PDA

View Full Version : Gitaartjes testen..



Ceza
4 december 2007, 22:16
hmm juist ja :) ik had al eerder vermeld dat ik wat gitaartjes wou testen en kijken wat mij het best boeit :)

ik ga aanstaande zaterdag naar een aantal muziekinstrumenten winkels om wat gitaartjes uittesten maar omdat ik zowat geen evaring heb met gitaren was mijn vraag dus:

Waar moet ik op letten als ik een gitaar vast heb? en wat raden jullie mij aan om te testen? het moet zo rond de 200 euro kosten en vooral rock/metal op bespeeldbaar zijn.

natuurlijk moet ik het gitaar ook mooi vinden anders gaat het niet werken als ik daar sta met een gitaar dat fantastisch klinkt maar er voor geen meter uit ziet haha:P

ik d8 zelf om ook een epiphone les paul special2 en epiphone sg special uit testen want die blijken erg gewild te zijn voo beginners en die price range, verder nog ideeen? ik denk dat als ik me gitaar via een online shop koop dat ik dan goedkoper uitkom dan bij de winkel(musicstore.de ofzo)

dus het is puur op te testen wat mij bevalt en verder heb ik ook een versterker blijkbaar nodig, eentje die niet te groot is(wat ik wel wil eigenljk maar me moeder daar niet echt blij mee is-.-) en rond de 100 euro kost. nog ideeen? hoorde dat peavys and marshalls goed waren maar opnieuw daar weet ik niks van :P moet ook goed de gitaar passen ofzo crap ik weet het niet maar iedergeval..

I need your goddamnit help :)

dank je.

Ap

StereoX
4 december 2007, 22:25
hallo ap,

lezen blijft een vak apart (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90944)

graag gedaan.

Ceza
4 december 2007, 22:27
hallo ap,

lezen blijft een vak apart (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90944)

graag gedaan.

ja zeker ik heb die post ook helemaal doorgelezen voordat ik begon met deze post, maar daar staan vast niet alles leuke gitaartjes in van die prijsklassen :) dus daarom

Wizz
4 december 2007, 22:34
Als je alleen gitaren wil komen testen (=licht beschadigen, al waren het maar de snaren) om hem vervolgens ergens anders goedkoper te bestellen zeg ik :
Heb je wel ìets begrepen van zaken als fatsoen en respekt ?
Blijf met je poten van spullen af die je toch niet gaat kopen, en test de gitaren bij de winkel waar je ook echt wil kopen. Ik vind niet dat je het kunt maken om tijd (=geld !) van een verkoper te vragen als je daar sowieso niets voor terug gaat doen, da's een kwestie van respekt voor de verkoper. Respekt voor degene die een gitaar wèl gaat kopen betekent dat jij er geen vingerafdrukken, krassen etc. op maakt, oftewel : Afblijven.

Wizz

Ceza
4 december 2007, 22:37
Als je alleen gitaren wil komen testen (=licht beschadigen, al waren het maar de snaren) om hem vervolgens ergens anders goedkoper te bestellen zeg ik :
Heb je wel ìets begrepen van zaken als fatsoen en respekt ?
Blijf met je poten van spullen af die je toch niet gaat kopen, en test de gitaren bij de winkel waar je ook echt wil kopen. Ik vind niet dat je het kunt maken om tijd (=geld !) van een verkoper te vragen als je daar sowieso niets voor terug gaat doen, da's een kwestie van respekt voor de verkoper. Respekt voor degene die een gitaar wèl gaat kopen betekent dat jij er geen vingerafdrukken, krassen etc. op maakt, oftewel : Afblijven.

Wizz

meh je wilt niet eens weten wat ik van jouw vind en laten we daarover maar niet beginnen.

StereoX
4 december 2007, 22:37
ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. als de verkoper het respect niet kan opbrengen om je spullen te laten testen dan verdient hij het helemaal niet dat je een gitaar bij hem koopt.

zoals jij het nu stelt is het: aanraken = kopen. wel erg rigoreus

Wizz
4 december 2007, 22:42
meh je wilt niet eens weten wat ik van jouw vind en laten we daarover maar niet beginnen.

Nou word ik toch wel heel nieuwsgierig... kennen we elkaar ?

Wizz

StereoX
4 december 2007, 22:43
juist, laten we weer eens een ouderwetsche bitch fight beginnen.

Mitch
4 december 2007, 22:48
Misschien een idee om gewoon het goedkoopste dat via een Duitse internethandel uit een Chinese prutfabriek komt rollen te kopen en dan daarna hier verslag uit te komen brengen van je bevindingen ? Dan maken we daar een sticky van, zijn alle vragen die over dit soort dingen gesteld werden, worden en zullen worden voor eens en voor altijd beantwoord.

:harmony:

Ceza
4 december 2007, 22:50
Nou word ik toch wel heel nieuwsgierig... kennen we elkaar ?

Wizz

jij bent een zeer grappig mannetje lol -.-

Rormo
4 december 2007, 22:51
Vraag me af hoe lan ghet duurt voo rhier een slotje aan hangt. Maar ik ben het wel met Wizz eens. Als je alleen maar naar een winkel gaat om daar te testen en vervolgens elders te kopen is nou niet bepaald een eervolle bezigheid. Ennem als je naar een zaak als Feedback gaat, dan is het online meestal niet eens goedkoper...

Wizz
4 december 2007, 22:52
ben ik het dan weer niet helemaal mee eens. als de verkoper het respect niet kan opbrengen om je spullen te laten testen dan verdient hij het helemaal niet dat je een gitaar bij hem koopt.

zoals jij het nu stelt is het: aanraken = kopen. wel erg rigoreus

Dan heb ik me kennelijk weer eens niet duidelijk uitgedrukt. De TS zegt impliciet dat het bezoeken van meerdere winkels puur om te testen is, en dat online bestellen waarschijnlijk goedkoper is. Dan zeg ik op mijn beurt : Dat kun je niet maken. Natuurlijk mag iedereen testen, vergelijken, en ik wil dat zelfs aanraden, maar als voorraadhoudende winkels als showroom voor internet-stores gaan fungeren gaan bij mij alle haren overeind staan.

Wizz

Ceza
4 december 2007, 22:56
Dan heb ik me kennelijk weer eens niet duidelijk uitgedrukt. De TS zegt impliciet dat het bezoeken van meerdere winkels puur om te testen is, en dat online bestellen waarschijnlijk goedkoper is. Dan zeg ik op mijn beurt : Dat kun je niet maken. Natuurlijk mag iedereen testen, vergelijken, en ik wil dat zelfs aanraden, maar als voorraadhoudende winkels als showroom voor internet-stores gaan fungeren gaan bij mij alle haren overeind staan.

Wizz

juist ja.. en waarom zou iemand in principe het dubbele betalen in de winkel als men het vele male goedkoper kan krijgen? het probleem ligt bij het prijs van het winkel, ze moeten goedkoper worden en ze weten freaking goed dat online shoppen een stuk goedkoper is, ze moeten zich aanpassen en daar kan de klant niks aan doen. ik wed dat jij waarschijnlijk ook zo goed koop mogelijk alles probeert te krijgen...

StereoX
4 december 2007, 22:58
Dan heb ik me kennelijk weer eens niet duidelijk uitgedrukt. De TS zegt impliciet dat het bezoeken van meerdere winkels puur om te testen is, en dat online bestellen waarschijnlijk goedkoper is. Dan zeg ik op mijn beurt : Dat kun je niet maken. Natuurlijk mag iedereen testen, vergelijken, en ik wil dat zelfs aanraden, maar als voorraadhoudende winkels als showroom voor internet-stores gaan fungeren gaan bij mij alle haren overeind staan.

Wizz

ja daar moet ik je dan wel weer gelijk in geven.

grote voordeel van de gitaar gewoon in de winkel kopen is natuurlijk wel weer what you see is what you get. en ik denk trouwens ook niet dat een gitaar uit die prijsklasse veel zal verschillen in prijs als je hem besteld in duitsland. plus met die goedkope gitaren kan de onderlinge kwaliteit ook nogal eens flink verschillen, dus verschillende gitaren testen en de beste kiezen lijkt me wel zo slim.

conclusie: gewoon hier in de winkel kopen :p

Ceza
4 december 2007, 23:04
ja daar moet ik je dan wel weer gelijk in geven.

grote voordeel van de gitaar gewoon in de winkel kopen is natuurlijk wel weer what you see is what you get. en ik denk trouwens ook niet dat een gitaar uit die prijsklasse veel zal verschillen in prijs als je hem besteld in duitsland. plus met die goedkope gitaren kan de onderlinge kwaliteit ook nogal eens flink verschillen, dus verschillende gitaren testen en de beste kiezen lijkt me wel zo slim.

conclusie: gewoon hier in de winkel kopen :p

ok ik zal je daar wel ene punt voor moeten geven maar ik denk nog steeds dat geld een grote rol speelt in het aankoop van spullen.

