PDA

View Full Version : Washburn D-10



Autumnkid
4 december 2007, 20:10
Hoi

Bij Key-music Roeselare raden ze mij een Washburn D-10 aan als beste koop accoustische folkgitaar. Iemand ervaring met deze gitaar? De verkoper vertelde mij dat deze gitaar uit vol hout bestaat, en daarom zo goed is. Klopt dit?

Groeten!

Koen

LaurentB
4 december 2007, 21:07
Op deze link http://proaudiomusic.com/instruments/guitars/washburn/d10n.htm staat dat hij inderdaad goed beoordeeld werd door Acoustic Guitar Magazine. Dus slecht zal-ie niet zijn, maar je moet altijd elk exemplaar op zich beoordelen bij akoetische gitaren. Kan veel verschil maken.
Volgens de specificaties heeft-ie een massief bovenblad, en dat is goed, maar dat hebben de meeste gitaren van ergens boven de 300 euro (?) wel. Dat zegt niet alles.
Ik heb hem zelf nooit getest, trouwens.

harrie
5 december 2007, 06:45
Een dreadnought gitaar is volgens mij geen folk gitaar. Een folkgitaar is een kleiner model met rondere schouders.

sanderz
5 december 2007, 08:53
Ik begreep dat men in Vlaanderen een staalsnarige acoustische gitaar altijd een 'folk gitaar' noemen, ongeacht het model.

Maar ik kan het mis hebben.

freekick
5 december 2007, 11:29
Ik heb veel plezier van een 14 jaar oude Washburn D25, ook wel
eens op een D10 gespeeld klonk goed.
Lijkt mij een goede gitaar in die prijsklasse.
rond de € 200,00 toch?

frankiiee
29 december 2007, 20:27
hoi,
ik heb een washburn d-10 sce ofzo iets, heb hem tweedehands gekocht en ben er zeer tevreden over. vlot bespeelbaar en leuke klank vind ik.