PDA

View Full Version : PodX3 Vs PodXt



meul
4 december 2007, 09:50
Hey daar,

Ik werk nu al zo'n 7 a 8 jaar met een Pod 2.0 en zit te denken om over te stappen naar een Xt of misschien wel de nieuwe X3.

Ik heb de xt uit geprobeerd, Ik zie het nut van het ding wel in maar vond hem ook erg klinisch, een beetje dun en hard klinken t.o.v de 2.0 hoe gek dit ook mag klinken

Ik heb her en der wat meningen gelezen over de verschillen tussen de x3 en xt. Veel mensen zijn teleurgesteld omdat de x3 gebaseerd is op de modellen van de xt. De droge amp modellen schijnen qua sound amper, of zelfs niet te verschillen van de xt. wel hebben ze het erover dat hij meer open en duidelijker klinkt.

Dit laatste zegt me helaas helemaal geen ene reet.
De meninigen en veronderstellingen weet ik nu wel maar ik ben heel erg benieuwd naar de praktijk tussen de werkelijke klank verschillen tussen de x3 en xt, hoe subtiel dan ook. Ik hoop namelijk dat de x3 wat meer karakter heeft dan de xt door de andere (betere) processor die er in zit en de aanpassingen op de xt amp modellen waar line6 over spreekt.

de extra opties zoals dual amping en de effecten vind ik nu even minder interessant.

wie heeft praktijk ervaring met zowel de x3 als de xt en wie kan wat vertellen over de basic sound verschillen.

gr,
J

pol
4 december 2007, 13:16
basic sound verschillen : niets of toch bijzonder weinig, voornaamste verschil is dat de x3 al alle modelpacks die je op de xt of toneport kan bijkopen al standaard heeft.

verder heeft wat extra inputs (mic, 2de gitaar/bass), 2 ingangen tegelijk

meul
4 december 2007, 14:30