PDA

View Full Version : Advies begin Western(?)



Eyes84
4 december 2007, 12:07
Middag,
ik begin echt net met gitaarspelen, lees nog geen les gehad, en zou wel graag richting de blues willen gaan (later ook richting slide), maar nu moet ik nog een gitaar hebben. Sowieso acoustisch, maar kan ik nou beter voor Western gaan? Vind het namelijk wel een mooier geluid, maar heb een erg brede muzieksmaak. Loopt letterlijk van J J Cale, Johnny Cash, Lou Reed, The Doors, Oasis, Black Angels Fairport Convention naar Joy Division. Breed dus. Blues lijkt me dus mooier, maar wil ook nog wel een andere stijlen kunnen spelen. Zoek een gitaar met een beetje goede prijs/kwaliteitverhouding. Nou heb ik een hendricson 5S zien staan, iemand daar ervaring mee? Tevens lees ik hier veel gescheldt over STAGG's, is het nou echt zo bar en boos met dat merk of hoe zit dat?
Ander ding is dat ik linkshandig ben, en dus zit te twijfelen of ik me ook op die manier gitaar moet leren spelen. Begin net dus kan ook voor rechtshandig gaan, aangezien dat ook relexeder is alsk een x op iemand anders gitaar wil spelen.
Kortom nogal veel vragen voor ik daadwerkelijk mijn eerste chord aan zal slaan, hopelijk vind ik hier wat advies. Thanks already.

Cheers!

Blend
4 december 2007, 15:54
[tekst aangepast/verwijderd - p_h]

@TS, allereerst welkom! Mijn advies voor je gitaar: neem iemand mee die gitaar kan spelen, die voor jouw die gitaren even probeert en bespeelt (als dat niet kan, wil iemand in de winkel het vast wel voor je doen). Als jij op een western wil beginnen omdat je dat mooier vind: gewoon doen! Niemand bepaalt voor jouw waarmee je moet beginnen. Verder zou je gewoon even rond moeten kijken op dit forum, er is best veel informatie te vinden van mensen met dezelfde vragen, er staan ook vrijveel revieuws van gitaren, ook in jouw prijsklasse.

Succes verder! :)

Thoom42
4 december 2007, 16:01
[tekst aangepast/verwijderd - p_h]

@ Ik ben zelf ook begonnen op een western en dat is opzich prima. Zelf heb ik een Pao Chia; erg goed gitaartje en nog goed te betalen ook (lees 120-150 euro). Maar het belangrijkste is uitproberen. Ga naar de plaatselijke gitaarboer en vraag daar wat ze je adviseren en probeer daar wat verschillende gitaren uit! Met stalen snaren, nylon, western, spaans. Gewoon proberen en dan kun je altijd nog overgaan op wat anders!

Succes ermee!

Blend
4 december 2007, 18:20
tekst verwijderd - p_h