PDA

View Full Version : EZ drummer



DBD
5 december 2007, 11:18
Ik heb gisteren EZ drummer gekocht. Ik heb eerst geprobeert deze aan de praat te krijgen op Adobe audition 2 maar dit lukte me niet (ondersteunt geen vtsi). Ik heb dan de trailversie van adobe 3 gedownload en nu krijg ik wel het drumstel te zien maar als ik deze aanklik met de cursor hoor ik niks. Ik kan wel een MIDI track toevoegen en deze laten afspelen in adobe zelf. Is dit euvel de oorzaak van een trailversie? Dit zou ik natuurlijk graag weten eer ik Adobe audition 3 koop (toch duur hoor). In de heel beknopte handleiding van EZ drummer wordt ik ook niet erg geholpen.
Met dank DBD

taylor
5 december 2007, 11:44
in cubase moet je de track ook op ezdrummers zetten anders hoor je idd niks dat programma van jou ken ik niet maar neem aan dat t niet veel anders is.
net zoals je bij midi of audiotrack een in en uitgang toewijst je begrijpt wel denk ik..

Swan
5 december 2007, 11:46
probeer eens Ableton Live, werkt beter met vsti's

Ic3gl0vE
5 december 2007, 19:52
Probeer reaper eens, die is gratis.
www.reaper.fm
ezdrummer werkt daarin wel.

DBD
5 december 2007, 20:31
Bedankt Ic3gl0vE zal dit programma zeker eens uitproberen. Ik heb dus deze middag eens de demo geïnstalleerd van ableton live 7. EZdrummer werkt hiermee correct en zonder latency. Ik ben wel niet onder de indruk van het programma, lijkt me nogal moeilijk. Ik ben cool edit (adobe audition) gewend dus deze geniet mijn voorkeur. Mijn PC is wat te traag om Adobe audition 3 te draaien en ableton live 7 lijkt me toch wat aan de dure kant (499euro). Zal kijken hoelang de demo versie van ableton het doet (adobe 30 dagen) en dan zal ik moeten beslissen om een nieuwe pc aan te schaffen of ableton (en dan weer vanaf "nul" beginnen en alles weer moeten zoeken). Misschien probeer ik nog wel enkele demo versies. Hebben jullie nog aanraders?????
Mvg DBD

Ic3gl0vE
5 december 2007, 20:37
Ableton heeft een wat andere insteek dan de 'meeste' programma's. Ik zou goed nagaan wat je eigenlijk met een programma wilt doen. Elk pakket zal wennen zijn en uiteindelijk hebben ze allemaal hun voor- en nadelen.

DBD
5 december 2007, 20:49
Heb juist eens reaper gedownload. Heb nog maar eens vlug gekeken en EZdrummer werkt er vlot op. Het lijkt me wel een aardig programma. Voor mij moeten er al die toeters en bellen er eigenlijk niet bij. Cool Edit heb ik aardig onder de knie maar meer dan een gitaar rifje opnemen doe ik er toch ook niet mee. EZdrummer heb ik gekocht om wat begeleiding via de PC te kunnen hebben en zo ooit eens een wat aanhoorbare demo te maken.

artnaz
5 december 2007, 20:59
Om hierop in te haken... Ik kan EZdrummer "niet vinden". Ik gebruik Logic Express, en van daaruit zou ik bij EZdrummer moeten komen. Maar ik kan maar nergens die optie vinden.

In de handleiding van EZdrummer hebben ze het alleen over hoe je het programma moet gebruiken, en in die van Logic helpt mij ook niet echt...

Het zal waarschijnlijk iets heel simpels zijn, dus misschien kan iemand mij vertellen hoe je er met een ander programma dan Logic kan komen (voor de mensen die niet met Logic werken)?

MjS
5 december 2007, 21:40
Ik weet niet hoe Logic Express werkt, maar over het algemeen moet je ergens bij VST of VSTi's EZdrummer kunnen selecteren.

DBD
5 december 2007, 22:11
Meestal MIDI track aanmaken en dan EZdrummer sequencer aanklikken. Heb je al je doelmap voor VST plugins meegegeven aan het programma?

artnaz
5 december 2007, 22:20
Logic werkt met iets anders dan VST's. Ik zal dat eens gaan onderzoeken...

MjS
5 december 2007, 22:49
Als de manual echt helemaal niks over VST/VSTi's zegt, is er waarschijnlijk geen support voor... Ik zou dat Reaper gedoetje proberen.

savale
6 december 2007, 09:00
Wil je opnemen? pak dan bijv cubase of reaper of ... of ... Wil je creatief bezig zijn en dingen "live" veranderen / uitproberen: ableton.

Ic3gl0vE
7 december 2007, 01:28
Logic werkt met iets anders dan VST's. Ik zal dat eens gaan onderzoeken...

Handleiding

Handleiding

Handleiding


...

mrkoetje
11 december 2007, 21:21
Ik gebruik EZ drummer met Logic Express.
EZ is een AU plugin (hij wordt d8 ik multi geinstalleerd dus ook vst enzo) als je in je instrument track kiest voor EZ drummer moettie gewoon werken.
onthoudt dit alvast: EZmulti.iso, google maar eens als alles bij je werkt. met dit bestand (zit misschien tegenwoordig ook bij de software) zijn al je onderdelen van het drumstel via aux connecties apart te regelen op 1 track. dan kan je die snare dus lekker onafhankelijk met wat galm en dikke compressie laten knallen ed.!
msn me anders als je vragen hebt: mrkoetje@zonnet.nl

artnaz
11 december 2007, 21:23
Ik gebruik EZ drummer met Logic Express.
EZ is een AU plugin (hij wordt d8 ik multi geinstalleerd dus ook vst enzo) als je in je instrument track kiest voor EZ drummer moettie gewoon werken.
onthoudt dit alvast: EZmulti.iso, google maar eens als alles bij je werkt. met dit bestand (zit misschien tegenwoordig ook bij de software) zijn al je onderdelen van het drumstel via aux connecties apart te regelen op 1 track. dan kan je die snare dus lekker onafhankelijk met wat galm en dikke compressie laten knallen ed.!
msn me anders als je vragen hebt: mrkoetje@zonnet.nlSuper! Ik heb nog geen tijd gehad om er mee aan de slag te gaan, maar mocht het niet lukken hoor je van mij... ;)