PDA

View Full Version : Oh die twijfel: Aria ARX-200



zeppo
7 december 2007, 00:10
kzie daar op MP een ad staan voor een Aria ARX-200

Volgens Google is het een zeer onbekende gitaar, gelet op het aantal hits. Heb er vandaag onder de meest miserabele omstandigheden in Amsterdam even op gespeeld, en dat beviel prima.
Specs zijn ook ok, Grover, Wilkinson, Duncan Designed, kortom niet het doorsnee 'run-off-the-mill' idee. Bovendien zijn de duurdere Aria gitaren nooit verkeerd geweest.

Nu heb ik al redelijk wat gitaren (20) waaronder een hele hoop erg goede gitaren (correctie: allemaal goede gitaren, en er ligt sinds vanmiddag nog een "U was niet thuis tijdens onze bezorgronde" gitaar bij de buren (die niet thuis zijn)

Maar altijd weer die twijfel: ik heb er (meer dan) genoeg, maar laat ik nou zo'n goede gitaar voor die prijs liggen. 'Tis natuurlijk Aria, hetgeen betekent dat de evt. resale value niet op het niveau van Gibs(o)(u)n, Fender, PRS ligt, maar juist bij die merken waarbij je niet (of nauwelijks) betaalt voor de naam (headstockitis) zitten vaak erg lekkere snoepjes ....

Wat zouden jullie doen?

En noggun foto, want zonder visueel materiaal gaat 80% van de lezers hier überhaupt in de 'ja, en?' modus ... :D

http://img.ruten.com.tw/1107/0314/p/l/playerpartypark/11070314583216_773.jpg

zeppo
7 december 2007, 00:15
'Tis natuurlijk een schaamteloze PRS copy, ook met die 5-way switch in de vorm van een reguliere knop. Made in Korea btw.

Orgasmocaster
7 december 2007, 03:48
Weet je toevallig in welke fabriek deze Aria's worden gemaakt? hebben ze nog een eigen fabriek?
de Matsumoko (tot '88) Aria's zijn van erg goede kwaliteit (meestal) en redelijk populair bij sommige collectors

zeppo
13 december 2007, 16:33
Ffe een bump; deze gitaar komt uit Korea, en dus zeker niet uit de Matsumoko stal.
Niemand kent deze gitaar dus?

Quadrifoglio
13 december 2007, 16:38
Alleen een lelijke headstock zou mij nog van een koop kunnen afhouden