PDA

View Full Version : Gibson-model met thin c-shape 9.5” Radius neck?



iWishmaster
6 december 2007, 19:54
Ik vraag me al een tijdje het volgende af. Ik heb 2 gitaren, beide met dezelfde neck, modern c-shape 9.5” Radius omdat ik zo'n dunne neck heerlijk vind spelen. Maar aan de andere kant vind ik de gibson sound stiekem toch lekkerder als mn strat (ook mn ESP LTD, is wel 2xH, maar mist de warme sound van een set-neck oa). Ik heb op meerdere gibsons en epiphones gespeeld, maar ik krijg nooit dezelfde snelheid als op mn strat-modellen..

Naar wat voor type gitaar moet ik kijken als ik een gibson (of eigenlijk liever epihone of ander iets goedkoper merk) met die typische slanke neck wil?

edit: uiteraard moet de neck wel de scale length hebben die bij de body hoort, dus 24 3/4" (zoals op gibsons, epiphones).

dracobaco
7 december 2007, 11:05
Wat dacht je van een Charvel 750XL......de ultieme kruising tussen een
Strat en een LP.........wel een compound radius btw. maar met een set neck
en mensuur alla Gibson en de bespeelbaarheid en features van een Strat....

Otje
7 december 2007, 11:25
Vergeet ook de Super Swede van Hagstrom niet. Les Paul body/houtsoorten, Fender mensuur, uitstekende bucker + SC geluiden.

http://www.musicarius.com/catalog/images/GHA%20SUSWE-VSB.jpg

Yamaha maakt ook een gitaar die op de LP is gebaseerd en die erg goed moet zijn met een snelle hals (zelf nog niet gespeeld):

http://www.yamaha.com/yamahavgn/Images/Guitars/Product/Main/P_aes620.jpg

LP_CL
7 december 2007, 11:35
Eh... Jongens....
De TS is geïnteresseerd in de GIBSON sound, niet iets wat erop lijkt.

Als je voor een LP wilt gaan, probeer er een met een 60's neck ipv een 50's. Die zijn heel wat smaller. Als die nog niet smal genoeg is, dan zal ik je moeten teleurstellen. Dan zal je waarschijnlijk naar een alternatief moeten gaan zoeken
*kuch* warmoth *kuch*

iWishmaster
7 december 2007, 14:23
Eh... Jongens....
De TS is geïnteresseerd in de GIBSON sound, niet iets wat erop lijkt.

Als je voor een LP wilt gaan, probeer er een met een 60's neck ipv een 50's. Die zijn heel wat smaller. Als die nog niet smal genoeg is, dan zal ik je moeten teleurstellen. Dan zal je waarschijnlijk naar een alternatief moeten gaan zoeken
*kuch* warmoth *kuch*
Nouja, gibsons vind ik toch nog altijd aan de dure kant, iets wat dicht in de buurt komt neem ik zeker genoeg mee, alsie maar lekker speelt :)

60's neck heb ik geprobeerd, is al een hele verbetering, maar haalt het toch net niet bij mn strat. Ik denk dat ik gewoon maar op zoek ga naar een leuke koreaanse epiphone voor een zacht prijsje, misschien went het na een tijdje wel :satisfie:

kassie
7 december 2007, 14:50
Nouja, gibsons vind ik toch nog altijd aan de dure kant, iets wat dicht in de buurt komt neem ik zeker genoeg mee, alsie maar lekker speelt :)

60's neck heb ik geprobeerd, is al een hele verbetering, maar haalt het toch net niet bij mn strat. Ik denk dat ik gewoon maar op zoek ga naar een leuke koreaanse epiphone voor een zacht prijsje, misschien went het na een tijdje wel :satisfie:

je kunt ook altijd nog de hals laten bijschuren. Er zit een behoorlijk dikke laklaag op die ook niet echt snel speelt op een epi, tenminste hij speelt niet snel omdat je er niet gewend aan bent moet ik zeggen. En met een 2e hands epi van 200 kun je dat makkelijker doen als met een dure gibson haha.

Bart_Blueprint
7 december 2007, 14:52
Is wel een kwestie van gewenning denk ik. Ik speel namelijk een stuk sneller op mijn Epiphone Les Paul dan op mijn Fender Strat. Ik heb die Epi ook al een stuk langer en ben ik meer gewend.

Dekkz0r
7 december 2007, 15:45
je kunt ook altijd nog de hals laten bijschuren. Er zit een behoorlijk dikke laklaag op die ook niet echt snel speelt op een epi, tenminste hij speelt niet snel omdat je er niet gewend aan bent moet ik zeggen. En met een 2e hands epi van 200 kun je dat makkelijker doen als met een dure gibson haha.


Met wat voor korrel moest je dat ook alweer doen?? Ik wil mijn epi SG ook zonder lak op de nek nl.

iWishmaster
7 december 2007, 16:14
je kunt ook altijd nog de hals laten bijschuren. Er zit een behoorlijk dikke laklaag op die ook niet echt snel speelt op een epi, tenminste hij speelt niet snel omdat je er niet gewend aan bent moet ik zeggen. En met een 2e hands epi van 200 kun je dat makkelijker doen als met een dure gibson haha.
Da's eigenlijk wel een erg goed id ... Beetje dunner bijschuren en misschien beitsen en een dun laklaagje ... Ik ruik een leuk hobby-projectje, alleen nog een leuke tweedehandse G-400 (of faded) zien te vinden :)

Bedankt voor de tips!

kassie
8 december 2007, 20:09
Met wat voor korrel moest je dat ook alweer doen?? Ik wil mijn epi SG ook zonder lak op de nek nl.

licht maar net aan de dikte en hardheid van de lak. maar de laklaag op mijn epi is vrij dik en de lak is ook een stuk harder dan bijv van een gibson. Het is een andere lak die erop zit.

euhm korrel. ja nouja precies weet ik niet, maar een vrij groffe korrel is voldoende. kijk als je met polijstschuurpapier aan komt zetten duurt het een eeuwigheid. Ik heb zo'n handig klein schuurmachine met van die driehoekige pads erop. dan is het in no time gepiept. dan later even fijn bijwerken met een polijstpapiertje en klaar is kees. Maar als je eenmaal begonnen bent met schuren aan de lak dan moet je er ook doorheen anders wordt het nooit mooi meer.

maar ik dacht altijd dat een epi sg nog een dunnere nek had dan een epi lp?

kassie
8 december 2007, 20:12
Da's eigenlijk wel een erg goed id ... Beetje dunner bijschuren en misschien beitsen en een dun laklaagje ... Ik ruik een leuk hobby-projectje, alleen nog een leuke tweedehandse G-400 (of faded) zien te vinden :)

Bedankt voor de tips!

ja 't idee heb ik eigenlijk van een maat van me. die heeft zo vaak op zijn gibson lp gespeelt dat de kleuring en de lak van de hals af was. Hij heeft hem gewoon dunnetjes laten overlakken en dat halsje speelt subliem.