PDA

View Full Version : Zoom B2.1u



lammy
5 december 2007, 16:50
Hoi mensen!!!

Ik speel nu een tijdje basgitaar en ik ben op zoek naar een pedaal voor wat effecten (distortion, compressie, etc) en ik zat aan deze te denken:
http://www.zoom.co.jp/english/products/b21u/
Iemand hier ervaring mee? Hij kost 140 euro bij musik-produktiv.

Lam :)

grayfink
5 december 2007, 19:46
Ik heb een zoom G2.1 geloof ik. Klinkt wel aardig, maar of ik nou mijn telecaster of artcore inprik, het klinkt allemaal hetzelfde. Het eigen karakter van je gitaar gaat helemaal verloren. Over de B2.1 kan ik niets zeggen maar vermoed wel dat die hetzelfde euvel heeft. Maar goed, een bas is een bas. Daar zit sowieso niet zo veel verschil in :)




(Zoekt dekking........)

lammy
5 december 2007, 21:46
Ok, maar kun je verder wat zeggen over de kwaliteit, de effecten, en de bruikbaarheid daarvan? Is ie het geld waard?

Ik heb nou niet meteen de duurste bass dus dat het karakter ervan verdwijnt maakt me niet heel veel uit.... :p

marter544
5 december 2007, 22:01
Ik heb ook de G2, maar je moet der echt wel een lekker setje speakers voor hebben als je de modelling gebruikt, anders klinkt het echt nergens naar! Sommige effecten zijn best goed (delay, reverb, dikke scheur), maar ik vind de chorus en flanger best wel zuigend..

schwalbe
6 december 2007, 00:10
Ik heb de B2.. dus die zonder expressiepedaal.
Ik ben er blij mee. Geluidskwaliteit is goed genoeg, effecten redelijk bruikbaar.
Errug handig is dat er een mix-functie op zit tussen vervormde en onvervormde bas (in geval je een ampsimulatie of een distortion gebruikt). En dat je de speakersimulatie in 4 trappen kan bijmengen ipv aan/uit.
De synth is het niet helemaal maar dat is altijd zo bij multi-effecten.
En de schakelpauzes tussen de presets zijn errug kort...

OJJVZ
6 december 2007, 14:31
Maar goed, een bas is een bas. Daar zit sowieso niet zo veel verschil in :)




(Zoekt dekking........)

Hehe, hoelang bas je al? Dat dacht ik eerst ook :P vooral als je langer bast zal je opvallen hoe goed je het verschil bijv hoort tussen een single coil en een humbucker (k noem maar wat), bij een bas bijna 2 keer zo goed als bij een gitaar.

Student
3 maart 2008, 10:16
Ik heb een zoom G2.1 geloof ik. Klinkt wel aardig, maar of ik nou mijn telecaster of artcore inprik, het klinkt allemaal hetzelfde. Het eigen karakter van je gitaar gaat helemaal verloren.
Kun je de G2.1 wel zo instellen dat er geen 'kleur' aan het geluid wordt gegeven ?? (clean) Zodat je er alleen wat chorus of reverb aan kan geven ??

Zodat je duidelijk een artcore of de telecaster hoort met wat reverb of chorus.