PDA

View Full Version : PodX3 Vs PodXt



meul
4 december 2007, 09:50
Hey daar,

Ik werk nu al zo'n 7 a 8 jaar met een Pod 2.0 en zit te denken om over te stappen naar een Xt of misschien wel de nieuwe X3.

Ik heb de xt uit geprobeerd, Ik zie het nut van het ding wel in maar vond hem ook erg klinisch, een beetje dun en hard klinken t.o.v de 2.0 hoe gek dit ook mag klinken

Ik heb her en der wat meningen gelezen over de verschillen tussen de x3 en xt. Veel mensen zijn teleurgesteld omdat de x3 gebaseerd is op de modellen van de xt. De droge amp modellen schijnen qua sound amper, of zelfs niet te verschillen van de xt. wel hebben ze het erover dat hij meer open en duidelijker klinkt.

Dit laatste zegt me helaas helemaal geen ene reet.
De meninigen en veronderstellingen weet ik nu wel maar ik ben heel erg benieuwd naar de praktijk tussen de werkelijke klank verschillen tussen de x3 en xt, hoe subtiel dan ook. Ik hoop namelijk dat de x3 wat meer karakter heeft dan de xt door de andere (betere) processor die er in zit en de aanpassingen op de xt amp modellen waar line6 over spreekt.

de extra opties zoals dual amping en de effecten vind ik nu even minder interessant.

wie heeft praktijk ervaring met zowel de x3 als de xt en wie kan wat vertellen over de basic sound verschillen.

gr,
J

pol
4 december 2007, 13:16
basic sound verschillen : niets of toch bijzonder weinig, voornaamste verschil is dat de x3 al alle modelpacks die je op de xt of toneport kan bijkopen al standaard heeft.

verder heeft wat extra inputs (mic, 2de gitaar/bass), 2 ingangen tegelijk

meul
4 december 2007, 14:30
Ik ben net even naar het ding wezen kijken. x3 en xt naast elkaar gezet ik werd helemaal knots van de menu structuur. was hier zolang mee bezig dat amper tot een vergelijk ben gekomen. ook nog eens over een marshal combo. weet eigenlijk nog niets. wel kreeg ik het idee dat dual tone veel te bieden heeft. het kreng is in iedergeval hoogst, bijna eng configurabel. en in feite net zo duur als een nieuwe xt als je de packs er bij moet kopen.

maar jij hebt ze dus alle twee? zo niet, hoe heb jij getest?

johantipker
5 december 2007, 20:14
wel heel apart dat jij de POD 2 beter vond klinken dan de gedoodverfde opvolger de XT......

Heb je wel eens een Vox tonelab geprobeerd? Is niet echt high gain, ook niet de opzet, met een simpel overdrive pedaaltje ervoor gaat ie echter wel zingen!!! In mijn oren is t wat dynamischer en organischer dan Line6, maar ik vind de speakercab simulatie van Line6 wel weer veel beter en de fx van LIne6 vind ik over het algemeen vloeiender klinken.... dan die van de Tonelab

een tijd terug werd er op dit forum ook heel lovend geschreven over de Zoom 9 tII ofzo... Digitech heeft ook een nieuwe modeler, een 19"kast, maar dat spul heb ik zelf allemaal nooit gecheckt...

Tot slot:

ik heb ook eens een lekkere gitaarsound verkregen, door een gitaarpartij op te nemen via een distortion pedaaltje rechtstreeks op de pc.... (dan hoor je zo'n vieze zaagtand rand, klinkt nergens naar :D )

Op die track heb ik een plug in losgelaten van een gitaaramp, en die bewerking nog een paar keer herhaald... klonk te gek,. maar was wel erg bewerkelijk... werd weer zo'n gedoe waar ik nooit zin in heb...

meul
6 december 2007, 09:37
Hoi Jo,

Ik heb samples van de tonelab gehoord, ook erg mooi.
Maar ik heb intussen gewoon de x3 gekocht. hij staat nu nog in de doos mooi te zijn maar ik ga het gewoon proberen. moet toch wat uit te halen zijn. zo niet, vliegt ie er gewoon weer uit weer uit.

gr,
jan

johantipker
6 december 2007, 12:25
Nou gefeliciteerd!!! Met jouw oren & vingers krijg je er echt wel wat gaafs uit! :gitarist:

Ik heb wel eens de sound van Pat Metheny uit een POD XT proberen te krijgen in een winkel, met de manual erbij... dat lukte binnen het kwartier... en die sound krijg je normaal bijna nergens uit... ja uit 4 of 5 gitaarversterkers met wet / dry etc... hetgeen wel aangeeft hoe veelzijdig zo'n pod xt is, en dus ook de x3

Elk appararaat heeft z'n eigen sound, dat lijkt me bij een goed apparaat geen beperking...

glennshred
7 december 2007, 16:50
Ik heb veel gelezen over de podx3 voordat ik hem kocht..
de soundsamples op line6 bevielen me al, de grootsheid, dynamiek
toch hoorde je sommige mensen zeggen dat er weinig verschil zat
tussen de xt en x3, ik dacht ja maar bewijs het dan ééns..
dus nog niet lang geleden zat ik op het l6 forum waar een gast op
zijn site 2 verschillende soundjes poste: 1 ste sample de xt
2de.. de x3!

ik moet zeggen de geluiden waren klonken eveneens hetzelfde
behalve dat de x3 veel strakker klonk, xt klonk zompiger
ik denk dat het ook veel te maken heeft met de set up
ik weet het niet, maar ik denk dat de echte reden ligt bij
de amp models, sommige zijn verbeterd, andere niet maar
ze profiteren ook van de nieuwe hardware. line 6 zegt niet welke
amp models en effecten het heeft verbeterd maar ik schat het
toch redelijk hoog vooral als je de presets hoort..
met andere woorden, ik ben zeker een tevreden man :cooler:

meul
7 december 2007, 21:35
Hey Glenn,

Ik heb de teleurstellingen ook gelezen ja. ik twijfelde of ik niet naar de xt moest gaan de verhalen volgend. ik heb te weinig ervaring met de xt. ik heb hem hier 2 dagen gehad, geleend van een maat van me. ik heb hetzelfde gevoel als jij, de XT vond ik erg plat, De X3 llijkt smoother, maar ik heb te weinig ervaring dus om dit met zekerheid te kunnen zeggen.

omdat ik van de pod 2.0 kom is dit gewoon ff heel andere koek, de sound is totaal anders en de speaker sim klinkt ook heel anders. voor solo en leads heeft de X3 veel meer te bieden dan de 2.0 , veel meer dynamiek op aanslag e.d. al had 2.0 wel een hele toffe vox ac-15 (is het geloof ik) sound die ik maar niet uit de Xt en X3 krijg. maar misschien ff wat langer zoeken. door de dual sound optie zijn er zo afgrijselijk veel mogenlijk heden dat ik nog steeds duizelig ben na 2 dagen. Hier kan je toch heel erg veel mee voor slag en solo. ook de toon regeling veranderd en aantal sounds volkomen als je gaat draaien en de knoppen lijken anders te gaan reageren t.o.v elkaar als je er 1 veranderd. hoogst bewerkelijk maar tegelijkertijd extreem leuk mannen speelgoed. ik ben er nog lang niet klaar mee.

ik denk niet dat ik veel mensen zal blijmaken met dit verhaal omdat ze natuurlijk de exacte verschillen tussen de xt en x3 willen weten. wie het weet mag het zeggen

