PDA

View Full Version : Nieuwe amp of toch maar houden



Annihil8
4 december 2007, 12:26
Hallo allemaal.

Ondertussen heb ik al een jaar of 5 een Ibanez ToneBlaster 25 op mijn kamertje staan. Muziektechniek is niet mijn sterkste punt en ik heb ondertussen al bakken kritiek gekregen op mijn setup. Nu ja setup kan je het niet noemen:
Guitaar(Ibanez RG550ex) --> toneport UX2 /of/ Boss ME50 --> versterker

- Eerst en vooral zeggen ze dat ik beter meer geld in mijn versterker had gestopt dan in mijn guitaar.
- Het feit dat ik mijn effecten voor de voorversterker steek, blijkt ook niet de beste oplossing te zijn. Maar ik zou niet weten hoe je het zonder fxloop anders moet doen.
-een 25 watt vinden ze ook allemaal te weinig.

Hebben deze mensen een gelijk of zit er totaal niet veel van waarheid in :) ?
Je moet weten dat mijn versterker niet buiten mijn kamer komt, dus persoonlijk vind ik dat laatste sowieso al onzin.

Met welke type kan ik eventueel de versterker veranderen?
Hij moet volgens mij dus niet meer watt hebben dan de vorige.
Als ik maar een zo zuiver mogelijk geluid bekom met mijn effecten. Liefst de boss en de toneport samen.

Groeten,

Annihil8

almarvk
4 december 2007, 12:31
Het interesseert je toch niets van wat een ander vindt?

Ben jezelf tevreden over je setup?
Indien ja; laat ze lekker zeuren.

En anders; misschien een keer kijken naar een klein buizenbakje.

dr.distortion
4 december 2007, 12:41
Allereerst: wat vind jij van je geluid??? Daar gaat het om, en of je dat nou met trapdozen of zo puur mogelijik bereikt, who cares? Als jij over die versterker speelt alleen op slaapkamernivo, dan heb je zat aan 25 watt. Laat die vrienden van jou maar eens een 100 watt buizenstack op hun slaapkamer voluit zetten...de gevel blaast er uit :D

En een Ibanez RG550? Daar zou ik voor tekenen hoor, prima gitaren!!

Bins
4 december 2007, 12:50
Als het alleen voor thuis is zou ik me niet zo druk maken. Met z'n me-50 en het clean kanaal kan je volgens mij best wel redelijke geluiden produceren.

pol
4 december 2007, 12:56
waarom gebruik je die toneport op je gitaarversterkertje ? klinkt toch stukken beter door gewone hifi speakers, daar is die ook voor bedoeld.

wat gebruik je nog van de me50 dan ? alle effecten zitten toch al bij de toneport.

als je toch alleen maar oefent op je kamer voldoet die toneport wel. een goeie lampentop + box klinkt wel beter vind ik, maar als je dat stil moet zetten is het ook niks.

Annihil8
4 december 2007, 13:13
Alvast bedankt voor alle reacties :cheerup:

Ik gebruik inderdaad vaker de toneport dan de me50. Als ik echt moet switchen dan gebruik ik de pedaaltjes. Zo tijdens een liedje snel met de muis gaan klikken, is immers niet zo handig.

En qua geluid... Ik speel al 5 jaar op dat bakje en ik heb er persoonlijk geen klagen van. Maar het kan wel zijn dat ik 'doof' ben geworden voor slecht geluid door niets anders gehoord te hebben.

Rutger
4 december 2007, 13:15
Speel je er alleen thuis mee, of ook in een bandje oid?

Annihil8
4 december 2007, 13:46
Goh, Een keer in het jaar ofzo spelen we eens samen, maar als mijn versterker dan veel te zwak is, maakt het niet uit. Laten we zeggen dat het gewoon voor thuis is.

Rutger
4 december 2007, 13:58
Nou, dan ben jij toch hoofdzakelijk degene die naar je sound luistert? Als jij daar tevreden mee bent: niks an doen.

Meadow
4 december 2007, 14:09
Ik heb ook een Toneblaster 25, maar ik zou echt kijken naar een nieuwe:P Kheb zelf inmiddels ook een Pevaey 6505 erbij en echt je weet neit wat je hoort, dat verschil is gewoon belachelijk groot. Als je echt alleen op de TB speelt dan merk je het niet zo, maar zodra je ook maar even op een betere amp speelt, dan hoor je wel dat die Tb echt neit lekker klinkt :P Maarja dat vind ik

AART
4 december 2007, 14:16
Ik heb ook een Toneblaster 25, maar ik zou echt kijken naar een nieuwe:P Kheb zelf inmiddels ook een Pevaey 6505 erbij en echt je weet neit wat je hoort, dat verschil is gewoon belachelijk groot. Als je echt alleen op de TB speelt dan merk je het niet zo, maar zodra je ook maar even op een betere amp speelt, dan hoor je wel dat die Tb echt neit lekker klinkt :P Maarja dat vind ik

een 6505 voor alleen op de slaapkmer is niet wat overdreven denk je? :???:

Annihil8
4 december 2007, 19:21
Ik ben ondertussen ook eens in de guitaarwinkel geweest.
En die 6505 zit ook wel verre boven het budget :)

Zij hadden twee leuke(lees budgetvriendelijke) amps staan:

Een marshall AVT150X en een fender hotrod deluxe.
In de winkel waren ze voorstander van de fender omdat het een lampenversterker was.

Enige suggesties? En zou dit uberhaubt wel een verbetering zijn?

humbucker
3 februari 2008, 11:18
die fender is sowieso een verbetering volgens mij.
Maar 40 watt buizenpower is vrij stevig om enkel te spelen op slaapkamerniveau, daar kan je op t podium mee uit de voeten..
ik zie dat je laatste post al 2 maand geleden is, mss heb je ondertussen al iets nieuws gekocht. Achja, je ziet maar, als je van een mooie clean houdt, dan zal die fender wel geschikt zijn, maar als je over pedaaltjes speelt, hoor je hier toch weinig van..

groeten

Mitch
3 februari 2008, 11:26
Blijf as-je-blieft aan de transistor als je alleen thuis speelt en hooguit één keer per jaar wat groter. Een buizenbak klinkt gauw veel harder, moeilijker te knijpen en da's binnen de bebouwde kom echt geen voordeel.
Zeker als je budget niet te hoog is zou ik eens kijken naar de Roland Cubes. Ondanks dat je al voorzien bent van effecten: de basissound van die dingen is gewoon prima voor thuis. Wat helderder. De Marshall AVTserie is voor thuis ook wel aardig en het smoelt natuurlijk goed :D