PDA

View Full Version : nieuwe versterker nodig (vervangen jtm30)



Rormo
4 december 2007, 21:24
Mijn Marshall JTM 30 lijkt toch echt te overlijden binnenkort. Ga er met de kerst nog eens een koelingsfan op zetten, maar als dat niet helpt zal hij vervangen moeten worden.

Nu ga ik dus volgende week vast ff naar Feedback (moet er toch zijn) om wat versterkers te testen. Maar ik ben eigenlijk niet zo thuis in het goedkope segment. Graag zou ik van jullie tips krijgen welke versterkers ik zeker eens zou moeten testen en welke ik maar beter mijn tijd niet aan kan verspillen.

Eisen:
- liefst buizen, maar hoeft niet (als het maar goed klinkt).
- combo, die bovendien makkelijk in de auto past en te tillen is en een beetje robuust is (maar ja, welke amp is dat nou niet tegenwoordig).
- clean zoals de JTM, Fender clean is me te clean bv, het moet wel een randje hebben.
- lekkere overdrive
- Luid genoeg voor met mijn band. De JTM 30 (2x12 versie) was voor mij aan de krappe kant qua volume.

stijl:
- Mijn vaste amp voor optreden en thuis is een Marshall DSL50 met een V30 kast. Dit is eigenlijk de sound die ik ook zoek in de combo, maar met iets mindere kwaliteit neem ik ook wel genoegen.
- pop/(classic)rock: Bryan Adams, Bon Jovi, Aerosmith, Rolling Stones, Guns n Roses, John Mayer, Blues brothers etc.

budget:
- 500 euro maximaal (2e hands of nieuw)


Ik wilde iig de Marshall DSL 401 (nooit echt getest door me) en een Peavey valveking 2x12 testen.

Kom maar op met ideeen, opmerkingen en suggesties!

Jim Haagmans
5 december 2007, 01:07
Koch studiotone
Vox ac15
misschien een 2ehands JCM 800?
Peavey Classic 30

mmm denken denken denken..

nee verder weet ik zomaar ff niets op het moment.

Vooral peavey classic 30 denk ik dat het goed doet voor jouw stijl :)

Rormo
5 december 2007, 16:16
Zo'n Koch studiotone, is dat vergelijkbaar met de multitone head? Daar heb ik namelijk wel eens op gespeeld en vond ik helemaal niets.


En zo'n Vox AC 15 gaat dat net zo hard (of liever dus nog iets harder) als mijn JTM 30? Mijn JTm had 15W meer en bovendien 2x12 ipv 1x12...

Lexvandoef
5 december 2007, 16:40
Ik heb een jtm-30 gehad en heb nu een ac15. Ik heb ze niet tegelijk gehad maar ik heb wel met beide amps op podia gespeeld en de ac15 vind ik beter hoorbaar en makkelijker door de mix prikken dan de jtm-30. Hij is zeker niet zachter dan de jtm-30, ik denk zelf ietsie harder.

Zitten er trouwens geen 2x10 inch speakers in je jtm-30, die uitvoering had ik ook. Ik vond die trouwens helemaal niks, heb liever 12 inch speakers.

Je zou ook eens een bedrock kunnen proberen 2dehands. Een peavey classic zal ook wel voldoen. Een valveking 2x12 combo is misschien een beetje lomp om heen en weer te slepen.

Jim Haagmans
5 december 2007, 17:07
ac15 is inderdaad zeker weten hard genoeg.

volgens mij heeft een koch studiotone een heel ander karakter dan een jtm30, zijn wel redelijk duur (meen zo'n 900 euro). keertje proberen?

Rormo
6 december 2007, 09:49
Ik heb een jtm-30 gehad en heb nu een ac15. Ik heb ze niet tegelijk gehad maar ik heb wel met beide amps op podia gespeeld en de ac15 vind ik beter hoorbaar en makkelijker door de mix prikken dan de jtm-30. Hij is zeker niet zachter dan de jtm-30, ik denk zelf ietsie harder.

Zitten er trouwens geen 2x10 inch speakers in je jtm-30, die uitvoering had ik ook. Ik vond die trouwens helemaal niks, heb liever 12 inch speakers.

Je zou ook eens een bedrock kunnen proberen 2dehands. Een peavey classic zal ook wel voldoen. Een valveking 2x12 combo is misschien een beetje lomp om heen en weer te slepen.


Ja ik heb inderdaad een JTM met 2x10" speakers. My bad.


Zal zo'n Koch wel eens proberen. Hoewel hij wel te duur is om in de winkel te kopen. 2e hands moet het misschien net aan kunnen. Zal hem iig testen om mijn beeld zo breed mogelijk te houden.

Jim Haagmans
7 december 2007, 14:24
al iets getest ondertussen?

Rormo
7 december 2007, 18:13
Nee, was het maar zo'n feest. Tot over de oren in de deadlines t/m maandag. Daarna wat meer tijd dus uiterlijk vrijdag ga ik ff spelen.

Wel aardig wat youtube gekeken/geluisterd naar de verschillende suggesties. Valveking klinkt me misschien toch iets te modern. Die Peavey Classic klonk wel heel erg lekker. DSL 401 en AC15 ook niet verkeerd. Ga nu ff naar de Koch samples/youtubes luisteren.

Zelf er op spelen blijft het beste, maar dat zit er tot na maandag niet in.

Otje
7 december 2007, 18:54
Peavey's Classic 30 en Classic 50 zijn te gek. Ik heb ooit mijn Classic 50 4x10" moeten verkopen wegens geldnood :(. Daar heb ik wakker van gelegen. Zolang je geen full-speed-ahead metal speelt kun je mert een Classic 30 of 50 niet stuk gaan.