PDA

View Full Version : Foto's en andere tips gevraagd over isoleren!



Highway49
5 december 2007, 16:56
Hallo,

het is dan bijna zover...in januari hopen we te beginnen met de bouw van onze eigen oefenruimte (hier is maanden geleden al een topic over geweest) In die tijd hebben we honderden vierkante meters glas/steen wol verzameld, dat is er dus zat.

Wat we willen is een doos-in-doos constructie bouwen. De volgorde wordt: Muur van het huidige gebouw -> luchtspauw -> 15/20 cm isolatie -> 2 lagen gips.

Nu zal de basis (het geraamte) van de binnenste doos van houten balken gemaakt gaan worden. We willen losse muren maken en deze later aan elkaar bevestigen. Deze muren zullen op rubber stroken gezet worden om de trillingen naar de bestaande vloer te verminderen.

Heeft er iemand die ook een soortgelijke ruimte heeft gemaakt foto's van de bouw toevallig? Dan kan ik een beetje zien hoe anderen het aangepakt hebben. Andere tips zijn ook altijd welkom, liefst eerst informatie over het maken van het geraamte, daarna komt de rest weer...

harrie-beton
5 december 2007, 17:08
je moet ook de zoekfunctie gebruiken! Er is een mooi draadje geweest waarin een hoop tips zijn over dempen van geluid. Eerst lezen dan bouwen.

Highway49
6 december 2007, 08:37
Heb je gelijk in, heb ik ook gedaan. Laten we dan de tips skippen en dan vraag ik puur naar de foto's, deze kom ik niet veel tegen. Heb het hele topic gelezen over iemand die zo'n blokhut geisoleerd heeft. Duidelijke foto's, je ziet het hele proces in zn werk! Alleen is het helaas een heel andere situatie dan waarin ik me bevind.

Ik zal toch verder gaan zoeken, bedankt.

harrie-beton
6 december 2007, 10:28
haal even koffie en check deze plaatjes en lees vooral de verhalen rondom isolatie!

http://www.gearslutz.com/board/high-end/48460-steves-new-recording-studio-start.html

Han S
6 december 2007, 10:41
haal even koffie en check deze plaatjes en lees vooral de verhalen rondom isolatie!

http://www.gearslutz.com/board/high-end/48460-steves-new-recording-studio-start.html

Wat een fantasische vent is dat niet? Steve Perkins verdient heel veel respect.

Highway49
6 december 2007, 11:19
Ziet er fantastisch uit! Erg bruikbaar dankjewel! Ik zie dat hij voordat hij zn binnenste doos maakt de bestaande muren al een keer isoleert. Is misschien nog niet eens zo dom idee wel?

harrie-beton
6 december 2007, 11:40
Je bent misschien iemand die erg veel visueel leert, het kan geen kwaad om de kritiek te lezen die de bouwer krijgt op zijn studio. Hij maakt wel een paar fouten namelijk. Lang verhaal zijn draadje maar lees maar eens van begin tot eind! Je kunt stoppen met lezen als hij over mengtafels begint van 150.000 dollar.

Highway49
6 december 2007, 11:50
Okee super. 1 vraagje over deze foto:

http://highway49.nl/3.jpg

Naar mijn idee is ie nu het geraamte van zn binnenste doos voor de bestaande muur die hij geisoleerd heeft aan het zetten, die tussenruimte wordt dus de spauw. Muren staan los van elkaar, maar zie ik het nu goed of bouwt ie die binnenste muur wel tegen het plafond? Lijkt mij niet goed maar...

Nogmaals dank

Roman
6 december 2007, 14:02
Ja, het frame zit vast aan de vloer en plafond. En dat hoeft geen ramp te zijn. Hangt van je eisen en wensen af. Elke bouw is weer anders en heeft andere eisen.
Wanneer je een ruimte in een ruimte bouwt kun je, indien je er de hoogte voor beschikbaar hebt, heel goed een nieuw plafond in bouwen. In dat geval bouw je rondom een frame, die uiteraard niet tot aan het plafond gaat, en daar leg je je nieuwe plafond weer op te rusten.

lees eens de zaken door die ik op dit forum al heb besproken.

Han S
6 december 2007, 16:04
Ik heb met Steve wel eens contact gehad en inderdaad heeft hij sommige dingen niet helemaal goed gedaan en had hij een nog grotere SPL reductie kunnen bereiken en dat geeft hij ook gewoon toe.

Het principe is heel simpel, ontkoppelen en dempen/massa.