PDA

View Full Version : Welke 'vakbladen' gitaargerelateerde bladen worden door dit forum gelezen.



hanskemink
5 december 2007, 13:32
----------------------

Laser
5 december 2007, 14:50
Sinds ik Acoustic Magazine regelmatig in de bus krijg ga ik niet vaak meer verder zoeken. De ads- sectie is wel uitgebreid, maar zo krijg je ook weer heel wat toffe sites om eens te bezoeken.
Is wel sterk op amerikaanse markt gericht en de daar verkrijgbare gitaren.

Harald
5 december 2007, 14:53
Als het goed is sta ik in de volgende Akustik Gitarre. Zou dan een exemplaar moeten krijgen. Ben benieuwd (sowieso, is een recentie, en heb hem nog niet gezien...), vond Fachblatt (of zoiets) vroeger altijd erg leuk, een soort duitse Musik Maker maar dan een stuk dikker. Heb nog wel wat akoestische workshops daarvan liggen. In een tijd dat er nauwelijks goede tabs waren was dat wel leuk. Musik Maker had toen trouwens ook een tijd heel leuke akoestische tabs, dacht van de hand van Alfred Birney.

Laser
5 december 2007, 15:04
Als het goed is...
Waarom zou het NIET goed zijn?
Of is dat een vraag om goedkeuring??? ;)

Harald
5 december 2007, 15:09
Mallerd! Dan is de vraag uiteraard 'Met uw welnemen' Als je begrijpt wat ik bedoel.

Laser
5 december 2007, 15:19
Ik kan wel merken, dat jij je door het jouw gelezen Amerikaanse vakblad niet echt laat leiden in de keuze van aanschaf . Ha Ha
LOL@Hans
Kwaliteit is er bij ons hier ook te kust en te keur.
We zouden eigenlijk wat meer lokaal moeten shoppen, ook al is de dollarkoers nu gunstig voor aankopen over de plas!
Maar we hebben dicht bij huis ook heel groot talent. Zouden we daar geen Onderwerp over openen? Goede lokale (= europese) bouwers op een rij???

northernlake
5 december 2007, 21:51
Ik heb ook een abo op de Acoustic Guitar Mag.

Ik hoor niets dan lof over Fretboard Journal dat 4 keer per jaar verschijnt sinds kort en wat meer in-depth is. Zie bijvoorveeld http://www.perrybechtel.com/ voor een deel van het artikel dat daarin stond over de 'geboorte' van de allereerste 14-fret Martin 000. Misschien dat ik dat maar eens moet bestellen voor 2008.

chris c
5 december 2007, 22:32
Ik lees er regelmatig een paar uit verschillende landen (ben niet geabonneerd, vind ze gemakkelijk in Brussel of Leuven), wat interessant is omdat de accenten telkens verschillend zijn :

Acoustic Guitar Magazine (USA) - hét Amerikaanse blad

Acoustic (UK) - met telkens uitstekende bijdragen van Britse topgitaristen als Martin Taylor, Martin Simpson,... en over wat er in Engeland leeft op akoestisch gebied

Guitarist Acoustic (Frankrijk) - vaak meer aandacht voor jazz (m.n. gipsy swing) en nylonsnarige gitaar.

Pais
6 december 2007, 10:59
Tablao flamenco. Niet alles gaat over gitaar, maar if so - wel akoestisch :seriousf:

JanB
7 december 2007, 16:49
Er bestaan een paar akoestische gitaar magazine's. Voor de akoestische gitaar in het bijzonder zijn het er veel minder. Ik ken acoustic guitar magazine (USA) en Akustik gitarre (peter finger Germany). Welke zijn er? En wie leest ze? En hoe wordt de kwaliteit beoordeelt c.q. ervaren?


Ik lees Fingerstyle guitar magazine. Maandblad met CD, altijd veel tabs, leuke interviews, ads etc. Kan ik aanraden voor de fingerstyle speler.

zie hiero: http://www.fingerstyleguitar.com/

Jan

Lexvandoef
7 december 2007, 23:30
Leest niemand hier de gitarist of gitaar +? Dat is dus schijnbaar duidelijk een gepasseerd station. Gelukkig.

Ik lees de gitarist nog wel :chicken:, toegegeven, tis erg leuk plaatjeskijken :hippie: