PDA

View Full Version : Nieuwe Epiphone Blues Custom



EuroCinema
4 december 2007, 13:35
http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/fit,400by400/P_BluesCustom1rev-818105b8fda24bf24c96d7f7a588721f.jpg

Voor de geinteresseerden wou ik even op deze versterker wijzen. Twee 12" Eminence speakers, spring reverb, tube rectifier en schakelbaar tussen 15 watt class A en 30 watt class A/B. Driebands EQ schakelbaar van interactive naar independent (beetje onduidelijk nog wat dit doet), drive kanaal met aparte mid en volumeregeling. Standbyknop (ontbreekt op veel 15 watters). Behoorlijk stille ventilator die aangaat in de 15watt stand. Geen DSP itt andere Epi amps! Erg netjes afgewerkt, de buizen zitten goed beschermd. Ontwikkeld in de USA door door Gibson labs, waaraan boutique-ampbouwer Pyotr Belov en Michael Soldano hun naam verbonden hebben.

Ik heb hem nu een paar weken en ben erg tevreden. Op 15 watt gaan de buizen snel aan het zwoegen, op 30 watt heb je behoorlijk wat cleane headroom en toch duidelijk een buizenkarakter. Het eerste doet mij denken aan een Fender Blues Junior, het tweede aan een Blues Deluxe. Op het ogenblik zijn deze beestjes bij verschillende zaken in NL in de aanbieding, je moet er 1 nieuw kunnen scoren voor tussen de 500 en 600. Dus als je een betaalbare buizenbak zoekt, zeker deze ook even testen!

future2future
4 december 2007, 15:11
Heey man,

zag al op de myspace dat je deze had, te gek! bevalt goed zo te lezen! Hoe reageert ie op pedalen?

Mike

EuroCinema
4 december 2007, 15:34
Moet ik nog eens op wat hoger volume proberen, maar so far:
- erg goed op Crybaby (reverb open en je bent in 1968!)
- micro-amp doet het ook lekker, fijner dan alle overdrives eigenlijk
- chorus klinkt ook erg lekker, geen blikkerige randjes zeg maar.
- Dr Q blijft ook lekker, geen gemene spikes oid.

robby-C.rock
4 december 2007, 16:22
ziet er alleen al gaaf uit 8-)

pannekoek
4 december 2007, 16:38
leuk bakkie

the sure thing
4 december 2007, 20:26
Ha Eurocinema,

Gefeliciteerd met je aankoop! Hebben ze deze versie ook in een TOP alleen?

Jim Haagmans
5 december 2007, 01:15
cool ding man! heb hem hier bij de gitaarboer ook al eens zien staan vond hem maar hip uitzien maar geen tijd gehad om m ff aan de tand te voelen. Wel heb ik gelezen dat het overdrive kanaal te wensen over laat, klopt dat ook in jouw ogen??

wat ik me vooral afvraag is hoe ie met distortion/overdrive pedalen werkt, heb je hem al met meerdere geprobeerd? en op hoger volume?

EuroCinema
5 december 2007, 12:35
Ha Eurocinema,

Gefeliciteerd met je aankoop! Hebben ze deze versie ook in een TOP alleen?

Volgens mij niet. Je kunt er wel andere speakers op aansluiten...

EuroCinema
5 december 2007, 12:41
cool ding man! heb hem hier bij de gitaarboer ook al eens zien staan vond hem maar hip uitzien maar geen tijd gehad om m ff aan de tand te voelen. Wel heb ik gelezen dat het overdrive kanaal te wensen over laat, klopt dat ook in jouw ogen??

wat ik me vooral afvraag is hoe ie met distortion/overdrive pedalen werkt, heb je hem al met meerdere geprobeerd? en op hoger volume?

Het overdrivekanaal kan ik moeilijk beoordelen. Ik heb hem tot nu toe alleen gebruikt met een full hollow jazzgitaar met P90's en flatwound .11 snaren! Het klinkt volgens mij niet veel anders dan het cleane kanaal op hoger volume.

Ik heb er een TS-9 tussen gehad en dat klonk helemaal niet verkeerd, behoorlijk bluesy. Verder weet ik niet of je nou echt vet zou kunnen scheuren hierop. Het is zeker geen marshall-achtige of metalbak, maar met een Les Paul en een lekkere overdrive zou je best eens een goeie classic rock sound kunnen krijgen.

the sure thing
5 december 2007, 13:27
Maar: jij speelt er dus Jazz/funk/clean op, en dat gaat op hoge volumes nog goed?

EuroCinema
5 december 2007, 14:56
Moet dat nog wat langduriger testen maar so far so good. Niet Jazz Chorus clean, maar wel met een gezond randje (daar heb ik m ook voor gekocht)

Okee, ik heb hem vanavond gehoord met een LP standard erover en een MI audio blues pro op flink wat drive. Vintage tone all the way, erg muzikaal maar zeker niet heavy in de moderne zin van het woord. Eigenlijk is het een beetje een tijdmachine, die amp :soul: