PDA

View Full Version : Weer grote gitarenroof in Duitsland



AART
6 december 2007, 17:39
25 000€ Belohnung

In der Nacht zum 01.12. wurden aus unserer Gitarrenabteilung 56 wertvolle Gitarren gestohlen.

Gibson-Gitarren, Fender, PRS... ausschliesslich exklusive Einzelstücke wie z.B.
Nr. Hersteller Modell Seriennummer
GIT0010209-000 Gretsch G6120SSC Brian Setzer Tribute CS Ltd. Run 3302462
GIT0010316-000 EVH CS Eddie Van Halen Frankenstein Replica XN87649
GIT0007383-000 Fender CS Barbed Wire Esquire RW CF230 (03/12/05)
GIT0010313-000 Fender CS Ltd. Andy Summers Tribute Tele 3 Tone Sunburst
GIT0008464-000 Gibson CS Ltd. Run ´67 Jimi Hendrix Flying V JIMI217
GIT0006361-000 Gretsch CS Victory Song Guitar&Amp Set G6120 (nur Gitarre) CF409
GIT0004913-000 Fender CS Indian Telecaster 1of2 (02/13/03)
GIT0010135-000 Gibson CS Les Paul Sign.Zakk Wylde Aged Bulls Eye
GIT0006151-001 PRS Private Stock McCarty Burnt Orange 78298
GIT0004911-000 Fender CS Splash Stratocaster R15202 (07/26/04)

Liste hier anfordern: rh@musicstore.de

Hinweise an rh@musicstore.de / msauer@musicstore.de

oder telefonisch an 0221/925 791-0


www.musicstore.de



Volgens mij was Musik-Produktiv ook al eens het slachtoffer van zo'n roof, of welke winkel was dat?

Thunders1988
7 december 2007, 09:33
De dieven zijn wel érg kieskeurig geweest...

manmanman... de duurste gitaren uit de hele winkel???
Rot voor hen.

Harald
7 december 2007, 15:42
Zwaar klote, zo'n diefstal. En gezien de gitaren moet het toch opvallen. Van die Van Halen kopie zullen er toch niet zo veel rondzwerven in Duitsland... Maar goed, die koop je ook eerder om aan de muur te hangen. Bij een gig in de kroeg blijft dat toch wel thuis.

Maar kan een grimlach niet onderdrukken als ik naar de emailadressen kijk:

msauer , Sauer, zou ik ook zijn :D

Dekkz0r
7 december 2007, 16:28
erg zuur voor ze inderdaad :)

De Beer
7 december 2007, 16:55
Ik vind dit minder erg dan dat ze een eerste "dure" gitaar van een 16 jarige jatten, als ik eerlijk ben.

Joey Handsome
7 december 2007, 17:33
Ik vind dit minder erg dan dat ze een eerste "dure" gitaar van een 16 jarige jatten, als ik eerlijk ben.

Tja, het is lullig voor die winkel, maar die is toch verzekerd. Rotter als het bij een particulier gebeurd die echt gehecht is aan zo'n ding. Uiteindelijk komen die dingen toch weer bij particulieren terecht dus...
Eigenlijk zit ik een beetje te zwammen, maar kan me er niet zo druk om maken. Toen de tourbus van Sonic Youth met een collectie gitaren die ze in 25 jaar bij mekaar gespaard hadden gejat was had ik een ander gevoel.

kassie
7 december 2007, 17:35
het gaat daar wel erg gemakkelijk moet ik zeggen. misschien moet ik ook eens met een vrachtauto in het holst van de nacht richting duitsland... :hippie:

nee alle gekheid op een stokje, ik vind het wel zuur hoor. musik produktiv ook. eerst iets van 60 dure gitaren ontvreemd, daarna brand in de winkel waarin al die dure deusenberg vleugels zijn opgefikt. Die dingen konden niet in de verzekering. Nu is musikproduktiv nog maar de helft zo groot. Het zal je zaak maar zijn.

Ever Dying
7 december 2007, 18:02
Zo lekker.. Ik hoor net dat ik ook een van die gitaren krijg? :P
Lekkere roof dat wel! Slimme dieven

the sure thing
7 december 2007, 18:40
Vervelend voor ze!

pietjeekes
7 december 2007, 19:27
darn dat is jammer voro de duitsers
ik vind dat zeker geen slechte winkel

jammer dat het zo'n mooie gitaren zijn die ze gestolen hebben.
hopenlijk vinden ze ze terug

TimmU
8 december 2007, 03:00
die gasten die naar binnen zijn geslopen zijn wel érg slim geweest. Alleen maar CS modellen geraust. hebben zich er goed in verdiept. gezien de relatief grote stroom van gitaren roof de laatste tijd in Duitsland, zouden we misschien wel kunnen spreken van een soort bende ?

Wausser
8 december 2007, 10:39
jezus ze wisten wel wat ze moesten halen zeg. Dit lijkt me een zeer goed geplande roof.

arjanb01
8 december 2007, 10:41
Ai ai ai, schade voor die Leute is dit wel... Allemaal CS modellen, dus dan zit je wel aan bijna een ton schade. En dan ook nog die EVH Frankensteins strat.
Of ik het erg vind ? Ja, want zoals het jatten van particulieren geldt ook voor jatten in een winkel dat je van je tengels van andermans spullen hoort af te blijven.
Echter, die zaak is wel verzekerd dus het zal wel voor Musik Produktiv goed aflopen. Investeren in een goed alarm/beveiligingssysteem lijkt me geen overbodige luxe, als je nagaat wat er is gebeurd in het verleden daar.
Ik denk ook dat het om een bende Polen of Russen gaat die ze stelen, serienummers wegkrassen of vervalsen en verpatsen op de zwarte markt.
Doodzonde ! En ik zou bijna zeggen tegen de mensen die dit gedaan hebben: handen afhakken !

Davidian
8 december 2007, 17:58
Eerst brand nu dit.

Sucks to be them.

qroy
8 december 2007, 20:19
Dit was bij de Musicstore, niet bij Musik-Produktiv

JeeBee
8 december 2007, 20:29
Lol ben dikke maand terug nog daar in Keulen geweest en ik heb daar zo'n 5 uur rondgehangen, heb ook al dat speciaal spul eens op mijn gemak bekeken, dus ook die EVH Frankenstein replica die daar lag voor 25.000 euro....of was ie nou in de aanbieding voor 22.000.... 8-)
Musicstore looft nu 25.000 euro uit voor de gouden tip.....

JeeBee
8 december 2007, 20:32
A
Doodzonde ! En ik zou bijna zeggen tegen de mensen die dit gedaan hebben: handen afhakken !

En ook gelijk de voeten, want ik zag laatst een foto van iemand zonder handen en die kon nog met zijn voeten spelen....... :cooler:

Valoosj
9 december 2007, 23:22
en gelijk de penis eraf! kunnen ze daar ook niet meer mee spelen

Thatn
10 december 2007, 21:57
http://video.musicstore.de/diebstahl/index_EN.html
Zeer spijtig voor hen ja.

jimihattricks
11 december 2007, 12:03
los van die Gibson HD.6X-Pro Digital moet ik wel zeggen dat die dieven een goede smaak hebben... :satisfie:

maar het is en blijft schandalig :gitarist:

Kim Wilson
11 december 2007, 12:08
los van die Gibson HD.6X-Pro Digital moet ik wel zeggen dat die dieven een goede smaak hebben... :satisfie:

maar het is en blijft schandalig :gitarist:
Dat heet niet smaak, maar goed kijken naar de prijslabels. ;)

allochthomas
11 december 2007, 17:39
fuck a duck, die dieven wisten wel wat ze moesten stelen zeg :o

Danielovich
12 december 2007, 21:19
wel heel toevallig dat ze precies wisten waar al die custom shops stonden enzo...
Zou me niks verbazen als een van die medewerkers er bij betrokken is.

kassie
13 december 2007, 01:04
wel heel toevallig dat ze precies wisten waar al die custom shops stonden enzo...
Zou me niks verbazen als een van die medewerkers er bij betrokken is.

die gitaren zijn ook niet zichtbaar 'en plain public' ofzo...... iedere halve paardekop die een winkel in loopt ziet welk spul waar aan de muur hangt.

Kim Wilson
13 december 2007, 09:27
die gitaren zijn ook niet zichtbaar 'en plain public' ofzo...... iedere halve paardekop die een winkel in loopt ziet welk spul waar aan de muur hangt.
Inderdaad. Je gaat op een goeie dag eens kijken waar het e.e.a. staat (de prijzen staan neem ik aan bij de gitaren, of hangen eraan?), in welke hoek je moet zijn, en een poosje later kom je op een goeie nacht met een busje om dat ene hoekje leeg te halen.

G.G.
13 december 2007, 10:39
Kan ik ze nu al een beetje veilig op ebay zetten, of moet ik nog ff een tijdje wachten?

Nielsje
13 december 2007, 15:21
tja, zure bende

Maar ik vraag me af hoe je het ooit wil slijten.. zo'n frankenstein, erg opvallend, serie nummer is bekend.. wat heb je eraan? Makkelijk kwijtraken doe je niet...

DeiDRagonas
13 december 2007, 16:02
Je gelooft het niet maar die Gibson CS LP 1959 V.O.S.
Washed Cherry ben ik op marktplaats tegen gekomen!!!

Ik ga direct eens kijken!!

Edit: Oh nee, t was niet die gitaar... jammer. Blijft kloten natuurlijk dat iemand gewoon je linkel leeg rooft.

hassent
13 december 2007, 22:01
Kan ik ze nu al een beetje veilig op ebay zetten, of moet ik nog ff een tijdje wachten?

Joh, gedraag je dan als Robin Hood, steel van de rijken en verdeel onder de armen!


Ik heb nog plaats onder m'n linker en rechter oksel :seriousf:

The red Strat.
19 december 2007, 23:02
Kan ik ze nu al een beetje veilig op ebay zetten, of moet ik nog ff een tijdje wachten?
eentje tegelijk, en een paar weken wachten na elke gitaar.
ik zou ook vermelden dat je aan het sparen bent voor een nieuwe gitaar en dat ie daarom weg moet.

Rude Perception
19 december 2007, 23:35
Je hoeft je toch niet zo ontzettend verdiept te hebben om juist deze gitaren te jatten? Wij kunnen in één oogopslag zien dat ze de dure gitaren hebben gepakt. Bovendien is het gewoon kwestie van een keerstje langskomen en naar de prijskaartjes kijken.....

verder kan ik me er niet echt druk om maken. Voor een particulier zou ik nog wel m'n ogen open houden, maar zij zijn toch verzekerd.

axmaster
26 december 2007, 15:43
Beste mensen,

Ik speel alleen akoestisch en heb geen benul van electrische gitaren. Maar als ik jullie posts lees krijg ik de indruk dat dit hele exclusieve gitaren zijn. Betekent dit dan ook dat ze moeilijk te helen zijn? Ze lijken me nogal 'hot'. Vandaar mijn vraag: wat doen de dieven met deze gitaren? Gaan ze naar het oostblok of naar China? (schijnt tegenwoordig een goede afzetmarkt voor roofgoed uit het westen te zijn - genoeg rijke Chinezen). Of zijn er voldoende 'afnemers' in West Europa of zelfs Duitsland? Stel dat je zo'n gitaar koopt, dan kun je er buitenshuis toch niet veel mee?

Groet,

Peter

Wausser
26 december 2007, 18:11
dat is het nou juist, maar ik denk dat ze gewoon naar de prijskaartjes hebben gekeken.

kassie
27 december 2007, 01:37
Beste mensen,

Ik speel alleen akoestisch en heb geen benul van electrische gitaren. Maar als ik jullie posts lees krijg ik de indruk dat dit hele exclusieve gitaren zijn. Betekent dit dan ook dat ze moeilijk te helen zijn? Ze lijken me nogal 'hot'. Vandaar mijn vraag: wat doen de dieven met deze gitaren? Gaan ze naar het oostblok of naar China? (schijnt tegenwoordig een goede afzetmarkt voor roofgoed uit het westen te zijn - genoeg rijke Chinezen). Of zijn er voldoende 'afnemers' in West Europa of zelfs Duitsland? Stel dat je zo'n gitaar koopt, dan kun je er buitenshuis toch niet veel mee?

Groet,

Peter

als ik zo'n gestolen gibson in mijn bezit heb uit duitsland en ik ga er mee in kroegjes spelen... geen hond die vraagt of ik mijn gitaar wel betaald heb, geen hond die op de serialnummer kijkt, en geen hond die weet dat het serialnummer overeenkomt met het serialnummer van een gestolen gitaar. daar gaat het eigenlijk om.

