PDA

View Full Version : Pedalen in rack of op board ??



Kamiess
4 december 2007, 20:39
Nou het heeft even geduurd, maar ik ben eruit hoe ik het wil doen.
De Alesis gaat eruit en ik ga alleen nog maar werken met een Proco Rat, Boss GE7 en een cry baby.

De boss en de proco zijn volgens mij niet true-bypass.
Voor de rat moet ik sowieso iets als een looper hebben vanwege de hoogte(en daardoor niet makkelijk in te trappen) van het pedaaltje.

Nu twijfel ik tussen een looper(bv lehle) op mijn board of dat ik ze samen met mijn draadloos in een rack maak en dan met een midilooper (ik heb al een boss fc50 midipedaal voor op mijn board>die kan dat dan toch evt?)

Iemand ideeen of ervaring??

thx

Rude Perception
5 december 2007, 11:47
Ik zou het gewoon lekker voor je voeten houden. Vel makkelijker lijkt mij. Zo'n looper zou ik zelf bouwen. Is erg makkelijk, en je bent voor 1-2 tientjes klaar.

Bovendien denk ik niet dat je heel veel zal horen van 2 pedaaltjes in je keten.

Kim Wilson
5 december 2007, 11:50
...
De boss en de proco zijn volgens mij niet true-bypass.
Voor de rat moet ik sowieso iets als een looper hebben vanwege de hoogte(en daardoor niet makkelijk in te trappen) van het pedaaltje.


"Voor elke oplossing hebben wij een probleem!"

M.a.w., je kunt overal wel een probleem van maken. Waarom is een RAT moeilijk intrappen? Of heb je schoenmaat 32?

Swan
5 december 2007, 12:29
koop gewoon een setje goeie patchkabels en n leuke pedalboard!
n rack maken voor 3 pedalen is echt onzin, dat van die truebypass ook, daar hoor je nix van bij zo weinig pedalen, je kan t geld van die looper en midi gedoe beter aan goeie kabels uitgeven.

Kamiess
5 december 2007, 13:37
Oke, mijn voorkeur ging zelf ook uit naar gewoon op het board.
Maar ik weet dat sommigen het doen met een rack dus ik denk ff informeren.

Kim, de nieuwe Rat's lopen schuin af zeg maar.
Ik heb de oudere blokkige versie en die is denk ik zo'n 4 a 5 cm hoog met een enkele schakelaar bovenop.
Als het nu een boss systeem was het makkelijker > je voet er schuin voor en doordrukken.
Nu moet je er zeg maar recht boven met je voet.

Ik vind het in elk geval niet handig.

Swan
5 december 2007, 13:48
sorry hoor maar wat een gezeur

Nitefly7
5 december 2007, 14:40
Nou het heeft even geduurd, maar ik ben eruit hoe ik het wil doen.
De Alesis gaat eruit en ik ga alleen nog maar werken met een Proco Rat, Boss GE7 en een cry baby.

De boss en de proco zijn volgens mij niet true-bypass.
Voor de rat moet ik sowieso iets als een looper hebben vanwege de hoogte(en daardoor niet makkelijk in te trappen) van het pedaaltje.

Nu twijfel ik tussen een looper(bv lehle) op mijn board of dat ik ze samen met mijn draadloos in een rack maak en dan met een midilooper (ik heb al een boss fc50 midipedaal voor op mijn board>die kan dat dan toch evt?)

Iemand ideeen of ervaring??

thx

oppervlakte van je FC-50 is al meer dan die 3 pedaaltjes bij elkaar..
3 pedaaltjes in 'n la, is een beetje overbodig en nutteloos gesleep IMHO..

als je't rack alleen voor je draadloze ontvanger gebruikt, dan is 'n los pedalboardje makkelijker, ook voor 'on the go' als je draadloos ding ineens weigert..

draadloos maakt 't wel wat interessanter, dat wel...
je kan er dan voor kiezen om je receiver voor je pedaaltjes op 't bord te zetten.. heb je helemaal geen rack meer nodig..

gitaar -> zender -> ontvanger -> pedaaltjes -> kabel naar amp..
zo denk ik dat je't wilt, niet ?

als je aan 'n looper denkt, dan kun je met de lehle's goed uit de voeten..
en anders is 'n Musicom EFX (zie plaatje), of Carl Martin Combinator o.i.d ook fijn..

ik heb de Musicom, omdat het rack dat ik dacht te besturen met 'n Ground Control Pro, veel meer sleepwerk was dan de Musicom met goede kabels, wat pedaaltjes en minder hernia (dit board wordt ongeveer net zo groot als de plank waar 'alleen maar' een Ground Control, 2 expressie-pedalen + wah op zouden komen..)

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/Effects/InterimMusicom-board2.jpg

Kamiess
5 december 2007, 14:56
Nitefly, weet je zo of je met zo'n lehle ook 2 loops tegelijk kan gebruiken?

Thoon_Loque
5 december 2007, 16:32
wat betreft die rat:
een voetje van rubber of hout van +/- 1,5 cm eronder plakken, en hui loopt schuin af....


ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou .. ... ;)

Fuhgawz
5 december 2007, 16:39
wat betreft die rat:
een voetje van rubber of hout van +/- 1,5 cm eronder plakken, en hui loopt schuin af....

Ik vind het echt fantastisch hoe eenvoudig sommige oplossingen kunnen zijn! :D

Kamiess
5 december 2007, 16:55
donders, daar had ik idd nog niet aangedacht.

Enne Swan, je kan ergens anders op dit forum vast nog wel erger gezeur vinden.... ;-)