PDA

View Full Version : jackson DK2M



rigor mortis 99
6 december 2007, 00:06
yeeps, ik bestelde 2 maand geleden mijn jackson DK2M transblack en later een versterker Vox ad30vtXL. nu is mijn versterker binnen , maar mijn gitaar daar blijf ik nog steeds op wachten (kan tot januari februari duren). het is mn eerste elektrische maar speel al jaar of 3 acoustish.

toen ik gitaar koos heb ik een week of 2 weest testen in de winkels, en jackson lag me het best. en vond deze goed klank bebben (zelf clean). (alhoewel ze bekend zijn voor metalgitaren vond ik hem best wel veelzijdig)
nu ik zo lang moet wachten dacht ik van mss moet ik eens rondkijken voor een andere gitaar, want eigenlijk wil ik red hot chili peppers enzo ook wel kunnen spelen.

nu de vraag...
is het mogelijk om met deze gitaar een stratgeluid te krijgen (bij benadering) .. pedaaltjes ofzo.

nevyn292
6 december 2007, 08:24
waar zat jij met je hoofd toen je red hot chilli peppers en jackson in dezelfde zin gebruikte?


ja, het kan, humbs splitten en klaar

ponq
6 december 2007, 08:41
nevy292, je hebt pm he ;)

nevyn292
6 december 2007, 08:50
*nog heel even 1 nanoseconden offtopic*

jij nu ook :satisfie:

rigor mortis 99
6 december 2007, 14:16
waar zat jij met je hoofd toen je red hot chilli peppers en jackson in dezelfde zin gebruikte?


ja, het kan, humbs splitten en klaar
thehe, ja dat wist ik op voorhand wel, maar men moet een keuze maken he. moest de gitaar bestaan die alles kon spelen had ik deze wel gekocht. ;).

ps die humbs splitten... zitten die draadjes al aan die humbuckers? en is het dus enkel een nieuwe switch steken en aansluiten.? of moet je aan die humbuckers zitten foefelen.? :)

nevyn292
6 december 2007, 14:41
ehm, je kan het op verschillende manieren doen.

is alleen een kwestie van re-wiren. vraag is alleen, wil je ze splitten of wil je ze parallel schakelen?

kan je doen met een miniswitch, of een push pull pot(ik zou voor de laatste kiezen). zijn zoiezo superveel schema's voor te vinden