glennshred
8 december 2007, 01:27
Hey meul,

Ja daar heb je wel gelijk in, de mogelikheden zijn afgrijselijk..
weet je dat ik nog altijd hier met men zelfgemaakte preset lig te
spelen, ik heb namelijk een aantal presets van de xt overgezet naar de
x3.. één van die geluiden gebruikt de chunk chunk amp (metal pack)
op de x3 heb ik van die patch een dual sound geluid gemaakt
(2 chunk-chunks) één met weinig effecten en de ander met effecten op,
mensen dat klonk heerlijk, die sound hou ik, daarachter experimenteerde ik
nog verder en nu heb ik zo'n 10 verschillende (of meer) geluiden
welja als ik dit ééns probeer, of ik zet dit wat zachter, ja ik denk dat ik
bij die andere amp ook een distortion gebruik: waaauw dat klinkt tof
zo'n 2 verschillende dists.. metaaal, nu wat meer bass, ietsje minder
gain..amaaaai ik kan niet stoppen, 4 uur zijn al voorbijgevlogen en
ik heb nu al zo'n 10 verschillende sound's gemaakt en opgenomen
en 2 daarvan zijn helemaal mijn ding, alleen spijtig dat ik de naam van men
eigen preset niet heb opgeslagen in cubase .. maar dat geluid vind ik wel terug aleeen euh??????? DENK IK DAT IK NOG WAT GA TWEAKEN HAHAHAHAHA..

maar ik blijf doorzetten meul, ik blijf doorzetten..
in het einde komt alles toch nog goed :hippie:

groeten glenn

glennshred
8 december 2007, 01:57
ik denk niet dat ik veel mensen zal blijmaken met dit verhaal omdat ze natuurlijk de exacte verschillen tussen de xt en x3 willen weten. wie het weet mag het zeggen


niks van aantrekken zou ik zo zeggen, éérlijk gezegd meul
vind ik de x3 meer karakter hebben dan de xt
ik had bij de xt van het begin: waaauw dit is een mooi gitaargeluid
en je kan er hoogst melodieuze klanken uithalen, maar er is iets
ik mis dat sprankelende van een echte amp m.a.w meer de natuurlijkere
klank, het kippenvelgevoel dat af en toe is bovenkomt lijkt tegengehouden
te worden door de xt, ja ik krijg er een warm gevoel van dat wel
maar dat kleine artificiele laagje zit er wat tussen, wel met de x3 lijkt
dat verdwenen te zijn want toen ik er de éérste keer mee speelde
leek het wel of de amp naast mij stond, ook toen ik wat melodieuze
dingen aan het spelen was en van hier naar daar ging over het
fretboard werd het hoogst opwindend, die harde duidelijke sound..
ik vond het zuivere (user presets) soms wat te.. ook toen ik een
cleane klank van de xt overzette moest ik een klein beetje draaien
aan de x3 om het geluid minder zuiver te krijgen, de sound zelf nu vind ik
uiteraard nog beter de natuurlijke klank..

ik weet niet of ik je hiermee heb kunnen helpen, k'hoop dat je
in ieder geval veel plezier met de x3 zult beleven!

groeten glennmadeiros :metal:

crapton
8 december 2007, 19:53
Ik heb veel gelezen over de podx3 voordat ik hem kocht..
de soundsamples op line6 bevielen me al, de grootsheid, dynamiek
toch hoorde je sommige mensen zeggen dat er weinig verschil zat
tussen de xt en x3, ik dacht ja maar bewijs het dan ééns..
dus nog niet lang geleden zat ik op het l6 forum waar een gast op
zijn site 2 verschillende soundjes poste: 1 ste sample de xt
2de.. de x3!

ik moet zeggen de geluiden waren klonken eveneens hetzelfde
behalve dat de x3 veel strakker klonk, xt klonk zompiger
ik denk dat het ook veel te maken heeft met de set up
ik weet het niet, maar ik denk dat de echte reden ligt bij
de amp models, sommige zijn verbeterd, andere niet maar
ze profiteren ook van de nieuwe hardware. line 6 zegt niet welke
amp models en effecten het heeft verbeterd maar ik schat het
toch redelijk hoog vooral als je de presets hoort..
met andere woorden, ik ben zeker een tevreden man :cooler:


Heb bovenstaande samples ook gehoord en het is duidelijk te horen. De verschillen tussen XT en X3 staan verder keurig op de Line6 website. Ik heb zelf de XTL (gehad) en de X3L en heb ze kunnen vergelijken:
1. Er lijkt meer mid-hoog in te zitten - ik vermoed dat Line6 een aantal models opnieuw ge-EQ'd (wat een k-woord) heeft.
2. Het klinkt duidelijker, meer definitie, meer respons dan de XTL. Dwz het komt weer iets dichter bij een echte tube amp (maar nog niet helemaal). Ik bedoel - laat de zaak maar eens uitklinken een luister wat er gebeurt. Bij een echte goede (!!) tubeamp hoor je elk detail, bij de X3 begint het erop te lijken, de XTL ook goed maar wat verder ervan af. Hangt zeer veel af van de manier waarop je de X3 uitversterkt.
3. Dual sound is een heel interessante optie. Groot nadeel van de XTL en zeker de X3 is je tweakt je werkelijk het rambam. Denk je dat het goed is dan is het toch net weer niet goed. Zeker met die dual sounds. Teveel mogelijkheden!!!!! Dit is eindeloos kutten moet sounds terwijl je beter je toonladdertjes kan doen...:-). Jammer dat er een aantal Vetta opties (nog) niet op zitten.

toneblo
8 december 2007, 19:54
lekker blijven multi-pedalen boys!!:seriousf:

crapton
9 december 2007, 12:43
lekker blijven multi-pedalen boys!!:seriousf:

Hahahaha. Elk voordeel hep ze nadeel zei een begenadigd spreker eens...

Ik begin idd aandrang te krijgen een goede amp te kopen die zonder effecten al goed klinkt. Dan maar wat minder verschillende sounds. Aan de andere kant is een POD wel verrekte makkelijk als je snel wil overschakelen naar een compleet andere sound, en in het geraas van de meeste rockbands valt het verschil in sound met een echte tube amp waarschijnlijk niet eens zo op (mits redelijk afgesteld).

vettavillenl
9 december 2007, 19:07
de dualfunctie hoef je niet te gebruiken als je niet wil.

Ook de POD X3 is zo moeilijk of makkelijk te gebruiken als je zelf wilt, gewoon een ammp kiezen, geen effecten en klaar is kees. Maar ja als je meer mogelijkheden hebt wil je ze ook benutten nietwaar.

De mens wil altijd meer...

JimmyPage
9 december 2007, 23:51
Ik ben net even naar het ding wezen kijken. x3 en xt naast elkaar gezet ik werd helemaal knots van de menu structuur. was hier zolang mee bezig dat amper tot een vergelijk ben gekomen. ook nog eens over een marshal combo. weet eigenlijk nog niets. wel kreeg ik het idee dat dual tone veel te bieden heeft. het kreng is in iedergeval hoogst, bijna eng configurabel. en in feite net zo duur als een nieuwe xt als je de packs er bij moet kopen.

maar jij hebt ze dus alle twee? zo niet, hoe heb jij getest?

Ik zou iedereen die overweegt over te stappen van de PodXt naar de PODX3 willen waarschuwen (ben zelf helaas onlnags overgestapt): inderdaad, de menustructuur van de X3 en het editen is veel gedoe, maar daar had Line6 een prima alternatief voor Line6 Edit op de computer (Mac en Windows), Gearbox, en Variax Workbench (als je zoals ik een Variax gitaar op je PodXt hebt aangesloten); perfecte oplossing, ik had van mijn band de complete setlist in patches opgeslagen, met logische namen, meteen de tuning van je Variax etc. meenemen.

Wat wil nu het geval: al deze software werkt niet met een X3, dus in een klap kan ik niks meer met mijn effectpedaal (kan niet eens de settings van mijn Xt downloaden in de X3), kaan mijn Variax niet meer editen etc.

Heb Line6 om opklaring gevraagd, krijg nauwelijks een fatsoenlijk antwoord, en in ieder geval geen antwoord of deze software zeer binnenkort wel voor de X3 beschikbaar komt.

had ik mijn XT dus maar niet ingeruild, ik zit hopeloos omhoog, vandaar deze waarschuwing, wacht nog even met aanschaffen, als je je computer er bij wilt gebruiken!!

MjS
10 december 2007, 00:06
Ik zou iedereen die overweegt over te stappen van de PodXt naar de PODX3 willen waarschuwen (ben zelf helaas onlnags overgestapt): inderdaad, de menustructuur van de X3 en het editen is veel gedoe, maar daar had Line6 een prima alternatief voor Line6 Edit op de computer (Mac en Windows), Gearbox, en Variax Workbench (als je zoals ik een Variax gitaar op je PodXt hebt aangesloten); perfecte oplossing, ik had van mijn band de complete setlist in patches opgeslagen, met logische namen, meteen de tuning van je Variax etc. meenemen.

