PDA

View Full Version : Top uit de VS net zo duur als ticket....



RedBuell
5 december 2007, 11:40
Zit een beetje op E-bay te struinen voor een 5150/6505 top, de meesten willen niet eens naar europa verzenden maar ik heb een aantal prijso[pgaves gekregen van mensen die dan wel wilden versturen maar volgens mij ook weer liever niet. De duurste was $400,- en net kreeg ik er eentje binnen voor $290,- De goedkoopste kon hem laten versturen voor $150,- maar die heeft zijn veiling voortijdig beindigd.

Sommige zijn dus bijna net zoduur als een vliegticket, hoewel de versterkers zelf best leuk geprijsd zijn, gemiddeld zo'n $500 - $600 voor een 5150 en een 5150II kost ongeveer $700,- tot $800.

DAn moet er dus nog een andere trafo in en samen met de belastingen die hun hand ophouden is het dus niet echt aantrekkelijk.

jw009
5 december 2007, 11:49
maar.....??



Wat is het doel van dit topic?

Baker
5 december 2007, 11:50
ja precies,

doelloos topic.

RedBuell
5 december 2007, 11:57
He HOEFT niet te reageren.......

Kim Wilson
5 december 2007, 11:59
Nou ja, ik begrijp het doel eigenlijk ook niet zo goed. Net zo duur als een vliegticket. Tja... Ze zijn zelfs veeeel duurder dan twee weken kamperen op een boerencamping. Maar ja, wat heb je aan zo'n vergelijking? :dontgeti:

Rutger
5 december 2007, 12:04
Dat je die versterker net zo goed zelf kunt ophalen?

Ik ken iemand die z'n bas zelf is gaan halen en er een leuke USA trip aan vastplakte. Alles bij elkaar was ie minder kwijt dan wanneer ie die bas in NL had gekocht. :)

jw009
5 december 2007, 12:15
Ticket: 500-700 euro
Amp: 400-450 euro
Invoer/belasting: 100 euro
Verblijf daar...
Vervoer daar...
Eten/drinken...


In het gunstigste geval kom nog niet onder de 1000 euro ...

RedBuell
5 december 2007, 12:16
Nou ja, ik begrijp het doel eigenlijk ook niet zo goed. Net zo duur als een vliegticket. Tja... Ze zijn zelfs veeeel duurder dan twee weken kamperen op een boerencamping. Maar ja, wat heb je aan zo'n vergelijking? :dontgeti:


Die versterker weegt nog niet de helft van wat ik weeg, gaat in het ruim, wordt mee gegooid etc. Een ticket kost hetzelfde voor mij, weeg bijna 4x zo zwaar als de top, zit een een stoel, ik krijg een dekentje, koffie, frisdrank en een maaltijd. Overigens kunnen er veel meer goederen van het formaat en gewicht versterker mee in het vliegtuig dan mensen, hij moet dan wel verder verstuurd worden en bezorgd aan huis worden maar dat zal de kosten niet zo opdrijven.

Kim Wilson
5 december 2007, 12:16
Dat je die versterker net zo goed zelf kunt ophalen?


Nee, dat is als het prijsverschil groter is dan de prijs van een vliegticket. Als een top (of wat dan ook) net zo duur is als een vliegticket, dan is dat mooi, maar je kunt er helemaal niks mee. :)

Kim Wilson
5 december 2007, 12:17
Die versterker weegt nog niet de helft van wat ik weeg, gaat in het ruim, wordt mee gegooid etc. Een ticket kost hetzelfde voor mij, weeg bijna 4x zo zwaar als de top, zit een een stoel, ik krijg een dekentje, koffie, frisdrank en een maaltijd. Overigens kunnen er veel meer goederen van het formaat en gewicht versterker mee in het vliegtuig dan mensen, hij moet dan wel verder verstuurd worden en bezorgd aan huis worden maar dat zal de kosten niet zo opdrijven.
Oh wacht! Jij bedoelt dat het VERZENDEN net zo duur is als een ticket! NU snap ik het! Denk ik.

Kaboemba
5 december 2007, 12:19
En vergeet niet dat vliegen (persoonsvervoer) gewoon veel te goedkoop is, hoe ze het doen weet ik niet (waarschijnlijk terug halen op goederen vervoer :p ) maar het is te goedkoop.

jw009
5 december 2007, 12:20
Oh wacht! Jij bedoelt dat het VERZENDEN net zo duur is als een ticket! NU snap ik het! Denk ik.

ZEG DAT DAN GELIJK !!! :seriousf:

RedBuell
5 december 2007, 12:20
Ticket: 500-700 euro
Amp: 400-450 euro
Invoer/belasting: 100 euro
Verblijf daar...
Vervoer daar...
Eten/drinken...


In het gunstigste geval kom nog niet onder de 1000 euro ...


Zie het zo, het ticket van die versterker die van de VS naar Nederland reist is bijna evenduur als van een persoon die van de VS naar nederland reist....

RedBuell
5 december 2007, 12:22
ZEG DAT DAN GELIJK !!! :seriousf:

Als je een kort verhaal lang wilt maken kanje dat er idd allemaal heel erg uitgebreid erbij zetten....

Kim Wilson
5 december 2007, 12:25
Als je een kort verhaal lang wilt maken kanje dat er idd allemaal heel erg uitgebreid erbij zetten....
Ik heb uit jouw startpost niet kunnen opmaken dat je dat bedoelde. Zo lastig had dat niet geweest: "Verzendkosten top net zo duur als vliegticket". Dat was duidelijker geweest. :)

guhlenn
5 december 2007, 12:50
misschien ligt het aan mij, maar ik ben nog geen ticket retour USA tegengekoemn voor 400 dollar. da's (ongeveer) 280 euro en daarvoor doe ik graag een weekendje states. Maw; waar haal jij die fantastische aanbieding vandaan?

bass blom
5 december 2007, 12:52
Zit een beetje op E-bay te struinen voor een 5150/6505 top, de meesten willen niet eens naar europa verzenden maar ik heb een aantal prijso[pgaves gekregen van mensen die dan wel wilden versturen maar volgens mij ook weer liever niet. De duurste was $400,- en net kreeg ik er eentje binnen voor $290,- De goedkoopste kon hem laten versturen voor $150,- maar die heeft zijn veiling voortijdig beindigd.

Sommige zijn dus bijna net zoduur als een vliegticket, hoewel de versterkers zelf best leuk geprijsd zijn, gemiddeld zo'n $500 - $600 voor een 5150 en een 5150II kost ongeveer $700,- tot $800.

DAn moet er dus nog een andere trafo in en samen met de belastingen die hun hand ophouden is het dus niet echt aantrekkelijk.

heb je ook al eens geinformeerd wat het kost als jij een amp naar amrika wilt versturen?

Mitch
5 december 2007, 12:55
Wauw, wat een ontdekking. Zouden ze daarom ooit zijn begonnen met importeurs en dealernetwerken ? Omdat het per stuk te duur is ? Nou snap ik het...

bass blom
5 december 2007, 13:04
goh, en ik altijd maar denken dat elke amp hierheen werd gevlogen op een stoel naast een vertegenwoordiger van de fabriek :D

jw009
5 december 2007, 13:10
Wauw, wat een ontdekking. Zouden ze daarom ooit zijn begonnen met importeurs en dealernetwerken ? Omdat het per stuk te duur is ? Nou snap ik het...


MUHWHAHAHAHAAAA :D

Chris Winsemius
5 december 2007, 13:30
goh, en ik altijd maar denken dat elke amp hierheen werd gevlogen op een stoel naast een vertegenwoordiger van de fabriek :D

En bij 'n Dumble twee stoelen extra ivm. de breedte v/d bouwer :D LOL

RedBuell
5 december 2007, 13:36
Wauw, wat een ontdekking. Zouden ze daarom ooit zijn begonnen met importeurs en dealernetwerken ? Omdat het per stuk te duur is ? Nou snap ik het...


Zo'n 3 jaar geleden liet ik een setje uitlaatbochten uit de VS versturen, was niet erg zwaar maar wel groot, dat koste toen iets van $40, nu kost het verzenden van een simpel boss pedaaltje al zo rond de $50,- Het versturen van goederen is dus een stuk duurder geworden in korte tijd.

Retourtje LA: Zo rond de €500,-

Zo maar ff snel gekeken voor welk tarief je zou kunnen vliegen, op langere terijn boeken zou voordeliger kunnen zijn, ook een dag eerder/later vertrekken kaan aanzienlijk schelen.
En voor dat geld mag je ook nog eens 20kg bagage meenemen en 5 kg handbage.

guhlenn
5 december 2007, 13:52
500 euro zijn 750 dollartjes. da's bijna het dubbele. En pats, daar komt logica om de hoek kijken en mept je in je gezicht :)

RedBuell
5 december 2007, 14:03
500 euro zijn 750 dollartjes. da's bijna het dubbele. En pats, daar komt logica om de hoek kijken en mept je in je gezicht :)


Maar dat is wel een retourtje.... en ik heb ff snel gezocht maar als je goed zoekt en je reisdata aanpast aan de dagen dat de tickets goedkoper zijn dan kan het ook voor minder...

guhlenn
5 december 2007, 14:08
kom op nou. Gewoon even zeggen; sorry ik was in een zeik bui, die tops zijn nu debiel duur, en ik was lekker aan het fantaseren, maar sloeg een beetje door. Kan gewoon :)

RedBuell
5 december 2007, 14:32
Heeft weinig met een zeikbui te maken, ik ben gewoon benieuwd hoe het kan
dat een versterker van 22kg zowat netzoveel kost als een ticket terwijl er veel meer goederen van het formaat versterker mee kunnen op een vracht vlucht dan mensen op een lijnvlucht en ik vraag me ook af of dat goedkoper kan, is dat nou zo gek? Mischien zijn hier wel gitaristen die voor veel minder een versterker hebben laten versturen.....

En als je het gek vind..... je bent niet verplicht om te reageren.........

Mitch
5 december 2007, 14:52
Da's inderdaad een optie, dit onzin topic gewoon laten doodbloeden :sssh:

guhlenn
5 december 2007, 16:05
Vooruit dan... :x