PDA

View Full Version : Fender Bullet Reverb



Onnione
4 december 2007, 20:25
heej mensen,
ik had een vraag.
ik heb thuis namelijk een heel klein versterkertje, namelijk een Fender bullet reverb en dat klinkt echt zo giga lekker op alle opzichten.
en nu wou ik kijken of ze die ook groter hadden, maar die kon ik niet vinden.
ik heb al redelijk veel grotere fender versterkers uitgeprobeert maar klinken allemaal totaal anders, veeel te scherp.
heeft iemand een idee wat de fender bullet reverb evenaard??
wil gewoon graag zown klinkende versterker maar dan groter voor gigs, en waar je zeg maar wel van clean naar distortion kan switchen met een bijhorend pedaal, haha..

groetjes

Onno

Eko
4 december 2007, 23:03
Je hebt een klein versterkertje dat goed klinkt omdat je die lekker kunt openzetten denk ik. Het geluid van iedere versterker is op z`n mooist als je hem verder open kunt zetten. Alles wat je koopt en meer vermogen heeft 10 watt in vol buizen geeft een enorme bult lawaai. Dan betekent knijpen in volume en weg mooi geluid.
Hier op het forum gaan er nogal wat topcs over dit onderwerp. Even de zoekfunctie gebruiken om een paar van die topics te lezen.
Veel succes!

TimmU
4 december 2007, 23:39
Je hebt een klein versterkertje dat goed klinkt omdat je die lekker kunt openzetten denk ik. Het geluid van iedere versterker is op z`n mooist als je hem verder open kunt zetten. Alles wat je koopt en meer vermogen heeft 10 watt in vol buizen geeft een enorme bult lawaai. Dan betekent knijpen in volume en weg mooi geluid.
Hier op het forum gaan er nogal wat topcs over dit onderwerp. Even de zoekfunctie gebruiken om een paar van die topics te lezen.
Veel succes!
boven de 10 watt? Ik speel in een metalband, en ik kan eerlijk gezegd niet aankomen met 10 watt, met een houtzager als drummer. Ik speel over een 50 watter, wat maar nét genoeg is, met een extra cab eronder. toch wil je graag je clean behouden hé, daar draait het om .Distortion heb ik pedaaltjes voor, clean niet. Als een buizenbak over z'n kop gaat, dan kan je hem niet remmen ook. Dat is aan de ene kant het fijne, en aan de andere kant het nadeel!

Onnione
5 december 2007, 19:40
het is inderdaad zo dat je die lekker kan opentrekken, maar ik speel eigenlijk op deze altijd op volume 1, 2 ,3 nooit hoger, omdat dan gewon veel te hard gaat om mee te oefenen. (het geluid klinkt dan al briliant).
maar ik heb wel keer een middag versterkers uitgeprobeerd in een gitaarwinkel, en ook wel redelijk volluit gezet, maar echt elke Fender versterker klinkt veel te schel:S heel apart.

bedankt voor snelle reacties :satisfie: