PDA

View Full Version : hoogte van elementen epiphone LP custom ?



marcelca
4 december 2007, 19:38
Hallo

ik heb een epiphone lp custom 3

dus met 3 elementen

ik ben alleen niet helemaal tevreden over het geluid zou het meer willen laten sprankelen, het klinkt nu erg dik allemaal

kan het zijn dat de hoogte van de elementen het geluid veranderd

wat is een normale afstand tussen de snaren en de elementen, de gitaar heeft zelf wel al een hele lage actie

voor mijn gevoel zitten de elementen dichter bij de snaren dan een gibson van een vriend van mij

en de laatste vraag:

hoe verstel je je elementen ( is het gewoon dat kleine schroefje wat aan de zijkant van het element zit ????? )

bedankt alvast

Otje
4 december 2007, 19:41
Ja, de hoogte stel je in met de kleine schroefjes aan beide zijden van het element. Laat ze maar wat zakken en luister na iedere paar millimeter hoe je gitaar klinkt.

Squier4ever
4 december 2007, 19:47
Hallo

ik heb een epiphone lp custom 3

dus met 3 elementen

ik ben alleen niet helemaal tevreden over het geluid zou het meer willen laten sprankelen, het klinkt nu erg dik allemaal

kan het zijn dat de hoogte van de elementen het geluid veranderd

wat is een normale afstand tussen de snaren en de elementen, de gitaar heeft zelf wel al een hele lage actie

voor mijn gevoel zitten de elementen dichter bij de snaren dan een gibson van een vriend van mij

en de laatste vraag:

hoe verstel je je elementen ( is het gewoon dat kleine schroefje wat aan de zijkant van het element zit ????? )

bedankt alvast

vrees dat het niet veel uit gaat maken, epi's stock elementen ben ik persoonlijk totaal niet gecharmeerd van, setje GFS-en erin doet een hoop goed denk ik.

Luke-wannabe
4 december 2007, 20:09
P90 pickups zijn je ding den kik.

Yannicks
4 december 2007, 20:37
P90 pickups zijn je ding den kik.

Wat kort door de bocht allemaal.

Elementen verstellen in de hoogte wil al een hoop helpen. Hoe dichter bij de snaren hoe meer output/schel, hoe verder van je snaren, hoe laag/warmer zo beetje.

marcelca
5 december 2007, 10:30
bedankt voor de tips alvast ik ga is wat proberen

Squier4ever
5 december 2007, 10:34
Wat kort door de bocht allemaal.

Elementen verstellen in de hoogte wil al een hoop helpen. Hoe dichter bij de snaren hoe meer output/schel, hoe verder van je snaren, hoe laag/warmer zo beetje.

neemt niet weg dat epi's elementen vrij dof zijn en je dus echt andere nodig hebt voor een helder geluid.

marcelca
5 december 2007, 10:38
nog even een vraagje

ik bekijk het nu even een stuk beter




-het valt op het brug element zit dichter bij de snaren als de neck elelment

-het neck element zit een klein beetje schuin, bij de lage E snaar zit ie verder van de snaren als bij de hoge E snaar


iemand misschien een ideale hoogte of moet je dit echt op gehoor doen ?

jimihattricks
5 december 2007, 10:55
het brug element zit dichter bij de snaren om een outputprobleem op te lossen..

je kunt het best gewoon stukje naar beneden draaien, stukje naar boven draaien en dan luisteren wat het beste klinkt.. niemand kan je een standaard-waarde geven, omdat elke gitaar andere elementen heeft met andere outputs en anders zal klinken

succes!

marcelca
5 december 2007, 11:23
ok bedankt allemaal

ik ben aan het draaien geweest en ik merk een behoorlijk verschil met de hoogte van de elementen en het geluid....

ik heb het neck en het brug element allebei een stukje omhoog gezet..

ik heb het gevoel ( niet meetbaar natuurlijk ) dat het geluid een stuk helderder is geworden

het middelste element heb ik een stukje lager gezet, nu heb je ook meer verschil tussen de elementen

ik had ze eerst recht omhoog staan en toen merkte ik dat de dunne snaar minder output gaf, nu snap ik dus ook waarom ze scheef stonden, dit heb ik dus ook maar weer gedaan, is nu weer goed ( blijft een gevoel he )

ook hd ik in het verleden dan tonen snel uitstorven, dit lijkt nu ook een stuk beter te zijn, ik ben tevreden voorlopig, kan altijd in de toekomt nog een keer pickups vervangen ( laten doen ), speel pas 2 jaar dus heb nog een lange weg te gaan..


ik heb even opgezocht wat voor een pickups erin zitten :

Pickups: 3 Alnico Classic

gaat om deze gitaar

http://i96.photobucket.com/albums/l180/marcelca/DSC_2972.jpg

Luke-wannabe
5 december 2007, 12:49
Wat kort door de bocht allemaal.

Helemaal niet. Hij wil een helderdere klant uit zijn LP halen. Dat word sowieso al moeilijk, maar het gaat zeker helpen om er een paar P90's in te dumpen :)