PDA

View Full Version : Les Paul Studio rocks!



Chris Winsemius
6 december 2007, 23:17
Ok, hier is m'n eerste "review" v/e Gibson LP Studio.

Ik zit natuurlijk behoorlijk te GASsen op 'n R7 die ik ken en misschien te koop aangeboden zal worden, 'n pre '59 LP Junior of R8/R9 maar ik moet zeer veel investeren om volgend jaar 'n serie produktie amps op te zetten dus... (Ik heb trouwens ook de mazzel gehad 'n aantal 50s LPs te proberen gedurende de afgelopen 20 jaar).

Na wat zeer prettige babbels met Wouter (aka. Wizz) van NLM en een aantal LPs kennende die bij hem vandaan kwamen, waaronder 'n waanzinnige LP Studio (Faded?) die Monique (aka. Rockmo) heeft (maar zelfs onder bedreiging niet wil afstaan) belde Wouter me 'n tijdje geleden op met de melding "Ik denk dat ik 'n goeie voor je heb gevonden!". Rond die tijd was ik al met 'n vriend wezen kijken naar LPs, waaronder 'n R8 voor hem en hadden we tientallen Norlin Cstms , 80s Stds en Studio's/R8-R0s in handen gehad door heel Nederland heen. Het gros vond ik behoorlijk tegenvallen, te weinig ballen, te modderig, ielig, etc.
Toen bij NLM langsgeweest en 'n zwarte LP Studio (golden hardware) in m'n handen gedrukt gekregen. Getest met wat Fender, VOX en Marshall amps (en natuurlijk wat CMWs, ha ha) en nog even vergeleken met wat andere Studio's en Std. Fadeds... dit was hem!

Op de meeting van 18 november lekker laten testen en horen door Bert K (wat kan die gozer spelen!) over m'n "JCM888". Bert vond de nitro-lak wel 'n beetje "kleverig" op de achterkant v/d hals maar daar zijn wat truuks/middeltjes voor begreep ik.

Geen zin in Sinterklaas op 5 december dus met Cora naar Almere toe...

'59 Profiel hals, rosewood toets, nitro-lak, etc. edit: volledig massieve mahonie body + maple top, geen tonechambers!
Nodigt echt uit om zelf lekker aan de "toonvorming" te werken, klank is dik, vet maar ook fel/bijtend, zelfs 'n beetje twangy (hoop dat jullie het nog kunnen volgen). Bij praktisch elke amp was de reactie/gevoeligheid mbt. clean/crunch/scheuren zeer goed. Koffer is trouwens prachtig en stevig, 1 van m'n katten had hem al gekonfiskeerd als nieuwe mand. Gitaar blijft zeer goed op stemming, zelfs de G-snaar, die vaak wat minder stemmingsvast is bij Gibsons.
Wouter heeft ook veel tijd in de afstelling gestoken en 'n set 010-052s er op gezet.

Me happy.

Misschien verander/mod ik in de toekomst wat dingetjes voor de puntjes op de ultieme i :) edit: maar voorlopig ben ik zéér content!

Minpunt: de nieuwe koffie-automaat bij NLM is niet geschikt voor 2 bekertjes in elkaar, hij kan alléén enkele plastic bekertjes aan. Ik ben gewend aan automaten waar je 'n dubbel (2 in elkaar) plastic bekertje onder kunt zetten zodat ik me vingers niet brand aan de heerlijke/hete koffie. :D GEINTJE!!!

Luke-wannabe
6 december 2007, 23:27
Vet man! Had al gezien dat je er mee aan het spelen was! Veel plezier ermee!

grayfink
6 december 2007, 23:28
Nou gefeliciteerd dan maar!:cheerup: :cheerup:




Nu nog een fijn plectrum?

bass blom
6 december 2007, 23:31
das een fijn verjaarskado voor een ouwe lul :D

zeppo
7 december 2007, 00:35
Chris , in de eerste plaats natuurlij: gefeli en dat soort dingen.

aan jou, (en Orph, en anderen) de prangende vraag:

