PDA

View Full Version : Strumming



intro
2 februari 2003, 14:49
Hey allemaal,

Ik speel nu een paar maandjes gitaar,
en vroeg me nu af of er misschien een goede site is die uitlegt welke slagritmes je wanneer moet gebruiken.
Het accoorden pakken lukt redelijk, voor hoever dat mogelijk is voor een beginner, mijn probleem is meer wat ik moet doen met mijn rechterhand, de ritmes die ik moet slaan. Als er alleen akkoorden van een liedje staan, moet ik dan gewoon op gevoel wat gaan rammen, of zijn er nog handige tips die ik kan gebruiken?

FragDaddy
2 februari 2003, 15:17
op het gevoel. goed luisteren.

wat bijvoorbeeld een leuk nummer is om eens te oefenen, is Torn van Natalie Imbruglia, gewoon luisteren naar het slagritme en de akoorden meerammen die je kent.

uit mijn hoofd is het slagritme ongeveer zo

omlaag = V
omhoog = ^

VV^V pauze V^V^

iets in deze richting.
probeer het eens en LUISTER naar het ritme.
(dit is trouwens een van de lastigste dingen van gitaarspelen, dus niet gek opkijken als het niet in 1 keer perfect lukt)

Negative K3 fan
2 februari 2003, 15:47
Toen ik begon met het leren spelen van slagakkoorden enzo vond ik het zelf ook behoorlijk lastig, maar je moet gewoon veel oefenen e veel (verschillende liedjes) spelen dan krijg je er vanzelf gevoel voor.

moretel
2 februari 2003, 21:49
Schaf een goed boek aan, daar staan de ritmes vaak goed uitgelegd, ook zitten er tegenwoordig CD tjes bij.

De volgende titel kan ik je wel aanraden, aan veel ritmes wordt aandacht besteed.

Essential rhytm guitar (Steve Trovato)
ISBN 0-7935-8154-0

intro
3 februari 2003, 15:04
Ok, bedankt,
het moet dus grotendeels op gevoel,
zo'n boek is misschien wel een goed idee,
maar de bieb had het niet, en om het nou gelijk te kopen...:smile:,
zijn er geen goed sites?

Negative K3 fan
3 februari 2003, 15:27
begin maar met veel nirvana liedjes spelen, kals je dat een paar maanden een uur of alnger per dag doet gaat strummen vanzelf...

moretel
3 februari 2003, 15:37
Op 2003-02-03 15:04, schreef intro:
Ok, bedankt,
het moet dus grotendeels op gevoel,
zo'n boek is misschien wel een goed idee,
maar de bieb had het niet, en om het nou gelijk te kopen...:smile:,
zijn er geen goed sites?


Je praat over een boek van een paar tientjes !!
Dit soort boeken zijn moeilijk in de bieb te vinden.
Je kan zoeken tot je ons weegt op internet, je zal ook vreselijk veel vinden maar als je eerst een goede basis m.b.v een boek/leraar leert kun je alles op internet wat beter plaatsen.
Als je deze investering niet wil doen mag je jezelf afvragen of je wel echt gitaar wil spelen.
Met zo'n basis boek ben je een jaar onder de pannen. Tijdens die fase kun je op internet zoeken naar wat solo dingen etc.

intro
5 februari 2003, 16:37
Haha!

oh, ok! rustig, kga het boek al kopen,
maar waarom ik wat moeilijk deed is, je kan het boek niet eerst inzien voordat je het bestelt.
En wie weet wat zo'n figuur als moretel me allemaal aan wil smeren...
Dan heb ik liever iets van internet...
Maar tis waar, een goed theorie boek is die paar tientjes wel waard, ik zal je maar vertrouwen... :wink:

intro
5 februari 2003, 16:39
Zijn anderen het er trouwens mee eens?
IS het een goed boek? :razz:

moretel
5 februari 2003, 22:04
Kijk soms moet je gewoon iemand opvoeden en het goede duwtje geven, over 5 jaar ben je me dankbaar :smile: