PDA

View Full Version : Wah pedal



Jellyfish00
4 december 2007, 16:27
tijd voor een noob post.. ik ben op zoek naar een wah wah pedaal dat ik voor kerst ga vragen. Nou niet allemaal tegelijk zoekfunctie gaan roepen want dat heb ik gedaan, en er is niet veel resultaat uit gekomen (je kan niet eens op wah zoeken).

Mijn budget is niet groot, ik geloof max 80 euro. is er überhaupt wel een beetje werkend pedaal voor dat bedrag te vinden..? Ik speel van rock tot metal en wil een beetje een geluid om wat extra's toe te voegen aan mn spel en solo's.

Nielsje
4 december 2007, 16:39
zoeken op wah kan je doen door : wah* in te vullen.

80 euri?! Tja, neem een crybaby of een vox om te proberen. Heb zelf een gemodde crybaby, bevalt prima. Krengen zijn stevig en gaan niet kapoet.

Fuhgawz
4 december 2007, 16:58
Yup, Crybaby.. (http://www.feedback.nl/?b=DLEPGCB95) 89 euro nieuw bij Feedback. Tweedehands voor 60 euro wel te krijgen waarschijnlijk.
Ondanks dat het niet bepaald het beste wah wah pedaal is dat op de markt is wordt het nog steeds erg veel gebruikt. Daarbij zijn er op internet tal van modificaties te vinden om hem meer naar je smaak aan te passen, mocht je een beetje kunnen solderen.
Als je op marktplaats zoekt kun je voor 80 euro misschien ook wel een Vox wah vinden. Die hebben een iets betere reputatie, maar zijn ook wat duurder.

the sure thing
4 december 2007, 20:30
Voor scheurwerk: Crybaby. Voor clean werk: Vox.

Riky
5 december 2007, 14:40
Voor scheurwerk: Crybaby. Voor clean werk: Vox.


ja daar ben ik het wel mee eens.. Crybaby is vrij fel qua geluid... Al gebruik ik hem zelf voor allerbij :)
Zon ding moet je toch wel uitproberen wil je weten wat je mooi vind... De Vox en Dunlop zijn beide erg degelijk!
Nix geen behringer plastic... gewoon oldskool metaal...