PDA

View Full Version : Kopen/verkopen/kopen/verkopen



Einzeln
7 december 2007, 00:07
Ik speel al tijden op een ac30. Met een as200 (semi-acoustische inbanez) Mooie spullen. Maar altijd op zoek, he. ts-9. odr-1 liggen stof te vangen. Ooit een mig* boost gehad. Leuk pedaal, echt leuk maar ik had ook een hotbox. Duur ding dus die kan niet weg. Fa-1 gekocht die nam de functie van de mig-boost over. Lekker hoor. Mig boost aan iemand weggeven als een bedankje. Onze andere gitarist had er ondertussen ook een. Die heeft nu ook een geweldige ac-30 clone met porseleine voetjes met gouden contactjes en een g30-h speaker erin. En wat me nu vanavond gewoon duidelijk werd, is dat ik dus die versterker wil en ik
WIL MIJN MIG*BOOST TERUG. MEER HEB IK NIET NODIG.
mijn ideale bordje wordt een mig*boost en een fa-1. Ik durf alleen mijn hotbox niet te verkopen.

Chris Winsemius
7 december 2007, 01:12
Speedy contacten?


Die heeft nu ook een geweldige ac-30 clone met porseleine voetjes met gouden contactjes

Leg eens uit, wat doen die porseleinen voetjes met gouden contactjes? Niet om lullig te doen maar ik ben gewoon zeer benieuwd...

Pepe
7 december 2007, 02:15
Ik speel al tijden op een ac30. Met een as200 (semi-acoustische inbanez) Mooie spullen. Maar altijd op zoek, he. ts-9. odr-1 liggen stof te vangen. Ooit een mig* boost gehad. Leuk pedaal, echt leuk maar ik had ook een hotbox. Duur ding dus die kan niet weg. Fa-1 gekocht die nam de functie van de mig-boost over. Lekker hoor. Mig boost aan iemand weggeven als een bedankje. Onze andere gitarist had er ondertussen ook een. Die heeft nu ook een geweldige ac-30 clone met porseleine voetjes met gouden contactjes en een g30-h speaker erin. En wat me nu vanavond gewoon duidelijk werd, is dat ik dus die versterker wil en ik
WIL MIJN MIG*BOOST TERUG. MEER HEB IK NIET NODIG.
mijn ideale bordje wordt een mig*boost en een fa-1. Ik durf alleen mijn hotbox niet te verkopen.

Waarom die hotbox houden? Het duurde een tijd voor de marketingpower -en pegels- plaats maakten voor realiteitszin maar hij kon gewoon niet op tegen mijn oude Chandler tubedriver. Sterker; klonk niet spectaculair beter dan een Ibanez tubeking. Hij bromde bovendien. Plus dat je altijd over 1 kanaal speelt wat ongewenst hoog inbrengt. Weg ermee.
Met FA-1 bedoel je toch de Boss? Ik gebruik voor een Vox een treblebooster en een Vox BigBen. Boosten, Boosten met kleur, neutrale crunch en lead met en zonder kleur.... I am sure dat er een hoop alternatieven zijn die allemaal voldoen maar die hotbox past niet in dat plaatje. Of je moet van dat Bee in a Barjam houden..

Einzeln
7 december 2007, 08:24
Speedy contacten?



Leg eens uit, wat doen die porseleinen voetjes met gouden contactjes? Niet om lullig te doen maar ik ben gewoon zeer benieuwd...

Daar stop je een buis in. Er zitten in ieder geval dure materialen in. En dat was niet om marketing toestanden. De maker wilde gewoon zijn visie op de vox met de best mogelijke materialen in elkaar zetten. Die vriend heeft hem tegen materiaalkosten gekocht.
En ja ik had natuurlijk ook gewoon Speedy kunnen mailen.

Einzeln
7 december 2007, 08:26
Waarom die hotbox houden? Het duurde een tijd voor de marketingpower -en pegels- plaats maakten voor realiteitszin maar hij kon gewoon niet op tegen mijn oude Chandler tubedriver. Sterker; klonk niet spectaculair beter dan een Ibanez tubeking. Hij bromde bovendien. Plus dat je altijd over 1 kanaal speelt wat ongewenst hoog inbrengt. Weg ermee.
Met FA-1 bedoel je toch de Boss? Ik gebruik voor een Vox een treblebooster en een Vox BigBen. Boosten, Boosten met kleur, neutrale crunch en lead met en zonder kleur.... I am sure dat er een hoop alternatieven zijn die allemaal voldoen maar die hotbox past niet in dat plaatje. Of je moet van dat Bee in a Barjam houden..

Hoe herkenbaar. Maar die pegels. Ik zet hem wel in de kast ofzo.

de kater
7 december 2007, 09:04
Ik ben nog niet zolang geleden begonnen met bassen en heb daar veel interesse in,maar nu heb ik geen idee wat een hotbox is net zomin als al die andere dingen die genoemd werden.
Misschien kan iemand dit uit leggen.

Gegroet allen

Einzeln
7 december 2007, 09:12
Ibanez as200 is een gitaar.
Vox ac30: een klasieke britse amp met als bekende gebruikers :shadows beatles, brian may, the edge
ts9 ibanez tube screamer: een pedaal dat het geluid van een vervormde buis beoogt te simuleren. Idem met de ODR-1 van nobels.
De Matchless Hotbox is een buizen overdrive die heel dynamisch is maar gewoon nooit helemaal doet wat je van hem vraagt. Hij wil gewoon niet luisteren, de eigenwijze darm. Ik spendeer een godsvermogen aan het zware ding en luisteren ho maar.

Chris Winsemius
7 december 2007, 12:51
Ik weet wel wat buisvoeten zijn :) (bouw/mod amps voor m'n brood) maar ik had het nog nooit als "unique selling point" vermeld zien staan, meestal worden type trafo's, condensatoren, weerstanden, etc. vermeld of bij AC30s om welk type het gaat (EF86, normal, treble of topboost). No pun hoop ik!

Hotbox is idd 'n raar ding, voicing ligt niet lekker imho.

(Hotbox is 'n pedaal met twee buisjes d'r in en 2 "kanalen", 1tje beetje boost andere (in theorie) 'n soort opgevoerd AC30 TopBoost kanaal. Waren niet goedkoop toen ze op de markt kwamen.)

Maaru, to the point: contact Remco gewoon even en vraag of ie er nog 1tje voor jou wil bouwen.

Einzeln
7 december 2007, 13:03
Ik weet wel wat buisvoeten zijn :) (bouw/mod amps voor m'n brood) maar ik had het nog nooit als "unique selling point" vermeld zien staan, meestal worden type trafo's, condensatoren, weerstanden, etc. vermeld of bij AC30s om welk type het gaat (EF86, normal, treble of topboost). No pun hoop ik!

Hotbox is idd 'n raar ding, voicing ligt niet lekker imho.

(Hotbox is 'n pedaal met twee buisjes d'r in en 2 "kanalen", 1tje beetje boost andere (in theorie) 'n soort opgevoerd AC30 TopBoost kanaal. Waren niet goedkoop toen ze op de markt kwamen.)

Maaru, to the point: contact Remco gewoon even en vraag of ie er nog 1tje voor jou wil bouwen.

Vergeet dat van die voetjes, en je reputatie is me bekend. Ook als het gaat om ac30 clones. Deze versterker waar ik het over heb is gewoon erg goed en ik zou zo mijn vox inruilen voor dat ding.

Chris Winsemius
7 december 2007, 13:09
Tof!
(Ik hoop dat het niet bot overkwam... ennu... gewoon tof dat je 'n AC30 hebt die 'n "echte" overstijgt, da's altijd "extra kicke")

Ik hoop dat Remco 'n MigBoost voor je kan/wil bouwen, ik krijg binnenkort de nieuwe GoosterBooster van D_H binnen en ik vind het hartstikke leuk dat er in NL lekker wat wordt gebouwd qua amps, pedalen en gitaren.

AutoStatic
7 december 2007, 13:11
Dat gezever altijd van die gasten die alles al hebben en nog niet tevreden zijn :stop:

;)

Als je de Hotbox niet meer gebruikt moet je 'm wegdoen en voor het geld wat dat oplevert een Mig*Boost kopen. Achteraf krijg je er heel misschien spijt van maar nu voelt het ook niet lekker. Ik heb ook best spijt dat ik bepaalde gitaren en versterkers weg heb gedaan maar wat ik er voor terug gekregen heb weegt daar ruimschoots tegenop (behalve de Jazzmaster dan :(). Je instrumentarium is een dynamisch ding, tenminste bij mij wel. Alleen maar zonde dan als er dan spul ligt te verstoffen.

Einzeln
7 december 2007, 13:42
Tof!
(Ik hoop dat het niet bot overkwam... ennu... gewoon tof dat je 'n AC30 hebt die 'n "echte" overstijgt, da's altijd "extra kicke")

Ik hoop dat Remco 'n MigBoost voor je kan/wil bouwen, ik krijg binnenkort de nieuwe GoosterBooster van D_H binnen en ik vind het hartstikke leuk dat er in NL lekker wat wordt gebouwd qua amps, pedalen en gitaren.
Ken je het verschil tussen de goosterbooster en de MiG*Boost? Ik zie in ieder geval dat die van Dirk Hendrik 18 volt verdraagt.

Einzeln
7 december 2007, 13:47
Dat gezever altijd van die gasten die alles al hebben en nog niet tevreden zijn :stop:

;)

Als je de Hotbox niet meer gebruikt moet je 'm wegdoen en voor het geld wat dat oplevert een Mig*Boost kopen. Achteraf krijg je er heel misschien spijt van maar nu voelt het ook niet lekker. Ik heb ook best spijt dat ik bepaalde gitaren en versterkers weg heb gedaan maar wat ik er voor terug gekregen heb weegt daar ruimschoots tegenop (behalve de Jazzmaster dan :(). Je instrumentarium is een dynamisch ding, tenminste bij mij wel. Alleen maar zonde dan als er dan spul ligt te verstoffen.

Ik had toen veel te veel geld, en nog geen internet. Die stomme stukjes in de guitarplayer. Ik ben er allemaal ingetrapt.

Chris Winsemius
7 december 2007, 17:07
De Mig-boost ken ik zelf niet.

De GoosterBooster bevalt mij zeer goed voor extra boost/sizzle/vetheid. Bij 'n reeds vervormende amp (randje of tikkie meer) krijg ik zelf 'n zeer goeie ZZ Top achtige sound met veel pinched harmonics en 'n vuil laag. Het geluid heeft veel detail, gewoon 'n zeer muzikaal pedaal imho.

Dirk_Hendrik
7 december 2007, 18:18
Ik krijg binnenkort de nieuwe GoosterBooster van D_H binnen en ik vind het hartstikke leuk dat er in NL lekker wat wordt gebouwd qua amps, pedalen en gitaren.

Kallopt.

daar even op ingaand,
M'n Goostebooster is een zich nogal ontwikkelend concept. De eerste, nog steeds in het bezit van Mr Gooster (http://www.henkus.com/livefoto/10122005/IMG_7992.JPG) himself, is qua concept vrij sterk a la en DOD250 en dus ook een Mig Boost maar met toonregeling. Er zijn meer verschillen maar die bliven lekker tussen Remco en mij ;).

Volgende doorontwikkelstap was het compenseren van de levelverschillen tussen de verschillende clipping modes. Dat GE diodes een ander clipping karakter hebben dan LED's is mooi maar waarom je level dan ook meteen een eind zou moeten inzakken is me een raadsel. Interessant is dat het clippeng karakter van een stel Si diodes veel minder verschillend is van LED's dan het, zonder level compensatie, lijkt.
Laatste stap was het aaanbrengen van een FET tussen tone en level knop waardoor die level regelaar veel minder load geeft aan de tone knop en er een stuk hoog bij komt wat in de eerdere versies irritant afwezig kon zijn.

Andere aanpassingen zitten vnl in het karakter van bouwgemak/snelheid. Daarmee zit ik op dit moment op revisie D. (Tellend van P (proto), A,B,C etc)