PDA

View Full Version : Boss RC 2 looper + eventuele footswitch?



Doris
5 december 2007, 17:15
Hallo allen,

Ik heb mijn oog laten vallen op een Boss RC 2 loop-pedaal.
Ik heb het forum wat doorpluisd maar niet echt een antwoord gevonden op de volgende vragen:
1) Men kan optioneel een (dubbele) footswitch aansluiten op de RC 2 om te veranderen van loop en om de loop te stoppen. Nu is het zo dat ik hier al een Behringer 200AB heb. Link (http://www.thomann.de/be/behringer_ab200_dual_ab_switch.htm)
Kan ik dit pedaal gebruiken als footswitch voor de RC 2 of ben ik verplicht een Boss FS-5U of zo een dubbele Boss footswitch te gebruiken?

2) Een adaptor lijk me toch veel handiger voor effect-pedalen dan batterijen, daarom zou ik ook graag een adaptor erbij willen. Deze moet ik er dan ook weer bijkopen (u merkt, ik kijk een beetje naar mijn geld).
OF kan dit ook met andere adaptor van 9V? Zoals deze: Klik (http://www.thomann.de/be/thomann_ntac109.htm)
Misschien heb ik wel nog zo een adaptor rondslingeren van een ander apparaat?

Mini-vraagje: Ik zou bestellen via thomann of musicstore, doen deze in deze periode van het jaar soms speciale kerstacties ofzo waarbij je korting krijgt? Anders wacht ik nog wat met bestellen :)

Het zou jammer zijn moest ik zowel die adaptor en Boss footswitch moeten kopen want dat is toch zeker al 50 euro erbij en de charme van de RC 2 is juist de prijs.

Laat jullie maar gaan! :)

Do

Nielsje
5 december 2007, 17:19
Je let op de centen, maar gaat een pedaal kopen van 180 euri?

anyway, die switch kan je gewoon gebruiken, volgens mij kan je die zelfs instellen voor moment, danwel permanent schakelen, moet je even kijken wat je boss wil. (wist niet dat je er een dubbele op kon aansluiten, dacht alleen een enkele, maar heb de handleiding niet gelezen).

Ik zou een onespot adapter adviseren. Goedkoop en goed. Voor acties moet je even op de website kijken :)

Doris
6 december 2007, 16:19
Gohja, ik heb speciaal gewerkt om dat pedaal te kopen met mijn verdiende centjes. Dan ook geen zin om daar extra kosten aan te hebben.
Nuja ik wist niet dat adaptors zou duur waren (ik zie dat die one-shot ook 25 euro is). :)

En ik heb de websites gechecked hoor, staat nog niets op eigenlijk. Maar stel dat dan juist de dag na mijn bestelling verschijnt: "15% korting op alle bestellingen!", zou beetje jammer zijn.

Toch al bedankt voor de reactie!

Nielsje
6 december 2007, 16:20
One-spot heb je ook wel ergens voor zo'n 18 euri, ff zoeken...