Ben echter wel benieuwd: bij een bedrijf als Gibson, waar dagelijks meerdere 10-tallen (honderden, geen duizenden, toch?) gitaren van de band rollen, heb je natuurlijk een redelijke 'standaard-kwaliteit' te pakken. Er van uitgaande dat er aan bepaalde onderdelen (stoptail, bridge, PU's, electronica etc) niks (of weinig) te verklooien valt, moet het verschil tussen LP 1 en LP 2 dus wel in
a) het hout, of
b) de afwerking zitten

Daarbij wil ik ook nog wel uitgaan van het feit dat de afwerking ook wel van minimaal redelijk niveau is bij Gibson (ok, ik heb genoeg topics hier gelezen over slechte afwerking bij Gibson, daar wil ik dus verder niet naartoe)

Mijn (simpele, haha) vraag is dus: wat tilt nou net die ene LP boven de rest uit? Is dat dan puur terug te brengen op het hout, of is dat een samenspel van hout + afwerking + QC + afstelling + mojo?


P.S. Uitdrukkingen als 'net meer oomph' zijn toegestaan, dat kan ik wel plaatsen :D

Orpheo
7 december 2007, 00:48
ik denk dat 't 'm vooral in het hout zit. Gibson controlleert wel 't hout, maar niet bijster diepgaand. Ze krijgen immense billets binnen, en alleen de mooiste stukken, die ze zo even snel onder handen krijgen, gaan naar de customshop, de rest naar de gewone fabriek. Daarom heb je soms ook dat je een LP hebt, non-CS, die waanzinnig klinkt (zoals de studio's van chris, monique en de mijne) maar ook supremes en classic customs die echt belabberd klinken. Het zit 'm dus echt in het hout, en hoe dat hout terugkoppelt naar pups en hardware.

Ook afwerking natuurlijk is ook zo exemplarisch als maar kan. soms vind je frets die scherp uitsteken (??!?!?!) en waarbij ze niet goed gevlakt zijn, en je dode plekken krijgt, en soms is ie perfect afgesteld. dit is dus niet afstelling van hals en brug, maar echt frets vlakken. dat doen ze daar nog met de hand, en op een heel stomme manier; fretboard apart van hals. ik vind dat heel stom. wellicht is die hals niet helemaal recht, of is ie wat gaan kromtrekken, en als de frets op een losse toets zijn ingeslagen en gevlakt, en dat lijm je op een kromme hals, krijg je nooit een goeie hals die goed vlak af te stellen is qua actie. Heritage, PRS, Fender, Hamer, Dean, etc etc etc, die doen 't WEL zoals t hoort; fretboard op hals, en dan pas fretten.

Chris Winsemius
7 december 2007, 00:56
Hoi Zeppo (wat 1 toeval, 1 ampje van mij heb ik zo genoemd)

(afwerking bij deze is zeer goed, mooier dan menig cstmshp of faded model imho maar dat was/is voor mij niet zo belangrijk, "players" komen toch wel onder de butsen/krassen te zitten :) )

A)! hout!
Hout is 'n organisch materiaal dus iedere plank (zelfs uit dezelfde boom) klinkt anders. Voor 'n gitaar heb je minimaal 2 planken (Telecaster bijvoorbeeld) nodig dus je hebt al minimaal 2 componenten die zeer variabel zijn qua klank/gewicht/etc.-eigenschappen.

Moraal v/h verhaal: iedere (houten) gitaar is gewoon anders. Je hebt natuurlijk bepaalde basis eigenschappen qua model/etc. maar de ene plank mahonie/esdoorn/etc. is (net) weer wat anders dan de andere.

Probeer er gewoon zoveel mogelijk uit, staar je niet blind op 'n favoriete kleur, pak gewoon de best klinkende binnen je budget of, als er niets op dat moment tussen staat of te vinden is dat goed genoeg is, zoek verder of verhoog/verlaag je budget voor je toekomstige gitaar.

Edit: ook de afstelling/intonatie speelt mee, Wizz heeft daar 'n specifieke manier voor die goed bevalt.
NB. Je kan niet zeggen dat elke LP uit '05 of '59 of '07 waanzinnig is en elke LP uit '77 of '06 slecht is, ieder exemplaar verschilt gewoon. Daarnaast is het ook echt 'n kwestie van smaak en hoe je lichaams/hand/arm/etc.-bouw is, wat voor de 1 giga tof is kan voor de ander compleet ruk zijn en andersom.

Helter Skelter
7 december 2007, 01:18
da's een mooie, gefeliciteerd ermee :cooler:

zeppo
7 december 2007, 01:28
Hoi Zeppo (wat 1 toeval, 1 ampje van mij heb ik zo genoemd)
Is die te koop? Gebruik deze nick al meer dan 10 jaar op inet, dus ben er noggal aan gehecht ... Natuurlijk alleen interesse als het CS kwaliteit is :)



"players" komen toch wel onder de butsen/krassen te zitten :) )

Ik ben er toch zo zuinig op dat ik nog wakker lig van een kleine kras ...



A)! hout!
Hout is 'n organisch materiaal dus iedere plank (zelfs uit dezelfde boom) klinkt anders. Voor 'n gitaar heb je minimaal 2 planken (Telecaster bijvoorbeeld) nodig dus je hebt al minimaal 2 componenten die zeer variabel zijn qua klank/gewicht/etc.-eigenschappen.

Dusssss.
Uitgaande van de elders gevoerde discussie / constatering (Schaller in een Gibson doosje of een Schaller doosje) is het dus idd hout, hetgeen Orpheo ook zegt.
Waarbij dus ook meteen (indirect) wordt bevestigd dat ook kleinere gitaarbouwers gemakkelijk de 'Gibson-kwaliteit' kunnen evenaren, wanneer zij de beschikking hebben over goed hout. (hetgeen voor de meeste mensen hier natuurlijk allang duidelijk was)


Probeer er gewoon zoveel mogelijk uit, staar je niet blind op 'n favoriete kleur, pak gewoon de best klinkende binnen je budget of, als er niets op dat moment tussen staat of te vinden is dat goed genoeg is, zoek verder of verhoog/verlaag je budget voor je toekomstige gitaar.
Ik had tot voor kort zelfs een purple quilted top op een gitaar! Ik kijk niet naar het merk (ok, een beetje wel, als het een Peavey is, heeftie een streepje voor)
(Probleem is,) ik zoek op dit moment helemaal niks, heb toch al teveel moois. Ik vroeg het me gewoon af. En natuurlijk mooi dat jouw perfecte gitaar (op dit moment :D) deze studio is, een Gibson die zeker niet in de hogere prijsregionen zit.

Lexvandoef
7 december 2007, 04:03
Tof Chris, leuke nieuwe gitaar!

'66 special
7 december 2007, 07:45
Ha, dus je was nog op tijd :D . Gefeliciteerd Chris :hippie: .

Rinze
7 december 2007, 08:03
Gefeliciteerd, maar waar zijn de

FOTOOOOOS?

Fender75
7 december 2007, 08:57
Gefeliciteerd, maar waar zijn de

FOTOOOOOS?


Inderdaaad, ik wil hem zieeeeeeeeeeeen!!!!

Otje
7 december 2007, 09:39
Foto's graag :D !

Jimwoud
7 december 2007, 10:14
Hey Chris,

Gave gitaar hoor, maar is dit een ouder model?? Want die nieuwe zijn allemaal chambered.

gr Jim

Kim Wilson
7 december 2007, 10:20
Geen tonechambers? Neem je dan nooit eens een goed advies aan? Eigenwijze drol!




:D

Geintje, Chris! Gefeli met je nieuwe aanwinst! LP Studio's zijn cool!


Oja, en een FOTOOOO zou ook leuk zijn. :)

bass blom
7 december 2007, 10:27
ik meen me te herinneren dat het over een 2005 studio gaat..

JeroenSchaaf
7 december 2007, 10:32
FOTO's!!!!!!

bass blom
7 december 2007, 10:33
kalm aan jongens, de oude man is gister 89 geworden, slaapt zijn roes nog uit :D

steph
7 december 2007, 10:35
Nou gefeliciteerd!
Destijds had ik twee Gibson LP customs en een wijnrode studio, die de customs liet verbleken!

Jimwoud
7 december 2007, 11:30
ik meen me te herinneren dat het over een 2005 studio gaat..
Ok, die zijn volgens mij nog zonder holle troep, hehe. En ook tig keer beter. Anders is het gewoon geen echte LP, imo. Ik heb een 2006 of 2007 studio gehad en weer terug gebracht. Vond het helemaal niks.

Chris Winsemius
7 december 2007, 16:55
@all: dank, 't is 'n zeer fijn gitaartje, niet echt mega licht maar ik gebruik 'n brede schouderband en idd. uit 2005, hoewel nieuw uit de winkel. Uitholling/tonechambers schijnt v/a 2006 standaard te zijn bij Studio's, Fadeds en de goedkopere Stds. als ik het goed begreep.

Dit topic is niet bedoelt om te zeggen dat iedereen 'n Gibson LP Studio moet hebben maar vooral om mijn ervaringen 'ns te posten qua gitaar-aanschaf en dat zoeken/testen/geduld resultaat geeft. Ik heb 'n zeer goeie Fender Strat, aantal puike Teles, wat HB/LP-achtigen, etc., m'n lawsuit LP gaat naar 'n maat van mij en ik heb ook 'n LP Special faded gehad (zeer tof maar ik had 'n dual HB model nodig).

Leuk: deze gitaar heeft echt 'n "rock-karakter", de LP Studio Faded van Rockmo vind ik meer 'n "blues-karakter" hebben. Imho natuurlijk.

Foto's zullen zeker komen maar ik moet eerst 'n grijze plektrum hebben! :D

@Zeppo
"> CS kwaliteit", spammer de spam, hier je naamgenoot! (http://www.nederlandmuziek.com/products.asp?fabrikant=CMW+AMPS&catid=109&cat=CMW+AMPS)

Ik weet niet hoe lang ie daar nog staat, 't 'n one-off exemplaar.
Er is ook nog 'n reeds bestelde Zeppo SE in aanbouw, v/a volgend voorjaar zal ik voorlopig/voornamelijk 'n aantal modellen seriematig bouwen.

Realeigo
7 december 2007, 17:15
http://images.ciao.com/iuk/images/products/small/106/Jim_Dunlop_USA_Nylon_picks__5648106.gif

Hier is je grijze plectrum
En nu..

FOTOS!!

Harry
7 december 2007, 17:21
gefeliciteerd Chris! Maar waar de *&%^$£"!!! blijven de foto's?

InternEd
7 december 2007, 17:23
Heb je misschien een foto?

Chris Winsemius
7 december 2007, 17:26
Tja foto's...

Ik heb geen digitale camera en foto's van m'n GSM krijg ik nu niet op m'n pc omdat ik even moet kijken hoe ik kan mailen/internetten met dat ding zonder buizen en trafo's. Met m'n vorige GSM/etc. is het wel gelukt... ik ga zo even de telefooncentrale bellen.

Geposte grijze plektrum is trouwens HET model dat ik zoek, hopelijk zonder tonechambers :)

Realeigo
7 december 2007, 17:33
Ik heb er zo eentje, een heel zeldzaam model zonder tonechambers.
Ik wil er best wel eentje ruilen voor een superlead OT

































:D

fransoos
7 december 2007, 17:41
"Dit topic is niet bedoelt om te zeggen dat iedereen 'n Gibson LP Studio moet hebben maar vooral om mijn ervaringen 'ns te posten qua gitaar-aanschaf en dat zoeken/testen/geduld resultaat geeft. Ik heb 'n zeer goeie Fender Strat, aantal puike Teles, wat HB/LP-achtigen, etc., m'n lawsuit LP gaat naar 'n maat van mij en ik heb ook 'n LP Special faded gehad (zeer tof maar ik had 'n dual HB model nodig). " by Chris Winsemius,

Chris wat is een dual HB model, en welke Lawsuit LP is dat ?

Lexvandoef
7 december 2007, 17:46
"Dit topic is niet bedoelt om te zeggen dat iedereen 'n Gibson LP Studio moet hebben maar vooral om mijn ervaringen 'ns te posten qua gitaar-aanschaf en dat zoeken/testen/geduld resultaat geeft. Ik heb 'n zeer goeie Fender Strat, aantal puike Teles, wat HB/LP-achtigen, etc., m'n lawsuit LP gaat naar 'n maat van mij en ik heb ook 'n LP Special faded gehad (zeer tof maar ik had 'n dual HB model nodig). " by Chris Winsemius,

Chris wat is een dual HB model, en welke Lawsuit LP is dat ?

Een dual hb model is een gitaarmodel met 2 humbuckers, en ff gokje, is die lawsuit lp die maya die je had staan toen ik mijn amp kwam ophalen/afgeven Chris?

fransoos
7 december 2007, 17:50
Een dual hb model is een gitaarmodel met 2 humbuckers, en ff gokje, is die lawsuit lp die maya die je had staan toen ik mijn amp kwam ophalen/afgeven Chris?

De special faded LP is dan geen dual humbucker model ?;
soms zie je door de bomen het bos niet meer

Lexvandoef
7 december 2007, 17:52
De special faded LP is dan geen dual humbucker model ?;
soms zie je door de bomen het bos niet meer

Nope, je hebt hem wel in een dual humbucker uitvoering, maar die van Chris is een dubble cut en heeft 2 p90's, als het nog steeds diegene is die gezien heb dan.

fransoos
7 december 2007, 18:05
Nope, je hebt hem wel in een dual humbucker uitvoering, maar die van Chris is een dubble cut en heeft 2 p90's, als het nog steeds diegene is die gezien heb dan.


get the point ! een dual P90 is geen dual Humbucker,
wordt dus gezien als een soort SC pickup !

Orpheo
7 december 2007, 18:07
@all: dank, 't is 'n zeer fijn gitaartje, niet echt mega licht maar ik gebruik 'n brede schouderband en idd. uit 2005, hoewel nieuw uit de winkel. Uitholling/tonechambers schijnt v/a 2006 standaard te zijn bij Studio's, Fadeds en de goedkopere Stds. als ik het goed begreep.

Dit topic is niet bedoelt om te zeggen dat iedereen 'n Gibson LP Studio moet hebben maar vooral om mijn ervaringen 'ns te posten qua gitaar-aanschaf en dat zoeken/testen/geduld resultaat geeft. Ik heb 'n zeer goeie Fender Strat, aantal puike Teles, wat HB/LP-achtigen, etc., m'n lawsuit LP gaat naar 'n maat van mij en ik heb ook 'n LP Special faded gehad (zeer tof maar ik had 'n dual HB model nodig).

Leuk: deze gitaar heeft echt 'n "rock-karakter", de LP Studio Faded van Rockmo vindt ik meer 'n "blues-karakter" hebben. Imho natuurlijk.

Foto's zullen zeker komen maar ik moet eerst 'n grijze plektrum hebben! :D

@Zeppo
"> CS kwaliteit", spammer de spam, hier je naamgenoot! (http://www.nederlandmuziek.com/products.asp?fabrikant=CMW+AMPS&catid=109&cat=CMW+AMPS)

Ik weet niet hoe lang ie daar nog staat, 't 'n one-off exemplaar.
Er is ook nog 'n reeds bestelde Zeppo SE in aanbouw, v/a volgend voorjaar zal ik voorlopig/voornamelijk 'n aantal modellen seriematig bouwen.

ghehe, waar herkennen we dat chassis van?:D

Chris Winsemius
7 december 2007, 18:42
"Dit topic is niet bedoelt om te zeggen dat iedereen 'n Gibson LP Studio moet hebben maar vooral om mijn ervaringen 'ns te posten qua gitaar-aanschaf en dat zoeken/testen/geduld resultaat geeft. Ik heb 'n zeer goeie Fender Strat, aantal puike Teles, wat HB/LP-achtigen, etc., m'n lawsuit LP gaat naar 'n maat van mij en ik heb ook 'n LP Special faded gehad (zeer tof maar ik had 'n dual HB model nodig). " by Chris Winsemius,

Chris wat is een dual HB model, en welke Lawsuit LP is dat ?

Met die dual HB bedoel ik m'n huidige LP Studio.

Ik had 'n LP Special faded DC (red) met twee P90s maar die is weer terug naar z'n eerste baasje, ik mis die gitaar wel maar ik moest gewoon op dit moment/for the time being 'n keuze maken en ik heb nog twee gitaren met P90s.

Er is ook 'n SC LP Special geweest met twee HBs en 'n platte top. Ooit 'n waanzinnige goeie bij Feedback gezien, week later (toen ik wel flappen op zak had natuurlijk...) was ie weg en de andere die er toen hing was "gewoon niets".

M'n lawsuit LP is 'n sunburst Maya, geen Ibanez/Grecco/Burny/etc. helaas. Leuk gitaartje an sich maar klankmatig heeft ie meer weg v/e Gretsch of ES335 dan 'n "echte" LP.

Lexvandoef
7 december 2007, 18:43
get the point ! een dual P90 is geen dual Humbucker,
wordt dus gezien als een soort SC pickup !

Ja euh, dat snap ik ook wel hoor, ik ben wel enigszins op de hoogte ;)

Volgens mij gaat er ff iets mis en praten we langs elkaar heen: chris heeft dus een lp special faded met 2 p90's, single coils dus. En nu heeftie dus ook nog een les paul studio, met 2 humbuckers dus, een dual humbucker gitaar.

Chris Winsemius
7 december 2007, 18:45
ghehe, waar herkennen we dat chassis van?:D

Ha ha!
Is v/e iets ander model Geloso.

Ik had trouwens 'n linkje v/d foto van jouw Private Paisley naar 'n zakenrelatie in de states gemaild en die wil er gelijk één hebben maar dan met het StudioCage circuit. Hopelijk wordt dat dus export! :)

Mitch
7 december 2007, 19:02
Hey, gefeliciteerd ermee ! Toeval: Sanders eerste serieuze gitaar is ook een Gibson LP Studio, zwart met gouden hardware.... pure voodoo :soul:

fransoos
7 december 2007, 20:28
Ja euh, dat snap ik ook wel hoor, ik ben wel enigszins op de hoogte ;)

Volgens mij gaat er ff iets mis en praten we langs elkaar heen: chris heeft dus een lp special faded met 2 p90's, single coils dus. En nu heeftie dus ook nog een les paul studio, met 2 humbuckers dus, een dual humbucker gitaar.

sorry Lex, was niet sarcastisch bedoelt hoor, IK snapte het even niet meer, er zijn ook zoveel uitvoeringen dat IK door de bomen het bos soms niet meer zie.

Otje
7 december 2007, 20:32
Jongens jullie hebben het steeds over een gitaarnetmeeting. Klinkt interessant. Wanneer is de volgende ennuhh... mag ik ook komen :satisfie: ?

Chris Winsemius
7 december 2007, 22:16
Jongens jullie hebben het steeds over een gitaarnetmeeting. Klinkt interessant. Wanneer is de volgende ennuhh... mag ik ook komen :satisfie: ?

Iedere gitaarnetter mag komen!
Er worden 'n aantal meetings per jaar georganiseerd en meestal worden die dmv. zgn. "stickies" bovenaan de topic-lijst vermeld, de meeste meetings staan in het "cafe/off topic" gedeelte vermeld. Is gewoon hartstikke leuk en je kan mensen IRL 'n x ontmoeten.

Chris Winsemius
7 december 2007, 22:17
Hey, gefeliciteerd ermee ! Toeval: Sanders eerste serieuze gitaar is ook een Gibson LP Studio, zwart met gouden hardware.... pure voodoo :soul:

Ok!
(Wie is Sander ook al weer/welke Sander? 't Is vrijdagavond en ik ken 'n paar Sanders :) )

Lexvandoef
7 december 2007, 22:18
sorry Lex, was niet sarcastisch bedoelt hoor, IK snapte het even niet meer, er zijn ook zoveel uitvoeringen dat IK door de bomen het bos soms niet meer zie.

haha oke, no offence taken, Gibson maakt het er ook niet echt makkelijker op door een lp special faded met p90's en een lp special faded met humbuckers uit te brengen :satisfie:

Mitch
7 december 2007, 22:22
Ok!
(Wie is Sander ook al weer? 't Is vrijdagavond en ik ken 'n paar Sanders :) )

Sander de Achterbuurman (www.degiergitaarbouw.nl) ;)

Chris Winsemius
7 december 2007, 22:26
Sander de Achterbuurman (http://www.degiergitaarbouw.nl) ;)

Wat 1 toeval!

