PDA

View Full Version : basversterker



joost1
5 december 2007, 15:02
Hallo
ik speel nog niet zo lang bas maar ik zou me graag met nieuwjaar een nieuwe versterker kopen ik speel met een dean gitaar dus ik vraag me af welke versterker er het beste bij past tis niet voor optredens ofz gwn voor thuis of wat te repeteren.
En is het verstandig van een twedehandse te kopen want ik heb daar niet zo veel verstand van .Kunnen julie me verder helpen ?
Bert :)

Thoom42
5 december 2007, 15:16
Ja, met een tweedehands kun je het prima af. Onze bassist heeft in het begin altijd een 65 watts Ibanez basversterker gehad; prima ding om mee te beginnen!

Henkie spenkie
5 december 2007, 23:11
Het hangt erg af van je budget. 2e hands is misschien wel een stuk goedkoper, maar je moet wel erg goed oppassen dat er niets mis mee is. Goed uitproberen op verschillende volumes, en alle knoppen goed uittesten. Als je ook maar iets van een kraak of raar bijgeluid hebt zou ik het niet doen. Had ik met mijn bascabinet ook en dacht dat het eerst wel meeviel. maar daar krijg je spijt van. En dingen als speakers zijn prijzig.

Verder heb ik wel goede ervaringen met Ashdown basversterkers, en hoor ik over de Asdown five fiteen bascombo goede dingen als oefenversterker. Over Behringer zijn veel mensen wat minder tevreden, maar ik moet zeggen dat ze voor weinig geld wel net dat beetje meer volume leveren waardoor je later eventueel ook nog met een bandje de oefenruimte in kan. Het geluid vind ik voor die prijs nog best okee.

2e hands zou je ook kunnen kijken naar een kleine Trace Elliot. Die hebben echt een super fijn geluidje. Maarjah, ook kwa geluid; smaken verschillen. dus het beste kun je gewoon gaan proberen in een grote zaak waar ze veel verschillende versterkers hebben staan :hippie:

joost1
6 december 2007, 13:49
al bedankt voor de reacties
en mijn budget is rond de 200 euro ik had ook al de ashdown gezien
en ook al een ibanez 65W dacht ik .
Maar wat zou ongeveer het vermogen zijn dat ik nodig heb want ik heb daar niet zo veel verstand van gewoon voor thuis of eens te repeteren?
Bert

OJJVZ
6 december 2007, 14:29
Ik zou zeker voor de ibanez gaan, de Ashdowns die ik heb getest hadden eigenlijk maar 1 geluid bijna (nu worden mensen pissed op mij :D) de Ibanez lijkt gewoon een veel effectievere Equalizer te hebben, dus meer mogelijkheden. En het klinkt gewoon echt super, naar mijn mening, maar dat is ook een questie van smaak uiteraard.

De ashdown five fifteen = 65/100 watt, niemand weet het zeker, sommigen zeggen dat het 100 watt is als je een extra speaker aansluit, sommigen zeggen dat de nieuwe series normaal al 100 watt zijn.
Die is nieuw ergens ronde de 220 wel te vinden, geloof ik, bij mij in de buurt 240, maar die winkel is altijd aan de dure prijs.
Die Ibanez versterkers zijn ietsje duurder dacht ik, vooral de 100 watt versie is vrij duur, maar... nu ik ff google, zie ik dat de 65 watt versie ergens nieuw te vinden is van 225 voor 205 euro
dan betaal je voor die 35 watt extra (die je bijna niet hoort) bijna het dubbele :|

vincent136
6 december 2007, 16:16
Er zijn veel goede versterkers, meer dan alleen Ibanez.

Deze Harkte Kickback klinkt ook wel oke;

http://www.musik-produktiv.de/hartke-kickback-10.aspx

Deze amp heb ik zelf:

http://www.feedback.nl/?b=FG00328862

Die heb ik, ongeveer een jaar terug 2e hands gekocht. echt een onwijs toffe versterker, maar voor de prijs waarvoor ik heb gekocht heb vind je hem niet snel meer.

De Ashdown Perfect 10 is ook erg tof, en betaalbaar: http://www.feedback.nl/?b=13465

Ik weet niet hoe zeker je bent van je bassen, maar als je nu al weet dat je over een poosje in een band wilt gaan spelen, zou ik toch wel een versterker aanschaffen met meer dan 100 watt aan vermogen, want dat ben je écht wel nodig. De peavey amp hierboven is bijvoorbeeld erg geschikt.

Berhinger moet je niet aan beginnen.

Kaboemba
6 december 2007, 19:51
Voor 200 euro kan mogelijk ook een trace Elliot blx-80 scoren.

Deze kleine opdonder is redelijk veelzijdig zeer stevig een blaast al die anderen makkelijk weg.
Ik had hem en kon er goed mee weg komen in een kleine zaal of cafe.
Niet iedere fabrikant heeft het zelfde idee van wattage, deze 80 watt is werkelijk heel hard.
Waarom ik hem weg deed, ik heb nu de blx130, kan ik net ff wat meer mee en hij heb een 15 inch speaker en klinkt dus net ff wat dieper.

joost1
6 december 2007, 20:58
Die Ibanez is 65 Watt voor 215 euro. Is dat dan genoeg ja toch?
Maar ik vind die peavy iets over het budget heen :) Meteen 500 eur . :stop:
Maar ik heb ook ergens een warwick zien staan hebben jullie daar ervaring mee ?
Grz

Henkie spenkie
6 december 2007, 23:50
Ik zou zeker voor de ibanez gaan, de Ashdowns die ik heb getest hadden eigenlijk maar 1 geluid bijna (nu worden mensen pissed op mij :D) de Ibanez lijkt gewoon een veel effectievere Equalizer te hebben, dus meer mogelijkheden. En het klinkt gewoon echt super, naar mijn mening, maar dat is ook een questie van smaak uiteraard.

Ik ben echt een Ashdown fan, maar kan je geen ongelijk geven. Ashdown heeft wel altijd een bepaald geluid. (net als trace elliot naar mijn mening, die vaak erg fel en funky is).

Het voordeel van de Ashdown is wel dat hij vaak meteen goed staat. Geen gepiel met knoppen, meteen een goed geluid. Dat is wel een voordeel als je net begint, of niet van draaien houd. Als je veel verschillende muziek wilt spelen kan het later misschien wat gaan vervelen idd.

Azrael
6 december 2007, 23:54
Niet iedere fabrikant heeft het zelfde idee van wattage, deze 80 watt is werkelijk heel hard.


Wattage <> Volume

Kaboemba
7 december 2007, 09:22
Ja en, wat heb dat met mijn opmerking te maken ?

Wausser
7 december 2007, 15:30
Ik heb zelf een Aschdown FiveFifteen, en ik zal je zeggen die gaat hard zat.
En idd je hoeft maar weinig te pielen met de knopjes.

Thoom42
10 december 2007, 00:49
Klopt. Ik had het eerder dit topic over die Ibanez, maar die Ashdowns zijn ook wel voor een redelijk prijsje te krijgen en ik denk dat je daar ook nog wel even mee voort kunt!

meeuwsen
11 december 2007, 17:40
Heeft de keuze van een versterker, behalve budget, ook nog te maken met het soort gitaar dat je speelt? Ik heb bijvoorbeeld een Fender JB mex. Is er dan nog voorkeur?

John

OJJVZ
14 december 2007, 00:02
Een jazzbass heeft een bepaald geluid, wat denk ik het goed zal doen met een Ashdown, dat was ook wat mij niet aanstond aan ashdown, alle bassen leken ietsje naar een Jazzbass te neigen (niet het door mij gewenste geluid)
Dus.. als je van een jazzbas houd, zal je denk ik een Ashdown wel lekker vind.

basstaart
14 december 2007, 11:34
ik heb zelf een paar jaar geleden een Peavy TKO 80 voor een spotprijs op de kop getikt. Ik moet zeggen dat het geluid van een jazzbass ook heerlijk eruit komt. Klein advies kijk eens rond bij Cash Converters.. Die hebben soms leuk spul staan tegen zeer leuke prijzen, alleen wel effe goed uitproberen en niet luisteren naar de verkoper als een versterker bromt. "ach nieuw weerstandje erin en hij doet het weer" Yeah right. Succes

Dennizz
15 december 2007, 01:11
Ashdown, Ashdown, Ashdown... Had ik als Ashdown gezegd? Klinkt geweldig en je kan er erg veel verschillende sounds uit halen. Erg goede prijs/kwaliteitverhouding. Ashdown dus. Ik heb een mag 300 115 (1x15" speaker combo) voor heel veel geluid (repetitie op half volume).

meeuwsen
24 december 2007, 10:02
Hmmm, ik dacht eigenlijk aan een Ashdown........