PDA

View Full Version : Ibanez BTB



kuk
6 december 2007, 20:35
Ik overweeg een Ibanez BTB of een ATK.(4 of 5 snaar maakt niet uit)
Info is welkom....
Ik speel voornamelijk rock.
Grtz

Bram+
6 december 2007, 20:38
Het zijn basgitaren en ze komen allebei inderdaad in 4- en 5-string uitvoeringen.

Als je nou gerichte vragen zou stellen en wat meer informatie zou geven over wat je al hebt en wat je wil, zou je ook nog antwoorden krijgen waar je iets aan hebt.

Wizz
6 december 2007, 20:50
Rock ? Stem ik op ATK.

Wizz

Bram+
6 december 2007, 21:37
Ligt er maar aan wat voor rock. Als je inderdaad meer het klassieke basgeluid zoekt, dan zou ik ook voor een ATK gaan, maar met de BTB kun je op het moderne vlak weer meer kanten mee. Ik vind 'm een stukje veelzijdiger, maar een ATK heeft weer meer karakter. Kwestie van allebei uitproberen denk ik.

kuk
7 december 2007, 12:12
Eigenlijk zit het zo;
ik heb een 8 tal jaren gebast(verschillende groepjes en conservatorium avondonderwijs/richting jazz).
Fender P(verkocht)
Fender J(verkocht)
Musicman Stingray(verkocht)
Danelectro Rumor(Die heb ik nog)
Epi Thunderbird heb ik destijds gehad(verkocht)
En oh ja mijn eerste basje was een GIO Soundgear van Ibanez(ook weg)

Na een tijdje had ik het zo wat gezien en besloot te stoppen met bassen en te beginnen met el. gitaar aan te leren.(squier telecaster aangekocht bij thomann voor een zacht prijsje).
Nu zijn we zowat een jaartje verder en het is best leuk met de gitaar maar ik begin het bassen te missen...
Daarom had ik terug graag een nieuw betaalbaar en goed basje gekocht en opnieuw uit te zien om eventueel terug in een groep te spelen.
Grtz Kurt

Bram+
7 december 2007, 13:51
Aangezien je al meer (verschillende) bassen hebt gehad dan menig professioneel bassist ooit zal hebben en redelijk wat ervaring hebt, denk ik dat je zelf prima kan oordelen of je ATK of BTB zou moeten nemen als je ze zelf uitprobeert. Qua sound en 'speelgemak' liggen ze namelijk nogal een eindje uit elkaar.

StereoX
7 december 2007, 14:45
heb een BTB gehad en heb nu een ATK (al een paar jaar)

Was zelf geen fan van die BTB. vooral door de enorm brede hals, en ik heb echt geen kleine klauwen. de ATK daarentegen vind ik persoonlijk weer heerlijk spelen. en het geluid, wat redelijk dicht bij de stingray sound ligt, ligt helemaal in m'n straatje.

maar goed, gewoon zelf testen lijkt me het beste.

Wausser
7 december 2007, 15:27
brede hals?
Ik heb een BTB06LTD, maar ik vond hem juist zo fijn spelen door de smalle hals.....

StereoX
7 december 2007, 16:40
ik had de 4-snarige variant. weet niet meer welk type. maar die had echt een brede plank.

Wausser
7 december 2007, 16:58
op de BTB's zitten als het goed is allemaal dezelfde halzen op...

denblommme
9 december 2007, 16:55
Goeie maat van me heeft een prestige limited edition BTB 5snaar, en jongens dat is een plank dat daar opgeschroeft staat als hals!

urezna
19 december 2007, 08:35
ik heb een BTB405, erg fijne bas, en de hals speelt erg prettig. Ik ben overigens gitaarhalzen gewend, en deze hals speelt voor mij ook erg goed.
je kunt qua geluid vele kanten op, ik heb destijds vele bassen geprobeerd, maar deze spring er wat mij betreft echt bovenuit. ATK's heb ik overigens heel weinig ervaring mee, heb ik toen ook niet getest.

succes met je keuze!