Wat wil nu het geval: al deze software werkt niet met een X3, dus in een klap kan ik niks meer met mijn effectpedaal (kan niet eens de settings van mijn Xt downloaden in de X3), kaan mijn Variax niet meer editen etc.

Heb Line6 om opklaring gevraagd, krijg nauwelijks een fatsoenlijk antwoord, en in ieder geval geen antwoord of deze software zeer binnenkort wel voor de X3 beschikbaar komt.

had ik mijn XT dus maar niet ingeruild, ik zit hopeloos omhoog, vandaar deze waarschuwing, wacht nog even met aanschaffen, als je je computer er bij wilt gebruiken!!

Gearbox krijgt vanaf eind januari support voor de X3. (Dus editen)

XT-presets in de X3 loaden kan via de Monkey-software.

Vanaf eind januari kun je de X3 dus net zo gebruiken als de XT.

glennshred
10 december 2007, 00:22
Hey jimmy, niet getreurd jong.. die software komt er wel aan
ik heb gelezen op de line6 forums dat het in januari komt..

Verder zeg je dat je de settings van de xt niet kan downloaden
in de x3, eigenlijk kan je dat wel maar via line6 monkey
al wat je moet doen is de xt aansluiten, laad het edit programma
en zorg dat je je podxt patches saved naar je pc, hoe ik het precies
gedaan heb weet ik niet meer, maar heb de meest essentiele presets
gesaved naar een map..

Als die individuele preset-patches in de map staan op je pc
sluit je de podx3 aan, ga nu naar line6 monkey, kies voor de x3
ga dan naar back up and restore: kies transfer.. klik erop
nu zoek je de map van je xt presets, door op de patches te klikken
kan je ze nu transferen naar de x3.. problem solved

alé als dit is wat je bedoelt, anders sla ik hier een figuur 8)

groeten glenn

JimmyPage
23 januari 2008, 17:26
Gearbox krijgt vanaf eind januari support voor de X3. (Dus editen)

XT-presets in de X3 loaden kan via de Monkey-software.

Vanaf eind januari kun je de X3 dus net zo gebruiken als de XT.

Mooi niet dus, het is nu weer uitgesteld tot eind februari!! Ik zit nu dus al drie maanden met een setup van X3 live en Variax die ik niet meer gebruiken kan zoals ik vroeger deed toen ik de xt live nog had!! Ik vind het een schande, en het valt me erg tegen van Line6; het product is gewoon niet compleet...

vettavillenl
23 januari 2008, 18:45
Halverwege deze maand is al aangekondigd dat Gearbox (de editor) is uitgesteld.

zie hier

http://www.vettaville.nl/page.php?id=102#581

JimmyPage
23 januari 2008, 20:06
Halverwege deze maand is al aangekondigd dat Gearbox (de editor) is uitgesteld.

zie hier

http://www.vettaville.nl/page.php?id=102#581
Des te erger... Ik vind het niet normaal dat je een dergelijk produkt waar de software-ondersteuning er gewoon nog niet bijzit, al vast zonder expliciete waarschuwing uitbrengt. Het is al erg genoeg dat we het normaal beschouwen dat er bugs inzitten en updates nodig zijn...

crapton
23 januari 2008, 22:55
Des te erger... Ik vind het niet normaal dat je een dergelijk produkt waar de software-ondersteuning er gewoon nog niet bijzit, al vast zonder expliciete waarschuwing uitbrengt. Het is al erg genoeg dat we het normaal beschouwen dat er bugs inzitten en updates nodig zijn...

Overdrijven is ook een vak... Is Line6 verplicht een PC editor te leveren, staat dat ergens op de doos of zo? Hebben andere producten (GT-8 of Zoom G9TTxyz.123 of Vox Tonelabz of die Digitech meuk) dan wel zo'n mooie en goede editor? Ben geen xpert maar betwijfel t ten zeerste.

Line6 heeft iha prima ondersteuning geleverd, bovendien was dit bekend, je had ook kunnen w88 met kopen. Het is best wel zo handig als je weet hoe de knopjes & menuutjes werken want als je met je bandje staat te spelen heb je m niet op je PC aangesloten denk ik...

Line6 kan nog veel aan verbeteren op software gebied (mn models zelf), maar zelfs as-is klinkt ie even goed zo niet veel beter dan wat er verder op de markt is.

(ps - ik werk niet voor Line6)

JimmyPage
24 januari 2008, 01:25
Overdrijven is ook een vak... Is Line6 verplicht een PC editor te leveren, staat dat ergens op de doos of zo? Hebben andere producten (GT-8 of Zoom G9TTxyz.123 of Vox Tonelabz of die Digitech meuk) dan wel zo'n mooie en goede editor? Ben geen xpert maar betwijfel t ten zeerste.

Line6 heeft iha prima ondersteuning geleverd, bovendien was dit bekend, je had ook kunnen w88 met kopen. Het is best wel zo handig als je weet hoe de knopjes & menuutjes werken want als je met je bandje staat te spelen heb je m niet op je PC aangesloten denk ik...

Line6 kan nog veel aan verbeteren op software gebied (mn models zelf), maar zelfs as-is klinkt ie even goed zo niet veel beter dan wat er verder op de markt is.

(ps - ik werk niet voor Line6)

Mijn punt was juist dat ik met de XT en mijn Variax helemaal gewend was zo te werken en nu "dankzij" de X3 live dit helemaal niet meer kan met mijn Variax (en daar kun je echt niks meer mee zonder POD) en alleen via gecompliceerd knopjes gedoe (waarbij ik al mijn settings en playlist en Midi-aanstuurmogelijkheden helemaal kwijt ben) en dat nu al maanden lang zonder zicht op een harde datum, en dat vind ik schandalig (en, dat wil ik best toegeven, ook erg goedgelovig van mezelf). Overigens, bij de nieuwere Digitech RP effectenbakjes zit ook een goede editor voor Mac en PC...

MjS
24 januari 2008, 16:37
Wil je het niet horen of zo?

http://www.vettaville.nl/page.php?id=66#227

Daar staat toch echt dat je je Variax kunt aansluiten en gebruiken met de X3.

JimmyPage
24 januari 2008, 17:45
Wil je het niet horen of zo?

http://www.vettaville.nl/page.php?id=66#227

Daar staat toch echt dat je je Variax kunt aansluiten en gebruiken met de X3.

Maar ook de Variax Workbench software werkt niet met de X3!!
Ik had bijv. al mijn patches in de XT gekoppeld aan bepaalde instellingen van de Variax en dat gebruikte ik bij repetities en optredens en dat is niet meer te beheren (nogmaals mijn hele thema draait alleen om het ontbreken van alle software-ondersteuning op de PC en Mac die er voor de XT wel was en als je dat dagelijks gebruikt heb je nu een probleem..

nickless5@hotmail.com
24 januari 2008, 17:53
Ga morgen ook een X3 live kopen. Ik ga hem aansluiten op de Stagepass 300 van Yamaha. Waarmee kan ik dat het beste doen met de xlr of met de jack kabels?

fransoos
24 januari 2008, 18:38
Om alle negatieve berichten te ondersteunen :-) ;

ben wel tevreden met mijn X3live :hippie:

de enige klacht die ik heb ( en vele op het line6forum ook) is het wegvallen van het geluid
bij gebruik van de X3 als geluidskaart cq opnemen.
heb echter ook een toneport maar mis dan de dual sounds.


@jimmy page, vind het ook jammer dat de software nog niet gereed is en in jouw specifieke geval
is dat gewoon erg vervelend en had tenminste bekend moeten zijn (gemaakt) bij aankoop.

@de brightside : gezien de reputatie van Line6 zal die er echt wel komen en gezien de vorige editor
moet het minimaal een flinke verbetering zijn.

MjS
24 januari 2008, 23:11
Ga morgen ook een X3 live kopen. Ik ga hem aansluiten op de Stagepass 300 van Yamaha. Waarmee kan ik dat het beste doen met de xlr of met de jack kabels?

Maakt in principe niks uit, wel ff line-knopje indrukken. Je zou kunnen overwegen de X3 met de jacks aan de Stagepass te hangen, kun je met de XLR's direct naar de PA.

JimmyPage
4 februari 2008, 23:43
Heb het ook al in andere topics gemeld, maar pas op als je de Xt inruilt voor de X3: daarna kan je niet meer met de computersoftware werken (Line 6 Edit, Gearbox, Variax Workbench), want deze is nog niet beschikbaar en de beschikbaarheid is al een paar keer uitgesteld!!

Ik was zo dom het wel te doen, dus wees gewaarschuwd..

JimmyPage
2 maart 2008, 20:28
Ik heb er al eerder over bericht, maar de ramp wordt steeds groter: Line6 heeft ook de aankondiging dat in febr. Gearbox software voor de X3 en X3 Live beschikbaar zou zijn, niet gehaald en weer een toezegging (voor de derde keer inmiddels) niet nagekomen. Nu gaan ze eerst volgens aankondiging een tijdje nadenken of en wanneer ze weer een nieuwe datum voor de software gaan noemen... Meer dan schandalig..

Ik vrees dat als de X4 op de markt komt, ik pas weer een werkbaar apparaat heb. Waarom geven ze ontevreden klanten niet gewoon hun geld en hun oude XT Live terug, met een bloemetje voro de overlast, maar dit is toch echt geen stijl.

Ik zou iedereen die overweegt over te stappen van de PodXt naar de PODX3 willen waarschuwen (ben zelf helaas vorig jaar wel overgestapt): inderdaad, de menustructuur van de X3 en het editen is veel gedoe, maar daar had Line6 een prima alternatief voor Line6 Edit op de computer (Mac en Windows), Gearbox, en Variax Workbench (als je zoals ik een Variax gitaar op je PodXt hebt aangesloten); perfecte oplossing, ik had van mijn band de complete setlist in patches opgeslagen, met logische namen, meteen de tuning van je Variax etc. meenemen.

Wat wil nu het geval: al deze software werkt niet met een X3, dus in een klap kan ik niks meer met mijn effectpedaal (kan niet eens de settings van mijn Xt downloaden in de X3), kan mijn Variax niet meer editen etc.

Heb Line6 om opklaring gevraagd, krijg nauwelijks een fatsoenlijk antwoord, en in ieder geval geen antwoord of deze software zeer binnenkort wel voor de X3 beschikbaar komt. Eerst was het antwoord (begin dec.) dat het de derde week van jan. klaar zou zijn, nu is het weer uitgesteld tot eind febr.

had ik mijn XT dus maar niet ingeruild, ik zit hopeloos omhoog, vandaar deze waarschuwing, wacht nog even met aanschaffen, als je je computer er bij wilt gebruiken!!

MjS
2 maart 2008, 21:54
Gooi 'm dan uit 't raam of zo...

vettavillenl
3 maart 2008, 22:23
Gooi 'm dan uit 't raam of zo...

Mocht ie dat doen, bel dan ff, ik kom hem gratis ophalen

JimmyPage
24 mei 2008, 14:39
Mijn punt was juist dat ik met de XT en mijn Variax helemaal gewend was zo te werken en nu "dankzij" de X3 live dit helemaal niet meer kan met mijn Variax (en daar kun je echt niks meer mee zonder POD) en alleen via gecompliceerd knopjes gedoe (waarbij ik al mijn settings en playlist en Midi-aanstuurmogelijkheden helemaal kwijt ben) en dat nu al maanden lang zonder zicht op een harde datum, en dat vind ik schandalig (en, dat wil ik best toegeven, ook erg goedgelovig van mezelf). Overigens, bij de nieuwere Digitech RP effectenbakjes zit ook een goede editor voor Mac en PC...

Laat ik nu, maanden te laat opgeleverd weliswaar, ook even een complimentje plaatsen. De Gearbox editor is een stukje prima software, het is nog duidelijk versie 1.0 voor de X3 live, maar de combinatie X3 en Variax werkt prima om patches te maken. Ik blijf het echter wel schandalig vinden dat dit ongeveer een half jaar na de introductie van de X3 pas beschikbaar is!!