PDA

View Full Version : "nieuwe" versterker (welke)



richie sambora
5 december 2007, 22:22
hey,
Ben op zoek naar nieuwe versterker
sound: bluesy tot iets harder (sambora)
budget: ongeveer 500€
- moet kunnen gebruikt worden met ds-1 en andere pedalen
- moet stil kunnen scheuren
- liefst met reverb of zo..

gr Jeroen

q-elvis-p
5 december 2007, 22:51
hey,
Ben op zoek naar nieuwe versterker
sound: bluesy tot iets harder (sambora)
budget: ongeveer 500€
- moet kunnen gebruikt worden met ds-1 en andere pedalen
- moet stil kunnen scheuren
- liefst met reverb of zo..

gr Jeroen

vox ac15 met jj voor buizen:)

richie sambora
5 december 2007, 22:54
jj?

Sorry leek op gebied van amps.

Spitfire
5 december 2007, 22:57
Een merk buizen die heel veel mensen heel goed vinden ;)

richie sambora
5 december 2007, 23:00
thx


nog andere die ik MOET testen?

Spitfire
5 december 2007, 23:17
Ik heb zelf een Laney VC30, in feite een Vox AC30 kloon, maar met een modernere knoppen lay-out en heel wat goedkoper. Zijn alleen niet meer zo goed te krijgen, omdat het een wat ouder model is.

Een AC15 haal je trouwens met 500 euro alleen tweedehands.

En verder nog misschien een Laney uit de LC serie (stuk beter verkrijgbaar) of een tweedehands Peavey uit de Classic serie.

richie sambora
7 december 2007, 13:25
Ik ben eens wat gaan testen,
Die vox ad50vt lijkt me ook wel wat. (veelzijdig en eigelijk is het toch alleen voor thuisgebruik).

Maar kan ik met deze versterker de boss ds-1 deftig als booster gebruiken?
Dat heb ik niet kunnen proberen.

Gr Jeroen.

Otje
7 december 2007, 18:58
Die vox ad50vt lijkt me ook wel wat. (veelzijdig en eigelijk is het toch alleen voor thuisgebruik).Da's een 50 watt versterker met een sound waar je zo mee het podium op kunt. Prima keuze natuurlijk, maar "alleen voor thuisgebruik" is dit wel overkill denk ik :).

Lexvandoef
7 december 2007, 19:01
Da's een 50 watt versterker met een sound waar je zo mee het podium op kunt. Prima keuze natuurlijk, maar "alleen voor thuisgebruik" is dit wel overkill denk ik :).

Toch vind ik die een betere keus dan de ad30vt voor thuis doordat er een 12 inch speaker in zit ipv een 10 inch speaker. Vind ik zelf een stuk fijner qua geluid.

richie sambora
7 december 2007, 19:44
mja, misschien toch ook eens luisteren naar die 30 watt.

En is het mogelijk een overdrivepedaal voor te zetten of gaat het dan wat rommelig worden?
Dit had ik namelijk voor met mijn line6spider..

Rormo
7 december 2007, 20:14
Sambora speelt op Marshall DSL de laatste paar jaren.

Misschien moet je kijken voor een 2e hands DSL 401 combo. Moet voor 500 euro net aan te doen zijn.

ben vanhoof
7 december 2007, 21:06
Da's een 50 watt versterker met een sound waar je zo mee het podium op kunt. Prima keuze natuurlijk, maar "alleen voor thuisgebruik" is dit wel overkill denk ik :).

Klinkt mss raar, maar ik heb thuis een 100watt buizen marshall JVM en die gaat thuis dikwijls voor de helft open, met een 700watt 4x12 cabinet.
Ook mn vorige 100watt buizen Londen City stond bijna altijd op 2/3.
Ik speelde dan ook wel in een garage (repeitiekot).

Lexvandoef
7 december 2007, 21:09
Klinkt mss raar, maar ik heb thuis een 100watt buizen marshall JVM en die gaat thuis dikwijls voor de helft open, met een 700watt 4x12 cabinet.
Ook mn vorige 100watt buizen Londen City stond bijna altijd op 2/3.
Ik speelde dan ook wel in een garage (repeitiekot).

wow, wat voor huis woon je dan in? Ik kan mijn 100W marshall (2203) echt niet verder open draaien dan 1/1,5. Dan gaan de buren al kloppen enzo.

fransoos
7 december 2007, 21:15
Ik ben eens wat gaan testen,
Die vox ad50vt lijkt me ook wel wat. (veelzijdig en eigelijk is het toch alleen voor thuisgebruik).

Maar kan ik met deze versterker de boss ds-1 deftig als booster gebruiken?
Dat heb ik niet kunnen proberen.

Gr Jeroen.


Als het voor thuisgebruik is waarom neem je dan geen Toneport van Line6 icm je computer en je audio.
Ook handig om op te nemen. my two cents

Lexvandoef
7 december 2007, 21:21
Als het voor thuisgebruik is waarom neem je dan geen Toneport van Line6 icm je computer en je audio.
Ook handig om op te nemen. my two cents

mwaaa, zou ik dan weer niet doen. Ik heb zelf een tijdje via guitar rig gespeeld toen ik even amploos was, dat geeft toch niet de feel van een versterker, tis anders. Ik zou voor een gewone amp gaan, die kan je ook nog eens mee nemen voor gigs enzo.

richie sambora
7 december 2007, 21:28
Als het voor thuisgebruik is waarom neem je dan geen Toneport van Line6 icm je computer en je audio.
Ook handig om op te nemen. my two cents

die toneport heb ik,
maar ik neem 20 x per dag mijn gitaar vast...
geen zin voor altijd pc op te zetten

richie sambora
7 december 2007, 21:29
Sambora speelt op Marshall DSL de laatste paar jaren.

Misschien moet je kijken voor een 2e hands DSL 401 combo. Moet voor 500 euro net aan te doen zijn.


mja, heel interessant.
Iemand ervaring op laag volume??

CrudeSapphire
7 december 2007, 22:08
Ik heb zelf een Laney VC30, in feite een Vox AC30 kloon, maar met een modernere knoppen lay-out en heel wat goedkoper. Zijn alleen niet meer zo goed te krijgen, omdat het een wat ouder model is.

Een AC15 haal je trouwens met 500 euro alleen tweedehands.

En verder nog misschien een Laney uit de LC serie (stuk beter verkrijgbaar) of een tweedehands Peavey uit de Classic serie.
hoe gaat die laney?

richie sambora
7 december 2007, 22:42
Is er eigelijk een soort vervanger gekomen voor de dsl201?

Lexvandoef
7 december 2007, 22:47
Is er eigelijk een soort vervanger gekomen voor de dsl201?

Nope, nouja die is er gewoon uit gegaan en de dsl401 is gebleven. Eigenlijk heeft die dus de de dsl201 vervangen, als lichte marshallcombo.

richie sambora
7 december 2007, 22:56
dan zal ik serieus moeten zoeken naar de dsl201. spijtig genoeg staat er geen enkele op de welbekende tweedehandssite's
de 40 watt is gewoon te veel voor mij.

Rormo
8 december 2007, 00:20
Ik speel hier thuis met 50W (ik heb de DSL50 in stack vorm). Dus die DSL zou geen probleem moeten zijn.

ben vanhoof
8 december 2007, 20:42
wow, wat voor huis woon je dan in? Ik kan mijn 100W marshall (2203) echt niet verder open draaien dan 1/1,5. Dan gaan de buren al kloppen enzo.

Een typisch belgische alleenstaande woning. Mét vriendelijke buren.
In Belgie kunnen de mensen wat van elkaar verdrageh eh :p.

Waarom koop je dan zo'n marshall als je hem thuis bijna niet kunt open draaien? Dan kan je toch veel beter een modelling versterker kopen die op laag volume iet of wat goed klinkt. Of je moet veel optreden natuurlijk.

Spitfire
8 december 2007, 20:52
hoe gaat die laney?

Mijn Laney? Nouja, vooral hard eigenlijk (waar Laney's om bekend staan). Clean vind ik zelf erg mooi, drive-kanaal wat minder, omdat hij van zichzelf nogal scherp in het hoog is (maar als je van een twangy rock-tone houdt is dit het wel helemaal), maar dat los ik op met een overdrive/distortion pedaaltje.

Lexvandoef
8 december 2007, 20:56
Een typisch belgische alleenstaande woning. Mét vriendelijke buren.
In Belgie kunnen de mensen wat van elkaar verdrageh eh :p.

Waarom koop je dan zo'n marshall als je hem thuis bijna niet kunt open draaien? Dan kan je toch veel beter een modelling versterker kopen die op laag volume iet of wat goed klinkt. Of je moet veel optreden natuurlijk.

haha, nouja mijn buren kunnen wel wat hebben, maar ik moet geen uren met dat ding op 5 gaan oefenen ofzo. En een alleenstaande woning helpt ook hoor, sowieso minder herrieoverdracht enzo.

Ik heb dat ding gekocht omdat ik hem goedkoop kon krijgen en het is een van mijn droomamps (nu nog ja :cooler: )
Hij klinkt trouwens wel perfect op laag volume, er is het een en ander aan veranderd door CMW, oa een extra PPIMV, hij klinkt nu echt lekker op laag volume. Beter dan de cubes en voxes die ik op gitaarles bespeel.

Optreden doe ik wel, het zal wel niet zo veel zijn als andere forummers hiero, maar sinds mijn nieuwe bandje is het toch wel zo'n 1x in de 3/4 weken. En dan sleep ik me helemaal de tering ja :satisfie: