PDA

View Full Version : Tangos/rumba



Don Capo
6 december 2007, 17:57
Heel beroerd ingespeeld. Al een tijdje niet meer dit stuk gespeeld en moest hem uploaden voor een vriend van me en dan kan ik hem natuurlijk net zo goed gelijk hier neerpompen. Een beetje van mezelf en een beetje van mijn vorige docent. Zie maar wat je ermee doet, het zit in ieder geval nog vol met teveel fouten maar hopelijk vinden jullie het een leuk deuntje

http://www.youtube.com/v/UW8rpytrtEc&rel=1

VHsologitarist
6 december 2007, 18:20
Hey don capo,

altijd leuk om weer wat flamenco hier te horen.
jammer dat dit stuk wat je speelt op die gitaar is gespeeld, ik denk dat wanneer je een flamenco gitaar zou hebben dat het stuk beter tot zijn recht komt.

Ik ben trouwens ook bezig met een tangos
Zal deze van de week ook ff posten ;)
groetjes
fer

Don Capo
7 december 2007, 12:16
ben benieuwd fer. Heb op dit moment geen flamenco gitaar meer dus moet het even met dit stukje hout doen.


niemand anders?

hendrix2
7 december 2007, 12:25
Zie hem nu pas.

Super Don! Zo beroerd vind ik het nu ook weer niet ingespeeld, ik doe het je niet na in ieder geval :)
Heb heel lang geleden voor de muziekschool ook eens een tango moeten spelen, toen ik dat onlangs probeerde lukte dat gewoon niet meer. Toch wel jammer, ik zou graag weer wat beter op m'n nylonsnaar overweg kunnen.

In ieder geval, meer van dat! :)

Pais
7 december 2007, 21:45
Leuk filmpje Don. Ben je wel weer op zoek naar een flamencogitaar?
Ik ben ook veel tango aan het spelen de laatste tijd. Ik zou het ook leuk vinden om wat flamencostukjes van me te posten maar ik kan nergens mee opnemen.
:mad:

VHsologitarist
12 december 2007, 22:51
Misschien ook wat palmas en cajons toevoegen als backing..
Maakt het een stuk voller!

Groetekes

Don Capo
13 december 2007, 09:45
Kom anders een middagje klappen bij me? :D

Pais
13 december 2007, 10:08
Foroflamenco heeft een aantal palmasloops te downloaden, o.a. afkomstig van de SoloCompas CD's.
http://www.foroflamenco.com/tm.asp?m=32283&p=4&tmode=1&smode=1

Het nadeel is dat voor mij dit soort ritmes te snel gaan. Ik speel bijvoorbeeld wel wat tangos en alegria, vormen die met ritmische backings leuk zijn om te spelen, maar op een lager tempo dan gebruikelijk.
Zo blijf ik voorlopig toch opgescheept met het irritante Tjacktjack van flamencomaster. :chicken:

Don Capo
13 december 2007, 10:21
Ik ken ze, gebruikte ook altijd flamencomaster. Ben op dit moment helemaal niet meer aan het spelen, echt heel sporadisch. Over een tijdje misschien weer, zit even in een gitaardipje.

bass blom
13 december 2007, 10:39
Leuk filmpje Don. Ben je wel weer op zoek naar een flamencogitaar?
Ik ben ook veel tango aan het spelen de laatste tijd. Ik zou het ook leuk vinden om wat flamencostukjes van me te posten maar ik kan nergens mee opnemen.
:mad:

je had toch een crassetterecorder gekocht? :D

peter_heijnen
13 december 2007, 11:06
Mooi gespeeld Thijs!

Wat ik me nou afvraag, hoe studeer jij dit in, heb je noten, tabs of doe je het op gehoor?

Wordt trouwens een hit later op school: meester Thijs op flamenco. :)

Pais
13 december 2007, 11:08
je had toch een crassetterecorder gekocht? :D

Weet je wel hoe ruk die zijn?? :seriousf:

bass blom
13 december 2007, 11:12
Weet je wel hoe ruk die zijn?? :seriousf:

jazeker :D pas nog een bandje gedraaid, begrafenis kerkdienst op cd gezet voor een vriend.
maar zijn dochter die zong was wel prima te horen!

Don Capo
13 december 2007, 13:39
Mooi gespeeld Thijs!

Wat ik me nou afvraag, hoe studeer jij dit in, heb je noten, tabs of doe je het op gehoor?

Wordt trouwens een hit later op school: meester Thijs op flamenco. :)

Thanks man!

Gaat op gehoor, kan wel noten lezen (heeeel langzaam) maar flamenco is toch over het algemeen niet op notenschrift.

Heb as dinsdag mijn eerste vuurproef met de gitaar voor de kleuters, zoek nog een leuk kerstliedje (met tabs) die ik kan geven, heeft een van jullie nog wat liggen?

VHsologitarist
16 december 2007, 22:44
Klopt notenschrift is echt iets wat in de klassieke wereld wordt gebruikt, in de spaanse flamenco wereld worden veel stukken op gehoor doorgegeven.
Ben afgelopen vrijdag naar paco pena geweest in breda te chassé, Echt super.

:)

Pais
16 december 2007, 23:28
Ben afgelopen vrijdag naar paco pena geweest in breda te chassé, Echt super.

:)


Leuk, ben naar dezelfde voorstelling geweest in leeuwarden. Al viel het eerlijk gezegd mij wat tegen. Ik hou meer van moderne flamenco en vond het ook jammer dat Paco Pena zelf weinig solostukken heeft gespeeld. Maar het was, natuurlijk, gewoon klasse en de moeite zeker waard :)

Don Capo
17 december 2007, 10:40
Klopt notenschrift is echt iets wat in de klassieke wereld wordt gebruikt, in de spaanse flamenco wereld worden veel stukken op gehoor doorgegeven.
Ben afgelopen vrijdag naar paco pena geweest in breda te chassé, Echt super.

:)

Is dat diezelfde voorstelling die je destijds (en ik ook btw) in Den Bosch heb gezien?

VHsologitarist
19 december 2007, 02:34
Nee don capo,

Dat optreden in denbosch was requim flamenco (een dodenmars) met het koor destijds. Een experiment wat paco pena destijds had gehad.

Dit keer heette het concert 'a compas', een traditioneel flamenco concert, echt super vet.

Ik vond het wel super omdat de stukken zo mooi in elkaar zaten. Paco pena speelde ook zelf veel solo stukken en daarnaast zijn twee beste leerlingen die met zijn concert mee optreden echt super!

Pais
19 december 2007, 10:22
Dat optreden in denbosch was requim flamenco (een dodenmars) met het koor destijds. Een experiment wat paco pena destijds had gehad.


Wat intressant. Kun je daar wat meer over vertellen? Wat voor voorstelling was dit?

VHsologitarist
19 december 2007, 12:07
persoonlijk vond ik dat concert (requim) een niet geslaagd concert.
Ik vond het lieflijke koor wringen met de temperamentvolle flamenco zangeressen die een snik in hun zang hadden.

kijk voor info op:
http://www.folkforum.nl/content/view/6267/157/

5 kiklo sproetjes

skabouter
19 december 2007, 16:23
vet man, don! niet geweldig ingespeelt, maar kan horen dat je het wel kan!! nice! kheb btw vandaag op school nog geleerd om de flamengo te dansen :D heel erg beginstadium uiteraard, maar was wel tof zeg! erg ritmisch met voeten en handklappen!