PDA

View Full Version : Advies merk Spaanse gitaar



Marc1974
5 december 2007, 13:56
Hallo gitaarkenners,

Ik ben van plan om me met kerstmis een Spaanse gitaar aan te schaffen. (Een gitaar met nylon snaren dus.)

Ik ben op zoek naar een gitaar in de kategorie 250-500 Euro omdat ze vanaf zo'n 250 Euro een massief bovenblad hebben. (Tenminste bij steelstrings is dit zo)

Maar nu komt het: Wat voor merk raden jullie mij aan?

Ik ken mijn steelstrings en electrische gitaren, maar spaanse gitaren heb ik nog geen kaas van gegeten.

Dus wat raden jullie mij aan

Groet,


Marc

dirkncv
5 december 2007, 15:15
Dag Marc,

Ik speel zelf op een Almansa, en daar ben ik zeer tevreden over. Verder heb ik in een winkel eens een Höfner bespeeld en vond dit ook niet slecht klinken.

The red Strat.
5 december 2007, 16:39
ik speel zelf op een alhambra 5P A en mn vader op een 4P. ze klinken wel goed IMO.
het merk is ons ook aangeraden door mn leraar (heeft zelf een custom 7000 euro klassieke gitaar) dus dan moet het ook gwn goed zijn he :)

hierbij raad ik u dus alhambra aan :)

lutewizzard
6 december 2007, 13:47
Er zijn diverse goede spaanse gitaren in die prijsklasse te vinden.

Een heel interessant merk is Quiles.
Vooral qua prijs/kwaliteitverhouding.
Een klein atelier onder de rook van Valencia. Bij mijn weten in Nederland alleen te verkrijgen bij 't Speeltuygh in Zwolle.
Vragen naar de modellen E2, E3 of CF1 welke in jouw prijsklasse liggen. Als ze een goede bui hebben kun je misschien wat korting krijgen zodat bijvoorbeeld een C2 ook nog binnen jouw prijscategorie valt.
Suk6!

Kakihara
6 december 2007, 14:07
Ik speel al heel mijn leven op een Cuenca, die ook iets van een €250 gekost heeft destijds (zo'n 15jaar geleden). Uitstekende kwaliteit voor die prijs.

Frankyeddy
27 april 2008, 14:17
Ik ben zelf op dit moment ook op zoek naar een klassieke,Spaanse gitaar.Ik ben inmiddels al bij diverse zaken geweest en heb besloten mijn gitaar te gaan kopen bij La Guitarra Buena in Amsterdam.De verkoper heeft mij aangeraden er een aantal uit te proberen op bespeelbaarheid en dergelijke.Een van de gitaren die ik ga proberen is de Esteve numero Uno die 329 Euro kost en goed klonk toen de verkoper,een gitaarleraar,erop speelde.
Een andere die heel mooi klonk was de Juan Hernadez van 629 Euro en volledig massief!Ik weet nog niet wat ik doe omdat het al jaren geleden is dat ik speelde.Het is in ieder geval een heel goed idee om bij deze prachtige winkel in de Jordaan langs te gaan.

J-sus Rulez
27 april 2008, 14:25
Ik speel op een juweeltje: een matsuoka, maar ik weet niet (en ik vrees) dat het niet binnen jou prijscategorie valt

LaurentB
28 april 2008, 10:52
Intussen is Kerstmis alweer een tijdje voorbij, nietaar? Wat zou de topicstarter gekocht hebben?

liesje
28 april 2008, 15:43
Ik heb ook een esteve en ik ben er heel blij mee. Ik heb hem via marktplaats gekocht, er zit een putje in. Verder is ie prachtig. Voor mijn niveau voldoet ie prima, misschien als ik ooit heel goed word :stop: moet ik iets duurders..
Ja wat zou ie gekocht hebben er stond geen jaartal bij die Kerst, misschien bedoelde hij Kerst 2030?? :???:

liesje
29 april 2008, 20:19
Via zijn posts zag ik ; een Jose Rodrigues...

Zjef
29 april 2008, 20:48
Enkele van mijn leerlingen hebben hele goede Cuenca's en Alhambra's. (Die komen trouwens van de zelfde fabriek).

harrie
1 mei 2008, 13:57
Genoeg goeie spaanse gitaren in die prijsklasse. Zelf ben ik erg enthousiast over de Almansa's, heb al enkele jaren een 403 CTW met Fishman Classic 4 deluxe element/ voorversterker. Ik heb ook een Alhambra 4P gehad. Alhambra is altijd goed maar ik vind de almansa, door de dunner aanvoelende hals, lekkerder spelen. Dus als je een Almansa ziet staan dan zou ik die zeker even proberen.