PDA

View Full Version : Multi Effect True Bypass?



Shaggy
5 december 2007, 14:40
Is er een ME die true bypass heeft?

Stel als je een m.e. hebt zonder ook maar een effect of sim aan. Zou true bypass dan nog wat uitmaken? Dan is het signaal toch afhankelijk van de ad da converters?

Zo ja, welke m.e. heeft hierin de beste kwaliteit?

-Heineken-
6 december 2007, 16:40
Naar mijn weten bestaan ze niet, maar je kan m natuurlijk altijd door zo'n TB loopertje gooien. Al heb je dan wel kans op volume-drops en kap je je delays en reverbs af op t moment dat je m uitschakelt.

oorzaak
7 december 2007, 12:18
Lezenswaardig verhaal over de voor- en tegens van true bypass staat op de site van Andreas M"oller, een Zweed die gelukkig in het engels schrijft:

http://www.stinkfoot.se/andreas/diy/diyhome.htm

Ook andere onderwerpen op zijn site zijn de moeite waard.

Groeten, Frits

sugarfish
7 december 2007, 12:25
Is er een ME die true bypass heeft?



Dit lijkt me een contradictio in terminis.
Oftewel volgens mij is er geen multi-effect die true bypass heeft.

ponq
7 december 2007, 12:52
Dit lijkt me een contradictio in terminis.
Oftewel volgens mij is er geen multi-effect die true bypass heeft.

Ik heb de indruk dat jij van True Bypass en Multi-fx geen kaas hebt gegeten. Zou jij mij kunnen uitleggen waarom ME en TB met elkaar in tegenspraak zijn?

(hint: mijn Multif-fx project zou ik heel simpel TB kunnen maken. Ik doe dat niet, een bewuste keuze)

sugarfish
7 december 2007, 13:56
Ik heb de indruk dat jij van True Bypass en Multi-fx geen kaas hebt gegeten. Zou jij mij kunnen uitleggen waarom ME en TB met elkaar in tegenspraak zijn?

(hint: mijn Multif-fx project zou ik heel simpel TB kunnen maken. Ik doe dat niet, een bewuste keuze)

kunnen maken ja, maar een multieffect is in principe niet (nooit?) true bypass.

M Kactus
7 december 2007, 13:59
kunnen maken ja, maar een multieffect is in principe niet (nooit?) true bypass.
Na-ah. Alle MFX-en van Damage Control bewijzen je ongelijk.
En een multi-effect is gewoon een verzameling van verschillende effecten in één behuizing. Waarom zou dat niet TB kunnen ? Of je dat zou willen is wat anders...

Dus voor de TS: Zoek eens naar de effecten van Damage Control. Zit érg leuk spul tussen.

ponq
7 december 2007, 14:03
kunnen maken ja, maar een multieffect is in principe niet (nooit?) true bypass.

1) Welk principe ligt daaraan ten grondslag?
2) Wat versta jij onder True Bypass? (met hoofdletters natuurlijk, zoals dat hoort bij alles wat heilig is... ;) )
3) Wat versta jij onder een multi-effect?
4) Hoe verhouden vraag 2 en 3 zich tot elkaar in het kader van vraag 1?

sugarfish
7 december 2007, 14:13
ok, ok, ik was mogelijk iets te snel. (dat doen vrouwen nou eenmaal wel eens ;) ) Maar door de bank genomen zijn de meeste multi-effects (digitaal) niet TB (met hoofdletters:satisfie: ). Ik heb het dan over de meest gangbare zoals deze te koop staan bij bijv. een Feedback.
Damage Control was bij mij niet bekend.

ponq
7 december 2007, 14:16
oki :) daar heb je helemaal gelijk in. De meeste multi-fx die ik ken hebben idd geen TB.

En die hoofdletters...dat was vooral zelfspot omdat ik ineens merkte dat ik true bypass bijna automatisch met hoofdletters schreef... :P

Shaggy
7 december 2007, 14:35
Hey dank je, Damage Control had ik nooit van gehoord.

Los van true bypass; Is er nog verschil in kwaliteit tussen de AD en DA converters van verschillende merken ME's?

Hoe kan je de kwaliteit hiervan meten?

M Kactus
7 december 2007, 14:38
Hey dank je, Damage Control had ik nooit van gehoord.


Ik ben er zelf ook maar per ongeluk opgestoten. Het blijkt om een afsplintering van Line6 te gaan, hoewel ik hier het fijne ook niet echt van weet... Ze zijn wel nogal aan de prijzige kant (lees: erg duur).

En de kwaliteit van de ADDA-converters lijkt me erg moeilijk te meten. Gewoon op het gehoor, zeker ?