PDA

View Full Version : Vox AD15 Valvetronix lampen of niet?



Absyntha
5 december 2007, 13:43
hey!
ik zoek al een hele poos achter de perfecte versterker (niet voor mijn gitaar, maar voor mijn viool)
Volgens mij is deze de perfecte voor weinig geld, maar nu vertelt de verkoper ( ik koop hem tweedehands) dat de vox AD15 de enige is zonder lamp in de voor-amp. Is dat waar? en maakt dat uit? wilt da dan zeggen dat hij volledig geen lampen heeft?

darkrazer
5 december 2007, 14:38
Ik heb zelf een ad15 en het zit zo:

De AD is een digitale modeling versterker, echter om een beetje meer leven in het geluid te krijgen zit er een voorversterker buisje na de eind trap.
Dit is de "valve reactor". Het is dus geen buizenversterker en ook geen hybride versterker, slects eentje waar een buisje in zit. Maar hij geeft voor het geld een erg goed geluid en verslaat makkelijk spiders en cubes.

Lexvandoef
5 december 2007, 15:02
Klopt, er zit idd een lampje na de eindtrap. Maar als het gaat om het versterken van je viool, is het dan niet beter/mooier om een hele cleane versterker te kopen? Als in een jazzchorus ofzo?

mogwai
5 december 2007, 16:32
De boutique clean setting van die voxjes zijn volgens mij echt wel goed voor viool, zeker voor dat geld.

Grtz

The red Strat.
5 december 2007, 17:31
voor een viool zou ik gewoon een goeie cleane versterker kopen zonder veel fratsen aan.
bv een fender champ 600 of epiphone valve junior of een fender pro junior.