Die Sander wil ik ook wel als achterbuurman hebben, handig zo'n gitaargozer... de andere Sanders die ik ken zijn webgozers en ontwerpgozers :)

TimmU
7 december 2007, 22:59
@Chris, toffe gitaar hoor.Veel plezier ermee!


Die Zeppo heeft trouwens geweldige speciale functies.....

Chris Winsemius
7 december 2007, 23:46
@Chris, toffe gitaar hoor.Veel plezier ermee!


Die Zeppo heeft trouwens geweldige speciale functies.....

Dank je!
Net weer de LP in m'n JCM888 gestoken, werkt zeer inspirerend... 'k speel volgens mij nu ook wat melodieuzer en sneller. Mooie "woman tone" (warm, cello-achtig) op het hals element met de toonregelaar dicht en lekker vol gas rocken op het brug-element (met veel pinches :) ).

Wouter had nog wat opgestuurd, slagplaat d'r af geschroefd en 'n "non studio" trussrodcover gemonteerd... qua looks nu helemaal happy.

Lexvandoef
7 december 2007, 23:50
Dank je!
Net weer de LP in m'n JCM888 gestoken, werkt zeer inspirerend... 'k speel volgens mij nu ook wat melodieuzer en sneller. Mooie "woman tone" (warm, cello-achtig) op het hals element met de toonregelaar dicht en lekker vol gas rocken op het brug-element (met veel pinches :) ).

Wouter had nog wat opgestuurd, slagplaat d'r af geschroefd en 'n "non studio" trussrodcover gemonteerd... qua looks nu helemaal happy.

Ja gaaf he, een lp in zo'n jcm888! :cooler: Dat is toch wel mijn benchmark geworden voor als ik op zoek ben naar een goed od geluid. :hippie:

Chris Winsemius
8 december 2007, 01:09
Ja gaaf he, een lp in zo'n jcm888! :cooler: Dat is toch wel mijn benchmark geworden voor als ik op zoek ben naar een goed od geluid. :hippie:

Sig-worthy, thanks!
Hij klonk ook zeer puik op 'n gemodde Fender Deluxe reverb reïssue maar voor stevige, old-skool-crunch grijp ik ook naar m'n JCM888.

Fijn weekend & rock ze!

Otje
8 december 2007, 08:55
Iedere gitaarnetter mag komen!
Er worden 'n aantal meetings per jaar georganiseerd en meestal worden die dmv. zgn. "stickies" bovenaan de topic-lijst vermeld, de meeste meetings staan in het "cafe/off topic" gedeelte vermeld. Is gewoon hartstikke leuk en je kan mensen IRL 'n x ontmoeten.Leuk, thanx :) !

Lexvandoef
8 december 2007, 16:24
Sig-worthy, thanks!
Hij klonk ook zeer puik op 'n gemodde Fender Deluxe reverb reïssue maar voor stevige, old-skool-crunch grijp ik ook naar m'n JCM888.

Fijn weekend & rock ze!


hehe cool, ik sta in een sig :cheerup:

Rock ze!, moet wel lukken zo ;)

Chris Winsemius
8 december 2007, 23:30
hehe cool, ik sta in een sig :cheerup:

Rock ze!, moet wel lukken zo ;)

't Rocken lukt zeker, verslavend gitaartje... :)

Ik heb hier nog 'n Surreal HB-setje liggen die van Vivian Campbell (Def Leppard) is geweest (hij wilde 'n set zonder kapjes hoorde ik, deze set heeft -nog- kapjes), wil ik weleens proberen in deze plank maar de std. PUs gaan ook zeer goed. Voorlopig maar lekker "stock" houden.