PDA

View Full Version : tweedehands olp



less than jake
2 februari 2003, 12:50
ik ben al zes jaar gitarist en wil een bas aanschaffen, er biedt mij iemand een (tweedehands) olp musicman aan tegen 350€.. is dit een normale prijs?
zou ik dit nemen of een nieuwe kopen?

Chris Wolstenholme
2 februari 2003, 13:08
nouw, 450 nieuw ongeveer, dan moet ie wel in goede staat zijn.

bassopotmus
2 februari 2003, 15:41
Ik heb em voor 399 gekocht, lijkt me wat duur voor een tweede handsje, maar ze zijn rete goed!!!

Fred at the Bass
7 februari 2003, 07:32
Hoe is het geluid van die OLP's ?
Niet te vergelijken met een echte musicman zeker ?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fred at the Bass op 2003-02-07 07:34 ]</font>

AllodoX
7 februari 2003, 07:34
't heeft een stevige knipoog in de richting, maar is het toch echt niet..

zie : squier jazzbass -> fender USA jazzbass.

frenske
7 februari 2003, 12:31
Smaken verschillen natuurlijk!
Uit een OLP komt niet het zelfde geluid als een MusicMan, maar dit betekent niet dat het geen goede bas is.
De kwaliteit van OLP in vergelijking met een Squier is veel beter. Maar ja een squier is dan echt een cheapo, terwijl OLP met z'n 400 euro toch aan de bovengrens van de goedkope bassen zit (of aan de onderkant van de midprice bassen)!
Ik vind de OLPees niet echt fijn spelen, maar dat verschilt per persoon!

AllodoX
7 februari 2003, 13:36
Ik zweer het voortaan bij Spector, absoluut.. ik heb de bass nu krap een weekje en hij blijft me nog steeds verbazen qua prijs / kwaliteit verhouding.

Hij kost ongeveer 800 euro ( varieerd per dealer ), maar je krijgt een bass die echt qua kwaliteit niet onderdoet voor een warwick van 1400 euro..

De lekker dikke nek zit met 5 schroeven vast.. EMG pickups, EMG preamp ( piepklein dingetje overigens ), goede balans, perfecte afwerking.. woah !

bassopotmus
7 februari 2003, 18:23
Nou ik kan zeggen dat voor een 400€ het erg dicht in de buurt komt, jah niet 100% denk 70%
Die andere procenten kunnen wel met wat aan passingen worden aan gevult..PU bv.

Ruud
7 februari 2003, 21:15
Ik heb er gister eens een geprobeerd in de muziekzaak, na al die hemelse verhalen over die OLP's, maar ik vind ze qua geluid nog vies tegenvallen, dof en weinig afstelmogelijkheden...en dat met nagenoeg nieuwe snaren.....

basswasp
7 februari 2003, 22:01
Dof?

Juist fel... maar idd is er weinig aan te regelen... :sad:

bassopotmus
8 februari 2003, 11:00
Dat klopt de toonregeling is en blijft wat passief, maar heb je wel je treble omhoog gezet, anders heb je indd een doffe smurrie

Ruud
8 februari 2003, 13:26
Tja, die van mij klonk toch echt flink bagger in vergelijking met wat anderen (spector / yamaha, die hek ook zo snel effe gepakt)...twas trouwens niet echt op een goede versterker daarvoor

basswasp
8 februari 2003, 13:30
Op 2003-02-08 11:00, schreef bassopotmus:
Dat klopt de toonregeling is en blijft wat passief, maar heb je wel je treble omhoog gezet, anders heb je indd een doffe smurrie


De weinige variatie ligt anders niet aan de passieve toonregeling... maar meer omdat er maar één element op zit...

bassopotmus
8 februari 2003, 13:41
Jah ik formuleerde wat verkeerd, hij doet weinig(passief)