PDA

View Full Version : wit speakerdoek of alternatief, waar?



Jimwoud
4 december 2007, 18:48
Heb weer een ideeën om zelf een cab te bouwen, het hout is het probleem niet, maar de accesoires en de speakers zijn wel prijzig. Maar is er ergens wit speaker doek, of een alternatief te verkijgen?

Uiteraard wil ik snakeskin tolex, maar met wit speakerdoek lijkt me dat nog gaver.

tenx,

Jim

Jimwoud
6 december 2007, 17:58
Niemand een idee?

EdJ
6 december 2007, 18:55
Misschien zou je wit katoen kunnen nemen uit een stoffenwinkel?

Powerchordschuiver
6 december 2007, 18:59
Waarom doek, neem een metalen grille, in alle kleuren van de wereld te spuiten.

Jimwoud
6 december 2007, 21:56
Bedankt voor de reacties,

Een metalen grill vind ik minder mooi eigenlijk.

Houd katoen niet te veel geluid tegen, want volgens mij is luidspreker doek voor audio apparatuur ook weer anders, dat filtert toch altijd wel weer wat eruit dacht ik.

Iemand anders nog ideeën?

Powerchordschuiver
6 december 2007, 22:16
ja, maar een grille biedt betere bescherming van je speakers, en dempt minder hoge tonen dan doek...

pol
13 december 2007, 13:11
Bedankt voor de reacties,

Een metalen grill vind ik minder mooi eigenlijk.

Houd katoen niet te veel geluid tegen, want volgens mij is luidspreker doek voor audio apparatuur ook weer anders, dat filtert toch altijd wel weer wat eruit dacht ik.

Iemand anders nog ideeën?

sommige merken cabs gebruiken express dik doek om meer hoog tegen te houden, is heel anders als bij hifi-boxen.

een afneembaar kader voor de speakerdoek zoals bij diezel cabs is misschien ook interessant ? , daar zit het kader van het doek vast met stukjes velcro, handig als je micro's moet plaatsen.

Swan
13 december 2007, 13:13
wordt dat niet n beetje vies?

Jimwoud
13 december 2007, 15:30
Ach een beetje vies maakt niet uit. Als het echt te erg wordt, dan span ik wel weer een nieuw doekje. Was sowieso al van plan om een los kader te maken en dan met klitteband op de baffle te bevestiggen. net als de bogner cube.

Frits van Mourik
13 december 2007, 17:22
Je zou "etalageflanel" kunnen proberen.
Is niet duur, redelijk sterk, redelijk akoestisch transparant & laat zich heel gemakkelijk spannen.

Jimwoud
14 december 2007, 12:43
Hey Frits,

Bedankt voor je tip dat ziet er wel goed uit volgens mij.