PDA

View Full Version : OK, zwart is niet lelijk maar er zijn grenzen...



Otje
4 december 2007, 19:03
http://www.fordsontractorpages.nl/temp/zwartesnaren.jpg

Denk ik een mooi glimmend setje GHS op m'n LP te zetten, komen er zwarte snaren uit....

Otje <--- totaal verrast.

Ziet 't eruit? Nee, niet echt. Jakkes.

Klinkt 't? Ja. Sterker nog, 't klinkt stukken beter. Meer twang, meer laag (maar dan helder laag, geen modder), meer toon.

Toon gaat boven looks, dus dit is een blijvertje.

Vonk
4 december 2007, 19:31
GHS heb ik geprobeerd, en het was niets vergeleken met D'Addario. Snel stroef en dof.

En inderdaad, mooi is het niet. Het lijkt me wel gaaf om zwarte snaren op een zwarte gitaar te zetten.
Maar hoe kom je aan die zwarte snaren? Ik heb ook eens rode snaren gezien, zijn die goedkoop in Nederland te krijgen?

Otje
4 december 2007, 19:37
Het zijn GHS Infinity Steel snaren in dikte .010-.046. Heb even op de site van GHS gekeken en zelf zeggen ze dat de snaren rood zijn. Nou, mijn LP is rood en die snaren zijn dat (dus) niet ;).

Prijs? Ik heb een paar pakjes snaren die in de uitverkoop waren gekocht en deze zaten daartussen. Ik geloof da'k er 4 euro voor betaalt heb of zo. We zullen zien of goedkoop ook in dit geval duurkoop is.

Stay tuned 8-) .

Bart_Blueprint
4 december 2007, 19:40
1) Apart, nog nooit gezien!
2) Mooie LP!

:D

Squier4ever
4 december 2007, 19:48
ik vind ghs 100x beter klinken als dadario persoonlijk.

sembo
4 december 2007, 19:54
ik speel altijd met diadorio ( of hoe je het dan ook typt :chicken: )

maar het is heel persoonlijk wat je lekker vind klinken :soul:

Saf
4 december 2007, 21:04
ik heb zwarte snaren op mijn bass liggen. ik vind het juist gaaf uitzien

Speeddemon
4 december 2007, 21:09
ik vind ghs 100x beter klinken als dadario persoonlijk.
+1.
Bij D'addario heb ik altijd het gevoel dat er vaak mensen op/mee spelen, 'die niet beter weten'.

Ernie Ball, DR, Dean Markley, zelfs goedkope "Elite" snaren klinken allemaal beduidend beter. D'addario is erg karakterloos en slaan snel dood, naar mijn mening en jarenlange ervaring. :satisfie:

Samder
4 december 2007, 21:13
lekker boeiend dat zwart!? snaren zijn snaren

Swan
4 december 2007, 21:15
idd, hier ook geen goeie ervaringen met d'addario...ik gebruik altijd Ernie Ball...
maar omdat 013 of 014 snaren niet altijd makkelijk te vinden zijn ga ik ook maar eens opzoek naar iets anders...

Otje
4 december 2007, 21:29
+1. D'addario is erg karakterloos en slaan snel dood, naar mijn mening en jarenlange ervaring.Da's ook mijn beeld.

steph
4 december 2007, 21:34
http://www.fordsontractorpages.nl/temp/zwartesnaren.jpg


Mooie Gem!

Otje
4 december 2007, 21:41
Mooie Gem!Thanx :) ! Ben er na een jaar of 10 nog steeds erg blij mee!

Rick trodat
4 december 2007, 23:16
Ik koop zelf altijd daddario, heb eigenlijk niet veel anders geprobeerd, behalve Ernie Ball en dat vond ik weer niets. Ik vervang eigenlijk me snaren na elk optreden. Dus om de 2 weken eigenlijk.

Zwarte snaren had ik nog nooit van gehoord trouwens. Ik ga toch eens verder experimenteren.

Squier4ever
4 december 2007, 23:42
Ik koop zelf altijd daddario, heb eigenlijk niet veel anders geprobeerd, behalve Ernie Ball en dat vond ik weer niets. Ik vervang eigenlijk me snaren na elk optreden. Dus om de 2 weken eigenlijk.

Zwarte snaren had ik nog nooit van gehoord trouwens. Ik ga toch eens verder experimenteren.

als je EB niks vind probeer GHS dan eens, persoonlijk vind ik EB nog beter als GHS maar das natuurlijk persoonlijk. binnenkort maar eens Dean Markley's op mn tele proberen.

Wiellem
5 december 2007, 15:59
Ik ga denk ik binnenkort ook es kijken voor zon zwart setje GHS, lijkt me wel bruut.

The red Strat.
5 december 2007, 16:00
das een heel mooie LP man !

ik gebruik d'addarios nu maar ik vind dat ze nog al snel beginnen slechter te klinken, denk dat ik ook is wat anders ga proberen.

Lexvandoef
5 december 2007, 16:45
Ik speelde eerst met d'addario's. Toen had de verkoper van mijn obg ghs boomers op die gitaar gezet en sindsdien speel ik met ghs snaren op dat ding. Ze klinken veel minder blikkerig in het begin en blijven langer hetzelfde klinken bij mij.

Wiellem
5 december 2007, 16:55
Ik speelde eerst met d'addario's. Toen had de verkoper van mijn obg ghs boomers op die gitaar gezet en sindsdien speel ik met ghs snaren op dat ding. Ze klinken veel minder blikkerig in het begin en blijven langer hetzelfde klinken bij mij.

Maar zijn veel duurder?

nevyn292
5 december 2007, 17:11
ja, je moet toch wat neerleggen voor je tone?

is maar hoeveel je ervoor overhebt

ik gebruik zefl maxima snaren, dat om twee redenen:

roest veel minder snel

het zijn gouden snaren en dat staat mooi bij mijn gitaar

bovendien vind ik het ook mooier klinken, maar dat is persoonlijk, je betaalt er 3-4 euro meer, maar dat vind ik het probleem niet

Lexvandoef
5 december 2007, 17:13
Maar zijn veel duurder?

Niet eens, ik betaalde voor mijn d'addarios 20e voor 5 stuks. En die GHS zie ik nu toevallig voor 12e voor 3 pakjes.

Nielsje
5 december 2007, 17:16
Maar euh, mooie gitaar!

Ik ben ook nog steeds zoooo blij met mijn Gem, maar ik kan eigenlijk vrij weinig met dat brug element...

Lexvandoef
5 december 2007, 17:25
Maar euh, mooie gitaar!

Ik ben ook nog steeds zoooo blij met mijn Gem, maar ik kan eigenlijk vrij weinig met dat brug element...

Geef hem dan aan mij ;) Ik houd van brugelementen :sssh:

Mooie gitaar idd Otje.

dml
5 december 2007, 17:36
GHS Infinity is min of meer vergelijkbaar met Elixir.

worst
5 december 2007, 17:40
elixer blijft voor HET setje snaren... gaan lang mee, klinken lekker, spelen heerlijk...mja zijn wat aan de dure kant.

Misery Signals
5 december 2007, 17:43
GHS snaren vind ik persoonlijk niet zo goed voor mij... Ik heb hier nog 11 sets 12-52 waarmee ik niets meer doe en die voor een prikje wegmogen *spam sorry* :)

Ik speel het liefst in C op Ernie Balls 12-54 en in drop C op Ernie Ball 11-54. Beste snaren by far vind ik persoonlijk. Kuis ze na elke keer spelen af en die klinken soms echt maanden goed.

Otje
5 december 2007, 20:01
Maar euh, mooie gitaar! Ik ben ook nog steeds zoooo blij met mijn Gem, maar ik kan eigenlijk vrij weinig met dat brug element...Ik vind beide elementen juist te gek. Die brug-P90 is waanzinnig. Ideaal voor blues, rockabilly & rock. Geef je de snaren een ram dan scheurt 'ie als een beest, ga je aaien dan is 'ie clean. Wat wil je nog meer? :lp:

Nielsje
5 december 2007, 21:02
Ja, daar heb je allemaal wel gelijk in, maar toch vind ik het vaak wat aan de schelle kant.

doe mij maar gewoon het hals element, heerlijk vol en open. Niet dat dichtgesmeerde van humbuckers..