DeiDRagonas
27 december 2007, 01:59
als ik zo'n gestolen gibson in mijn bezit heb uit duitsland en ik ga er mee in kroegjes spelen... geen hond die vraagt of ik mijn gitaar wel betaald heb, geen hond die op de serialnummer kijkt, en geen hond die weet dat het serialnummer overeenkomt met het serialnummer van een gestolen gitaar. daar gaat het eigenlijk om.


Maar WEL als je daar staat met een gejatte Eddie van Halen strat...

Krisiunizer
27 december 2007, 23:08
Van dure schilderijen bestaat slechts 1 exemplaar. Die worden ook gestolen. Er zijn mensen die het niks kan schelen dat een item gestolen is. En er zijn landen genoeg waaruit je ze zelfs niet terug kunt halen als je ze getraceerd zou hebben.
Neemt niet weg dat je makkelijker een 'gewone' Les Paul of Strat kunt slijten dan dit soort speciale modellen.

matto
28 december 2007, 08:24
[QUOTE=arjanb01.
Of ik het erg vind ? Ja, want zoals het jatten van particulieren geldt ook voor jatten in een winkel dat je van je tengels van andermans spullen hoort af te blijven.[/QUOTE]

+1 dit lijkt me de enige logische reactie die je hier op kunt hebben.

YannickH
29 december 2007, 21:16
Hoe hebben ze dat toch gedaan.om bij de gitarenafdeling te komen moet je eerst 2trappen doen en dan staan ze nog is achter glas,naja dat glas is geen probleem...
Ze zijn wel goed georganiseerd zo te zien.
Erg klote!!!!!!!! :sneaky:

rufus
30 december 2007, 17:08
Hoe hebben ze dat toch gedaan.om bij de gitarenafdeling te komen moet je eerst 2trappen doen en dan staan ze nog is achter glas,naja dat glas is geen probleem...
Ze zijn wel goed georganiseerd zo te zien.
Erg klote!!!!!!!! :sneaky:


vraag ik me ook af, plus het is nog ééns een hele drukke periode in Keulen dat moment en de winkel ligt toch wel pal in het centrum

MichaelSS
30 december 2007, 21:25
Wat een prijzen....

Ziek.

kenx
31 december 2007, 11:50
Ze kunnen de gitaren ook in het depot gestolen hebben daarom niet persé in de winkel he.

grtz

Kejmuziek
3 april 2008, 17:14
Sorry hoor, maar ik heb toch enkele bedenkingen.

Ten eerste vind ik het heel dom om exclusieve modellen te stelen, ze hadden me dunkt beter de gewone amerikaanse fenders of Gibsons gestolen. Deze exemplaren krijg je zo goed als niet verkocht op de particuliere markten. Er zit dan ook geen case en geen certificaat bij, dus ja... eerder domme dieven dus.

Ten tweede zijn de meeste van deze pareltjes 'toevallig' ook gitaren die er al meer dan 1 of zelfs 2 jaar hangen.

Een theorie, en ik wil niemand beschuldigen hoor:
Je laat deze dure gitaren, ook wel dead stock te noemen gezien ze niet opbrengen, even stelen en strijkt er een verzekeringspremie voor op. Zo heb je toch nog je geïnvesteerde centjes terug.

Ik vind gewoon dat er een reukje zit aan het hele verhaal.

-geert-
3 april 2008, 17:51
Ze komen ze wel kwijt hoor; sterker nog, waarschijnlijk wisten ze van te voren zelfs de kopers al. Die zullen er idd echt niet in het openbaar mee spelen, maar misschien wel in een vitrine kast zetten ofzo, voor de heb. LoL.

qroy
4 april 2008, 16:54
In de nieuwe catalagus van MusicStore staat dat het betreffende pand NIET verzekerd was voor diefstal.

Thoom42
7 april 2008, 00:53
dat bevestig ik!

Ibanez666
7 april 2008, 15:04
verder kan ik me er niet echt druk om maken. Voor een particulier zou ik nog wel m'n ogen open houden, maar zij zijn toch verzekerd.


Ik meen in hun gids gelezen te hebben dat de gitaren uit een onverzekerd deel van de zaak zijn gestolen omdat ze dachten dat ze daar niet uit gestolen konden worden....

