PDA

View Full Version : nieuwe amp polytone mini/teeny brute



aart steekelenburg
4 december 2007, 22:22
Vandaag een nieuwe amp aangeschaft, was ingeruild en ik kon hem niet laten staan. Jaren 70 transistor bakkie, 1x12" en echt een schitterend clean geluid... Had echt nooit verwacht dat ik er ooit nog een transistor bakkie bij zou aanschaffen maar dit ding klinkt echt fantastisch.
Hele simpele bediening ook, treble, bass, volume en een bright/dark switch.
Zal waarschijnlijk wel waardeloos klinken als je er een pedaaltje voor zet om hem te oversturen maar daar heb ik hem ook niet gekocht.
Zou best wel eens kunnen dat ik al het cleane werk voor onze nieuwe plaat niet met mijn 70's Vox ac 30 maar dit dingetje inspeel...

Iemand anders hier bekend met deze amps?

MarkS
5 december 2007, 15:39
Vandaag een nieuwe amp aangeschaft, was ingeruild en ik kon hem niet laten staan. Jaren 70 transistor bakkie, 1x12" en echt een schitterend clean geluid... Had echt nooit verwacht dat ik er ooit nog een transistor bakkie bij zou aanschaffen maar dit ding klinkt echt fantastisch.
Hele simpele bediening ook, treble, bass, volume en een bright/dark switch.
Zal waarschijnlijk wel waardeloos klinken als je er een pedaaltje voor zet om hem te oversturen maar daar heb ik hem ook niet gekocht.
Zou best wel eens kunnen dat ik al het cleane werk voor onze nieuwe plaat niet met mijn 70's Vox ac 30 maar dit dingetje inspeel...

Iemand anders hier bekend met deze amps?
Volgens mij waren dat destijds DE jazz combootjes.

jplm
5 december 2007, 19:14
Volgens mij waren dat destijds DE jazz combootjes.

Inderdaad, Polytone staat bekend als dé Jazz-versterker. Ik heb er ooit eens een gehad met een 15 inch speaker, en een stuk of zes ingangen, heette Taurus, meen ik. Zat ook nog een chorus op. Er is mij verteld dat de makers ongeveer een eeuw achterlopen op de hedendaagse techniek, ze hadden in hun fabriekje nog geen computer, zelfs niet voor de kassa. Ook de website (die was er eigenlijk niet, was gewoon door iemand anders opgezet) was maar zo-zo.

Groet, Jan.