PDA

View Full Version : keuze instrument



kaylee
2 februari 2003, 16:18
Ik ben een leek op muziekgebied maar wil graag gitaar gaan spelen.
Nu sta ik voor de keuze om een Akoestische gitaar te kopen met metalen of kunstof snaren wel of niet versterkt of een elektrische gitaar.
kan iemand mij informatie geven wat de beste keuze is als je wil beginnen met gitaarspelen.

JimGitaar
2 februari 2003, 17:57
Als je wilt beginnen met gitaarspelen kun je het beste beginnen op een klassieke gitaar. Deze gitaar heeft nylon-snaren en speelt veel minder zwaar dan een staalsnarige gitaar.
Van de klassieke gitaar liggen de prijzen rond de 200 euro voor een goede gitaar die je de komende 10 jaar zeker zal bijstaan.
Als je gitaarles neemt vraag dan wel eerst even aan de gitaarleraar op wat voor soort gitaar je mag spelen, bij de een maakt het niet zoveel uit maar de ander wil liever een klassieke gitaar.

Succes met Gitaar Spelen.
Jim

V-Twin
9 februari 2003, 13:21
ik zou ook voor een klassieke gaan want als je daar eenmaal lekker op kan spelen kan je het ook op een accoustice of elecrike gitaar en om te begiinen heb je er al een voor zo'n 75 eur

telecastermaster
9 februari 2003, 14:58
Ik sluit me bij het bovenstaande aan. Ik be n zelf begonnen op een spaanse (nylonsnarige) gitaar en raad je aan daar ook mee te beginnen. Spaanse gitaren hebben een lage snaarspanning die daardoor wat natuurlijker aanvoelt en meer ruimte tussen de snaren. Een opstap naar een electrische of western gitaar is eenvoudig

skatergirl
9 februari 2003, 18:33
Het is het makkelijkst om te beginnen op een klasseike gitaar en daarna kan je altijd nog overstappen op een electrische gitaar.
Ik zit nu zelf al 5á6 op klassieke gitaar en ga nu overstappen op electrische gitaar.

good luck skatergirl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: skatergirl op 2003-02-09 18:34 ]</font>

Lakin's Juice
10 februari 2003, 14:59
ik ben begonnen op een klassieke gitaar, maar ik vind stalen snaren stukken mooier klinken, ff scherper, nylon = doffer

klassieke gitaar is echter wel makkelijker om te beginnen, de snaren liggen verder uit elkaar

succes!!

Dirk_Hendrik
10 februari 2003, 16:21
Kaylee,

Van wat voor soort muziek houd je?

Als je van zware nu-metal houdt denk ik dat een nylonsnaar over een paar maanden op marktplaats.nl staat. :wink: