PDA

View Full Version : Houtkleur



Sjaakmat
2 februari 2003, 15:01
hallo!
ik heb een squier bullet P-Bass.
(tweedehands gekocht + versterker voor 150 Euro)
Maar ik zou de kleur van de bas graag willen veranderen.
de bas is nu Rood.
ik zou de bas in Houtkleur willen hebben.
weet een van jullie of dat kan en hoe?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjaakmat op 2003-02-02 15:01 ]</font>

bassopotmus
2 februari 2003, 15:37
Lijkt me dat je em helemaal kaal schuurt en dan blank lakt. Hetgeen wel een prob is is dat het een squier is en verwacht geen mooie houtstructuur, meer type spaanplaat

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: bassopotmus op 2003-02-02 15:37 ]</font>

bathmutz
2 februari 2003, 18:26
Tof! :grin:

spaanplaat is the shit!

BathMutZ

Addixx_
2 februari 2003, 21:38
Lijkt me toch niet dat ze voor squier spaanplaat/multiplex gaan gebruiken?:s

jaalst
3 februari 2003, 10:53
Volgens mij bestaat deze bas uit meerdere lagen verlijmt multiplex.
Na schuren en lakken kun je dus geen wonderen verwachten als Flamed maple of swamp ash.
Van de andere kant....alles is beter dan rood!!!

gr.John

AllodoX
3 februari 2003, 13:51
Nou.. ik heb ook een P-bassje liggen van Squier, en die is wel degelijk gemaakt van Ash.

Venomer
3 februari 2003, 15:58
Of 'ie nou gemaakt is van Ash, Basswood of wat dan ook, verwacht inderdaad niet dat je een erg mooi resultaat krijgt. De mooie stukken hout krijgen in de fabriek al een "natural finish". De mindere stukken worden bedekt met een degelijke niet-transparante lak.

Je kunt natuurlijk altijd een poging wagen. Schuur hem helemaal kaal. Als het meevalt lak je hem transparant. Anders in de grondverf zetten en in een kleur naar keuze aflakken.

bassopotmus
3 februari 2003, 18:17
Ik weet niet zeker of het spaanplaat is&lt; wa smee rgein. Maar een mooie afwerking zal het niet zijn...

bassopotmus
3 februari 2003, 18:18
Ik weet niet zeker of het spaanplaat is&lt; wa smee rgein. Maar een mooie afwerking zal het niet zijn...trouwens die Squiers zijn niet van 1 stuk gemaakt..meer uit 3 verlijmde stukken