PDA

View Full Version : Smashing Pumpkins - 18 februari, Brabanthallen Den Bosch



Fuhgawz
5 december 2007, 15:36
Yup, the Smashing Pumpkins komen 18 februari schijnbaar naar de Brabanthallen in Den Bosch: link. (http://www.brabanthallen.nl/agenda/84-Concert-The-Smashing-Pumpkins.html) Kaarten kosten 39 euro.
Heeft iemand ervaring met het geluid en de sfeer in deze Brabanthallen? Ik ben er nooit geweest, maar als ik aan gezellige concertzalen denk komen de Brabanthallen nou niet gelijkin me op..

Swan
5 december 2007, 15:38
1 keer geweest, t is heel groot en kaal... geluid was best wel goed, maar t is iig geen gezellige concertzaal...

Squier4ever
5 december 2007, 18:34
damn jammer dat t 39 euro is, op pinkpop vond ik ze erg vet iig....

Tupelo
5 december 2007, 20:06
Eigenlijk best te doen.
Het is groot, goed verzorgd (ze kunnen het aan) en het geluid is goed.
Gezellig, ach niet minder dan de Ahoy of een stadion.
Je moet alleen ff de weg naar de kroeg zien te vinden na afloop.
'T is namelijk net de andere kant uit van alle Bosche gezelligheid.

-geert-
5 december 2007, 20:13
Cool misschien wel leuk om heen te gaan. Ik heb alle cd`s van ze thuis. Vooral siamese dream, mellon collie & the infinete sadness en adore vind ik onwijs goeie cd`s, blijven ook goed.Zeitgeist is op zich ook wel leuk maar lang niet zo goed vind ik.

Squier4ever
5 december 2007, 21:43
Cool misschien wel leuk om heen te gaan. Ik heb alle cd`s van ze thuis. Vooral siamese dream, mellon collie & the infinete sadness en adore vind ik onwijs goeie cd`s, blijven ook goed.Zeitgeist is op zich ook wel leuk maar lang niet zo goed vind ik.

heb ze ook allemaal is idd goed te pruimen.

casper innosence
8 december 2007, 19:02
ohhh, jammer dat we zelf op tour zijn, had hier graaaag bijgeweest..

Pun
9 december 2007, 23:15
Ik heb al kaartjes binnen, omdat het in Den Bosch is, als het in Amsterdam was geweest of zo was ik waarschijnlijk niet gegaan.

Kan ik gelijk kijken hoe de Brabanthallen zijn, voor als ik er met mijn band op ga treden, haha :S

Bâh
11 februari 2008, 18:20
Ik ga ook!

Volgens mij is het nog geeneens uitverkocht.

Fuhgawz
12 februari 2008, 16:19
Iemand enig idee wat de support act is? Ik kan het nergens vinden!

Tupelo
12 februari 2008, 18:53
En ik ga het vergeten wanneer niet iemand me eraan herinnert, ben ik bang. :nervous:

MarkS
13 februari 2008, 12:51
SM is inmiddels alweer een tijdje zonder James Iha en d'Arcy toch?
Ik weet niet of ik "Billy en bandje" hetzelfde vind als Sm.
Ik hou het maar bij de herinnering aan PP '98 denk ik.

Tupelo
13 februari 2008, 19:10
Laat ik ze daar nu voor het laatst gezien hebben. :p


'They couldn't get Pearl Jam, so you get us instead: 'Oh I... I am still alive.. " :D

Bâh
21 februari 2008, 21:59
Mja, je kan zeggen wat je wilt van "Billy met z'n bandje", maar het was echt te gek. Echt superdikke sound. Ook vet met vrouwenstem erbij ofzo.
Was echt een topconcert! :)

marc_o
21 februari 2008, 22:13
Oh kut......heb het heel niet geweten.....

Tupelo
21 februari 2008, 22:20
Ooh damn, jammer johh, want idd. het was echt te gek.
Ik was een beetje bang dat het allemaal tegen zou vallen, maar alles minder is waar.
De man kan nogsteeds spelen, en hoe!

Het begon wat roestig, maar na een nummer of 2 begon het te knallen en dat heeft heel lang niet opgehouden.
Ze hebben goed twee en een half uur gespeeld.
Zelfs Billy zijn zang is beter geworden.

Ik ben blij dat ik geweest ben en heb lang niet zo een knallend optreden gezien.
Heb de indruk dat ze er zin in hadden.

Typische recensies trouwens.
Die in de volkskrant had opzich wat punten, maar het was niet nodig zo denegrerend te zijn want nee het was niets om voor te schamen, in tegendeel, ze rockten zoals ik maar weinig bands heb zien doen de laatste jaren.

Fuhgawz
22 februari 2008, 01:23
Mjah ik vond de setlist een beetje tegenvallen. Geen Zero, geen Quiet. Niet eens Disarm gespeeld. Volgens mij baalt Billy er een beetje van oude nummers te spelen, want tijdens Tonight Tonight en Bullet.. begon hij steeds erg zeurderig te zingen. Daarbij komt die speach dat hij niet komt om ons uit te dagen etc want die dagen zijn voorbij, hij komt om ons te entertainen! Al met al een zeer matig concert, ondanks het feit dat het wel 2,5 uur duurde.

Veekeren
22 februari 2008, 09:12
Nja, ik vond de setlist ook niet über, vond het soms wat uitgeblust overkomen. Miste ook een boel knallendere nummers van het nieuwe album, had bijvoorbeeld graag Doomsday Clock en Bleeding the Orchid gehoord. Maarrr, ben wel blij dat ik gegaan ben hoor, was toch wel cool Corgan & Chamberlain (en de rest) een keer te zien. De bassiste was ook cool, volgens mij was ze 1,30 meter en de bas 2x zo groot :D

Ik vond trouwens dat er in het publiek een hele vreemde sfeer was. Gare types die enorm lomp en bruut voorbij anderen probeerden te komen, waardoor sommigen zo geirriteerd raakten dat ze niemand er meer voorbij wilde laten gaan, halve knokpartijen...

Fuhgawz
22 februari 2008, 09:42
Van dat botsen/half knokken heb ik eigenlijk niks gemerkt, maar de sfeer was inderdaad een beetje vreemd ja. Het was niet echt 'feestelijk', maar dat kan ook (deels) door die gare kale hal komen en het feit dat het op een maandagavond was. Het geluid was in ieder geval wel goed!

Bâh
22 februari 2008, 11:40
Van die slechte sfeer heb ik niks gemerkt. Juist hardstikke tolerante en gezellige mensen. En ze hadden bijna allemaal krullen :P.

Setlist vond ik trouwens wel goed. Echt geweldig, kippenvel gevend begin. Nieuwe en oude nummers door elkaar. En echt een superversie van Ava Adore.

Kortom, ik heb me prima vermaakt en zal het niet snel vergeten!

Tupelo
22 februari 2008, 12:53
Gare types die enorm lomp en bruut voorbij anderen probeerden te komen, waardoor sommigen zo geirriteerd raakten dat ze niemand er meer voorbij wilde laten gaan, halve knokpartijen...
Yep, dat is Den Bosch, het zijn ook de Brabanthallen hè, je bevind je op dat ogenblik in de boerenhoofdstad! :D

Robbert
24 februari 2008, 11:30
Ik heb mij ook prima vermaakt hoor, in het midden, metertje of 15 van het podium af. De zang van Billy vond ik ook verbeterd, hij kan er nog al eens naast zitten en dat viel mij reuze mee. Een uur voor tijd was wel te merken dat zijn stem ging protesteren, die werd wat krakerig. Maar wat kan die Chamberlin toch een partij drummen zeg!

Op het laatst vond ik het geluid wat saai worden; voorspelbaar geluid, teveel samples er doorheen waardoor het geluiid erg chaotisch werd. In het AD werden ze eigenlijk ook afgekraakt, volgens recensent te weinig ingetogen nummers, terwijl er toch drie nummers acoustisch zijn gespeeld. Met name 1979 laat horen dat Billy toch wel skills heeft hoor, kippenvel!

Hoe dan ook, sowiezo tien keer beter dan het optreden in Ahoy, vlak voor ze uit elkaar gingen.

Realeigo
24 februari 2008, 12:44
Ik ben er niet geweest, maar ik heb ze vorig zomer gezien. En toen had ik t gevoel van dat ze net zo goed de cd konden aanzetten en de lichtshow de rest laten doen, want billy en de rest hadden niet echt een toegevoegde waarde op het podium.....

Squier4ever
24 februari 2008, 12:47
ik heb ze op pinkpop gezien en vond het zeker wel cool, niet geweldig maar gewoon goeie show!