Wausser
7 april 2008, 16:32
Ik meen in hun gids gelezen te hebben dat de gitaren uit een onverzekerd deel van de zaak zijn gestolen omdat ze dachten dat ze daar niet uit gestolen konden worden....

Ja klopt...
We never had this part of our store insured beacause we have always felt very secure up there.

pimmedoris
10 april 2008, 09:38
Dat is dan toch gewoon heel erg dom, of ligt dat aan mij?

Zo van een juwelier die hele dure dingen in een kluis legt en dan de kamer en kluis niet verzekerd omdat ze niet verwachten dat daar iets mee gebeurt...

AART
10 april 2008, 20:20
Dat is dan toch gewoon heel erg dom, of ligt dat aan mij?

Zo van een juwelier die hele dure dingen in een kluis legt en dan de kamer en kluis niet verzekerd omdat ze niet verwachten dat daar iets mee gebeurt...

Geloof maar dat veel vand it soort dingen bij bedrijven niet verzekerd zijn, dat is gewoon te duur. De meeste bedrijven houden reserves achter om dit soort 'verliezen' op te kunnen vangen, maar dan nog is het kut voor het bedrijf.

Kejmuziek
16 april 2008, 18:41
Geloof maar dat veel vand it soort dingen bij bedrijven niet verzekerd zijn, dat is gewoon te duur. De meeste bedrijven houden reserves achter om dit soort 'verliezen' op te kunnen vangen, maar dan nog is het kut voor het bedrijf.

Er blijft een reukje aan zitten.

Megadeth_
26 april 2008, 21:30
Er blijft een reukje aan zitten.

Ze geven toch geen 30 000 euro weg aan de vinder, omdat ze verzekerd zijn? Indien de gitaren terug opduiken, heeft het hun 30 000 euro gekost. Verzekerd, krijgen ze alles terug.

Ik heb de prijs van 25 v/d 49 gitaren teruggevonden in de catalogus, en die kosten een kleine 200 000 euro. Gemiddelde waarde:7800 euro. Komt neer op zo'n 385 000 euro in totaal (gemiddeld gezien dan én indien ze ze verkocht kregen tegen die insane prijzen). Nu blijft toch een hele hoop geld.

sjoerd5
28 april 2008, 10:26
Ik denk dat ik maar naar duitsland ga emigreren en daar aan de slag ga als gitaarrover.

Wiellem
28 april 2008, 12:23
Ik denk dat ik maar naar duitsland ga emigreren en daar aan de slag ga als gitaarrover.

Alle dure gitaren zijn nu toch al weggeroofd, je bent net te laat.

kassie
28 april 2008, 16:58
is er ook een diefstal database ergens op het net waar je serienummers van fender/gibson kan checken of ze op de 'diefstallijst' staan?

Wausser
28 april 2008, 18:28
hierzo, de meeste serialnumbers staan er wel bij
http://video.musicstore.de/diebstahl/

kenx
28 april 2008, 19:52
ik denk toch dat hier een luchtje aan hangt hoor...
Stel ze vragen iemand om alle gitaren te stelen, die goede man loopt met alle dure gitaren weg. Ze vragen om raad bij de verzekering, die mensen controleren de schade... Ze vinden de dader niet, verzekering betaalt de schade. De goede man brengt de gitaren ongemerkt terug. winkel heeft een duit in het zakje want de gitaren werden toch niet verkocht, wegens te dure prijs.

Het kan allemaal wel dat er écht ingebroken is...
Maar als het niet zo is... stoort iemand zich eraan? Neen, want niemand weet ervan.



Ik heb er zo m'n bedenkingen bij hoor...

iedereen zijn eigen mening...
grtz

Mr.Fingers
28 april 2008, 20:37
kenx... jij hebt gewoon teveel films gezien... :D

Of nu is er ergens een chinees (een van de vele "nieuwe miljardairs") die aan het genieten is van z'n 1 of a kind collectie, of er is ergens een domme inbreker, die nu met 50 onverkoopbare gitaren zit.

kenx
28 april 2008, 21:06
of je nu denkt dat ik teveel films gezien heb, of je weet het zeker (kan niet!! :chicken: )

toch zijn er meer van die zaken aan het licht gekomen.

Ik zeg altyd: geloof wat je zelf geloven wil! ;)

grtz