PDA

View Full Version : Aansluiten van een mono pedaal op een stereo aansluiting



Thom TK
4 december 2007, 12:51
Voor mijn amp gebruik ik momenteel een Fender pedaal met een mono aansluiting. Dat wil dus zeggen dat maar een van de twee knopjes het doet op het pedaal, wat vrij logisch is. Maar ik las in de handleiding van de versterker dat het eigenlijk niet goed is om te doen. Maar kan dit serieus kwaad?
Waarom staat het anders in de handleiding, zou je zeggen...maar ik verdenk de producent ervan dat ze gewoon willen hebben dat je een pedaal koopt van het merk zelf (Engl), ipv dat je gaat klooien met andere pedalen, dat zorgt namelijk wel voor minder inkomsten...
Just an idea.

Einzeln
4 december 2007, 12:55
Ik denk dat het belangrijk is te weten wat voor switcher je ampnodig heeft. Dus zijn het momentschakelaars etc. Dat moet wel corresponderen.

Thom TK
4 december 2007, 12:56
Ik denk dat het belangrijk is te weten wat voor switcher je ampnodig heeft. Dus zijn het momentschakelaars etc. Dat moet wel corresponderen.

Dat slaat dus op het mono/stereo gebeuren? Dit is niet mijn sterke kant, dus ik vraag het even :).

Einzeln
4 december 2007, 13:02
Ik weet in ieder geval dat mijn fenderswitch voor mijn stage 185 geen ordinair switchertje was. Het schakelde met een monodraad 3 functies.

Dirk_Hendrik
4 december 2007, 13:57
Een versterkerschakelaar is geen effektpedaal.

Thom TK
4 december 2007, 16:51
Een versterkerschakelaar is geen effektpedaal.

Weet ik. Verwijs je naar mij?

Einzeln
4 december 2007, 19:06
Een versterkerschakelaar is geen effektpedaal.

Staat in de titel

Thom TK
5 december 2007, 13:42
=-~bump~-=