PDA

View Full Version : Nieuwe Pedalensetup



Marshallover
6 december 2007, 16:57
http://www.photo-experience.nl/postpictures/Pedals.jpg

Dit moet het worden. de volgorde weet ik nog niet precies maar in ieder geval een 3-tal loops

1. DS2 - MT2 - GE7
2. Proco Solo - Red Snapper - GE7
3. Holy Grail - Line 6 echo Park - Dunlop Crybaby 353Q

Loop 3 moet zo geschakelt worden dat zowel loop 1 als 2 ervoor geschakelt kunnen worden, de 2 LS-2's maken dat mogelijk.

Nog suggesties of opmerkingen?

Nielsje
6 december 2007, 16:58
waarom zoveel loops?

edit: gooi die loop selectors kwijt en bouw of koop gewoon TB loopers..

Marshallover
6 december 2007, 17:18
Is het verschil van een LS2 looper in verhouding met een TB looper zo erg te merken dan?

Ik vind het handig om met 1 druk op de knop makkelijk te schakelen en vooraf in een nummer de juiste effecten aan te zetten om vervolgens makkelijk te switchen naar een compleet nieuw geluid. Clean naar lead naar solo en weer terug naar clean met Delay ofzo...

rocker_71
6 december 2007, 17:24
Mooi setje bij elkaar!

Fuhgawz
6 december 2007, 17:49
Is het verschil van een LS2 looper in verhouding met een TB looper zo erg te merken dan?


Het gebruik van één kastje met daarin drie loops scheelt vooral veel ruimte ten opzichte van drie aparte loopers. Bijvoorbeeld:
http://www.loooper.com/3LBlack.JPG

Rude Perception
6 december 2007, 18:22
Het gebruik van één kastje met daarin drie loops scheelt vooral veel ruimte ten opzichte van drie aparte loopers. Bijvoorbeeld:
http://www.loooper.com/3LBlack.JPG

En is bovendien goedkoper, als je het zelf maakt.

Marshallover
6 december 2007, 20:16
Bedankt! Maar ik gebruik maar 2 line selectors die ik al heb voor 3 loops.

Enne....Red Snapper is een Fulltone OCD geworden, wat een vet ding!

Fuhgawz
6 december 2007, 20:51
Als je al een Proco Solo, een Fulltone OCD en een Red Snapper hebt, heb je die Metal Zone en die Turbo Distortion dan wel echt nodig? Het is toch allemaal extra gewicht wat je meesleept he..

Helter Skelter
6 december 2007, 21:54
Het gebruik van één kastje met daarin drie loops scheelt vooral veel ruimte ten opzichte van drie aparte loopers. Bijvoorbeeld:
http://www.loooper.com/3LBlack.JPG

wasda voor dingetje?

ik zoek namelijk ook een kwaliteitspedaal om 3 loops te kunnen maken

Rude Perception
6 december 2007, 21:57
wasda voor dingetje?

ik zoek namelijk ook een kwaliteitspedaal om 3 loops te kunnen maken

Dat is niet zo moeilijk om te maken hoor. Er zullen mensen zat zijn hier die zo'n schemaatje hebben liggen.

Helter Skelter
6 december 2007, 22:02
Dat is niet zo moeilijk om te maken hoor. Er zullen mensen zat zijn hier die zo'n schemaatje hebben liggen.

pfff...alleen al de afschuwelijke gedachte om zelf te gaan prutsen doen mij twee linkerhanden beven en vochtig worden :nervous:

Marshallover
6 december 2007, 22:11
pfff...alleen al de afschuwelijke gedachte om zelf te gaan prutsen doen mij twee linkerhanden beven en vochtig worden :nervous:

+1

Bovendien heb ik die 2 lineselectors voor een prikkie destijds op de kop kunnen tikken.

Moet iemand mij alleen nog even overtuigen dat die dingen zonder true bypass echt zoveel meer tone weg sucken dan andere loopers...

Marshallover
6 december 2007, 22:12
Als je al een Proco Solo, een Fulltone OCD en een Red Snapper hebt, heb je die Metal Zone en die Turbo Distortion dan wel echt nodig? Het is toch allemaal extra gewicht wat je meesleept he..

Red Snapper is OCD geworden. Dus Red Snapper is er niet meer.

Moet de Proco Solo nog even aan de tand voelen maar denk wel dat het wel een beetje extra waarde toevoegt. Of iemand moet mij naast de OCD nog een goed solo pedaaltje aaraden...

Ik heb een Gibson Les Paul en zoek een beetje het geluid van Satriani, dat volle, veel hoog erin, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Of zal de OCD met de holy grail ook een aardig eind komen?

Nitefly7
7 december 2007, 01:15
Is het verschil van een LS2 looper in verhouding met een TB looper zo erg te merken dan?

