PDA

View Full Version : Korte(en misschien vrij domme)vraag



nevyn292
5 december 2007, 17:14
zo, een vriendin van mij heeft onlangs ergens(vraag me ingodsnaam niet waar) een heel goedkoop klassiek gitaartje gekocht. echt een ding van onder de 70 euro, maar ik vind hem wel grappig klinken.

genoeg daarover, ik zat te kijken naar het fretboard, dat zwart geverfd is. nu zie ik daar nergens een nerf van het hout lopen of iets dergelijks echt helemaal niks.

dan nu mijn vraag: maken ze bij die goedkope gitaartjes soms het fretboard van plastic of iets dergelijks?

Picker
5 december 2007, 17:46
Jazeker. Kan geen kwaad hoor.

LaurentB
5 december 2007, 17:55
Of misschien een of ander houtcomposiet of zo?

Maar zoals Picker zegt: het kan geen kwaad. je krijgt op Gitaarnet geen IP-ban als je een vriendin hebt met zo'n gitaar (toch, moderatoren? Ik bedoel, ik wil dat wel even weten, want anders vraag ik dat een eventueel aanstaande vriendin eerst. Je moet wel prioriteiten stellen in het leven, en als het gaat om een vriendin of gitaargerelateerde zaken is het duidelijk, nietwaar?)

LaurentB
5 december 2007, 17:57
En overigens vind ik dit helemaal geen domme vraag. Een domme vraag is een vraag die al tig keer eerder gesteld is of onbeantwoordbaar. Dit is gewoon een zinnige vraag.

LaurentB
5 december 2007, 17:58
Zeg, hoe kan ik trouwens bij twee achtereenvolgende posts mijn totaal aantal posts op 1005 hebben staan?

Oh, wacht nu zie ik het: hij update ze allemaal tegelijk pas na enkele seconden.

bass blom
5 december 2007, 18:08
hahaa, dat is gewoon je totaal aantal posts :D

nevyn292
5 december 2007, 20:07
Duidelijk voorbeeld van echte liefde.

oh god, berg me! ik ben nog te jong voor echte liefde!

zal ik dan ook meteen maar een trouwring in de gitaar stoppen :hippie: ?

goed, klinken doet ie leuk, spelen ook wel, maar spelersgemak is derhalve ver te zoeken :stop:

zowel de g snaar, als de hoge e ontstemmen beide zeer rap, natuurlijk is de g-snaar daarvoor favoriet op vrijwel iedere gitaar, maar het speelplezier is ver te zoeken als dat ding binnen 2 seconden ontstemt.

moeten de gleufjes in de topkam van deze gitaar dan even iets dieper ingegroefd worden? of juist niet? potloodje ertussen voor wat koolstof? iemand tips toevallig?