Wizz
4 december 2007, 23:04
juist ja.. en waarom zou iemand in principe het dubbele betalen in de winkel als men het vele male goedkoper kan krijgen? het probleem ligt bij het prijs van het winkel, ze moeten goedkoper worden en ze weten freaking goed dat online shoppen een stuk goedkoper is, ze moeten zich aanpassen en daar kan de klant niks aan doen. ik wed dat jij waarschijnlijk ook zo goed koop mogelijk alles probeert te krijgen...

Die weddenschap ga je verliezen. Ik koop bij degene die ik mijn geld gun, niet bij de goedkoopste. En als die winkels zo verschrikkelijk slecht zijn, en twee keer te duur zijn, dan ga je er toch gewoon niet heen ? Het is trouwens bullshit, de winkels die ik ken zijn niet (veel) duurder dan online-shops en geven voor dezelfde prijs of een luttele drie- tot vijf procent meer ook daadwerkelijk veel meer service -zoals dat je er gitaren kunt testen.

Wizz

Mitch
4 december 2007, 23:06
Beste Alper, je begeeft je op glad ijs. De discussie over winkels en hun prijzen is hier al meerdere keren gevoerd en ligt bijvelen, maar vooral bij Wizz (zelf werkzaam in een winkel) nogal gevoelig. Het probleem van lage prijzen van internet shops ligt écht een stuk complexer dan dat je nu beschrijft. Als je denkt dat ze zó maar hun prijzen naar beneden kunnen doen en een winkel eigenlijk veel te duur is omdat het in een Duits internetshoppie twee tientjes goedkoper is, dan begrijp je nog niet veel van economie in het algemeen en die van de muziekwereld in het bijzonder. Je stelde in je Voorstel-topic dat je hier kwam om te leren: stel je dan ook zo op. Je stelt een plan voor, je krijgt daar kritiek op en begint dan met flauwe opmerkingen alsof je Wizz bijvoorbeeld persoonlijk kent. Óf je doet gewoon te stoer of je hebt echt een probleem met Wizz maar dat kan ik me bijna niet voorstellen. Als je die namelijk in het echt ontmoet blijkt het een ontzettend aardige gozer met een hoop verstand van zaken én hart voor zijn klanten.

Ik was wat sarcastisch in mijn vorige post, maar serieus, als je consequent bent: probeer dan niks uit bij een winkel als je daarna tóch gaat bestellen bij een andere winkel. Alleen niet raar opkijken als je met je in het buitenland gekochte spulletjes trammelant krijgt en hier geen service krijgt.

Han S
4 december 2007, 23:09
juist ja.. en waarom zou iemand in principe het dubbele betalen in de winkel als men het vele male goedkoper kan krijgen? het probleem ligt bij het prijs van het winkel, ze moeten goedkoper worden en ze weten freaking goed dat online shoppen een stuk goedkoper is, ze moeten zich aanpassen en daar kan de klant niks aan doen. ik wed dat jij waarschijnlijk ook zo goed koop mogelijk alles probeert te krijgen...

Dus jij denkt dat die winkel van Wizz niet hoeft te worden verwarmd en er hoeft geen licht te branden? En dat pand met de oppervlakte van een half voetbalveld heeft ook niets gekost en gaat ook verder niets kosten? En dat personeel loopt daar gratis rond?

Als we zo doorgaan zijn er straks geen winkels meer waar je een gitaar kunt uitproberen of een versterker. Dan bestel je lekker alles online, maar dan ook niet zeuren dat je eht niet kunt uitproberen.

Als ik besluit om morgen een gitaar te kopen dan ga ik naar Wizz, zoek die gitaar uit welke het beste bij me past en dan koop ik hem bij Wizz en betaal hem contant, ook als hij 100 euro meer kost dan bij Piet Internetwinkel. Waarom? Omdat Wizz die gitaar goed afgesteld levert en omdat ik altijd kan rekenen op zijn support als ik een probleem mocht hebben en dat mag iets meer kosten, onieda?

bert k
4 december 2007, 23:11
Ok, dit onderwerp is al eens eerder langsgekomen, dus de liefhebbers kunnen het uit de archieven opdiepen.
Dit gaat me alweer te ver, dat aanvallende toontje van topicstarter bevalt me niet, een beetje respect voor elkaar graag.
Slotje.

Bert K, mod