Ik vind het handig om met 1 druk op de knop makkelijk te schakelen en vooraf in een nummer de juiste effecten aan te zetten om vervolgens makkelijk te switchen naar een compleet nieuw geluid. Clean naar lead naar solo en weer terug naar clean met Delay ofzo...

die ene druk kan zelfs met z'n 3-TB looper hoor :)

het is gewoon veel minder gedoe met kabeltjes enzo... het fijne van de LS-2's is wel dat je de onderlinge geluidsniveau's kan aanpassen (wat je waarschijnlijk niet gebruikt...)


Red Snapper is OCD geworden. Dus Red Snapper is er niet meer.

Moet de Proco Solo nog even aan de tand voelen maar denk wel dat het wel een beetje extra waarde toevoegt. Of iemand moet mij naast de OCD nog een goed solo pedaaltje aaraden...

Ik heb een Gibson Les Paul en zoek een beetje het geluid van Satriani, dat volle, veel hoog erin, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven. Of zal de OCD met de holy grail ook een aardig eind komen?

Satriani met 'n Les Paul... moet kunnen, maar wordt wel lastiger..

dat hoog en 'volle' zit ook wel in de mensuur van JS-modellen..
Wat voor amp heb je?

Satriani = redelijk opgefokte Marshall + DS-1.. en de rest ook aan de Boss Pedalen (CH-1, DD-3, DD-3, PS-5 voor whammy bijv.. als je geen whammy hebt..)

Harm
7 december 2007, 08:59
Satriani is wel te doen hoor dan...
Maar het oude geluid van hem is idd marshall of Boogie met ds-1 (keeley mod?).

Later komt er idd een whammy bij en vergeet de ultimate octave niet van fulltone... die hoor je best veel bij zijn sound.
En altijd een los delay pedaal erbij... Zag ik vroeger altijd in zijn setup!

Met de OCD trek je dat wel ipv de ds-1, ik vind de ocd vele malen mooier klinken (mijn mening)!

Harm

peter_heijnen
7 december 2007, 09:49
Moet iemand mij alleen nog even overtuigen dat die dingen zonder true bypass echt zoveel meer tone weg sucken dan andere loopers...
Probeer ergens een tb-looper te lenen en AB je pedalen met je kabel, dan hoor je hoeveel origineel je al dan niet verliest en of je tb wilt.

Swan
7 december 2007, 10:33
wat een gedoe tegenwoordig hier dat iedereen alles in loops zet ook al heb je niet zoveel pedalen...

ben79
7 december 2007, 11:57
Het gebruik van één kastje met daarin drie loops scheelt vooral veel ruimte ten opzichte van drie aparte loopers. Bijvoorbeeld:
http://www.loooper.com/3LBlack.JPG
dat is dus hetgene waar ik al zoalng naar op zoek ben, wat kost dat en waar kan ik het vinden?

Mitch
7 december 2007, 15:36
wat een gedoe tegenwoordig hier dat iedereen alles in loops zet ook al heb je niet zoveel pedalen...
Het kan handig zijn als je altijd twee of drie pedalen per keer wil schakelen voor een sound die je veel gebruikt. Hier lijkt het wat overkill inderdaad, maar loops zijn zeker niet de laatste mode hoor :D

Nielsje
7 december 2007, 15:38
De vraag is dan:

wat is de laatste mode dan wel?!

M Kactus
7 december 2007, 15:52
Het kan handig zijn als je altijd twee of drie pedalen per keer wil schakelen voor een sound die je veel gebruikt. Hier lijkt het wat overkill inderdaad, maar loops zijn zeker niet de laatste mode hoor :D

Misschien niet de laatste mode, maar in ieder geval wel enorm populair.
I blame Line6 en andere MFX'en.

Swan
7 december 2007, 15:53
laatst was er iemand die voor 3 pedalen al n loop wou maken vanwege de non-true-bypass vrees...

Fuhgawz
7 december 2007, 16:12
dat is dus hetgene waar ik al zoalng naar op zoek ben, wat kost dat en waar kan ik het vinden?

Dat specifieke plaatje komt van deze site: http://www.loooper.com/ Wat het daar kost weet ik niet, maar ik denk dat er hier op dit forum vast wel zelfbouwers rondlopen die het goedkoper kunnen bouwen dan daar.

Nitefly7
7 december 2007, 16:28
laatst was er iemand die voor 3 pedalen al n loop wou maken vanwege de non-true-bypass vrees...

als ik alleen een Digitech EX-7, Magicstomp en 'n DS-1 ofzo zou gebruiken, dan zou die looper niet eens zo'n overbodige luxe zijn..

het grootste board dat ik tot nu to heb gehad, had veel voordeel van de looper die de laatste 3 pedalen in/uit m'n signaalweg haalde..