PDA

View Full Version : Amplitube + USB Audiointerface



Petekay
4 december 2007, 09:41
Beste mensen, zal dit gaan werken:

Ik heb een boss me-50 effectenpedaal met stereo uitgang (2x mono).
deze wil ik met 2 mono jacks verbinden naar de stereo ingang (line) van de Audiointerface (2x mono naar 1x sterio jack cable):

USB audiointerface:
http://www.frequenzbereich.com/music-shop/images/esi/U46DJ.jpg

M'n gitaar plug ik in de Effectenpedaal.
Via de USB verbind ik de USB audiointerface naar m'n laptop om amplitube te gebruiken.
De interface sluit ik verder aan op de versterker van m'n stereotoren.

Ik vraag me af of deze constructie wel zal werken.

pol
4 december 2007, 09:53
tuurlijk, maar waarom neem je geen usb interface met intrument ingang ? dan heb je die me50 niet nodig.

skanky
4 december 2007, 10:02
Zoals je op het plaatje kunt zien zit er een instrument ingang op (Hi-Z)
misschien wil de TS wel de effecten uit de boss gebruiken, dat hij'm er daarom tussenzet.


@TS:
Maar waarom 2x mono naar 1x stereo? De interface heeft geen stereo-ingang, ga gewoon met 2 monokabels stereo in. Dan zal het prima werken. Maar volgens mij gebruikt Amplitube alleen een mono-ingang en kan je niet stereo naar binnen. Maar dat moet je maar even uitproberen.

succes,

Peter

pol
4 december 2007, 10:05
idd, slecht gekeken...

toch, denk dat je amplitube beter een clean signaal geeft, rechtstreeks uit je gitaar.

bert k
4 december 2007, 11:08
Het gaat wel werken, maar je moet verloopkabels nemen van mono jack naar tulp, en dan de achteringang.

Petekay
7 december 2007, 15:12
Heb nu de USB audio interface besteld. En inderdaad ga ik dan via de boss me50 met 2x Mono Jack naar stereo in, aan de achterkant.

Kwam er niet zo snel uit of Amplitube ook stereo ingang heeft maar dat zal ik even uitproberen. Zal wel leuk zijn als dat zo is!

ben benieuwd, kan niet wachten.

Petekay
19 december 2007, 14:04
Interface is binnen. Heb nu wel een ' probleem'

De gitaar werkt niet wanneer ik hem aanluit op Hi-z in
ingang, ik krijg geen signaal (ook niet uit amplitube)

Maar het werkt wel wanneer ik hem inplug in de MIC in
ingang.

Maar hier komt het: Het output signaal van de gitaar is zwak en moet veel harder kunnen. De volumeknop van de versterker moet ik bijna voluit zetten, ditzelfde met een headphone. Hierdoor onstaat er veel ruis.

Ook vind ik het geluid een beetje ' krakerig' . Maar misschien is dat meer een latency probleem?

Zit er eigenlijk veel verschil tussen MIC en HI-z IN ? En hoe kan het dat HI-z IN niet werkt, heb toch echt een instrumentkabel.

Edit: heb hem nog niet aan de Boss me-50 aangesloten

skanky
19 december 2007, 14:19
JE moet de schakelaar boven de HiZ ingang op HiZ zetten. En op je computer in het programma de input op ch 3 zetten.
dan zou het moeten werken.

Petekay
19 december 2007, 14:33
Dat eerste had ik inderdaad gedaan. Het tweede, de channel aanpassen heb ik nog niet geprobeerd, Stom! Maar heel erg bedankt.

Petekay
19 december 2007, 20:00
Helaas krijg ik het nog steeds niet aan de praat.

Ik heb de bijgeleverde drivers van de interface geinstalleerd (en update gechecked). Zodra ik deze drivers instel in amplitube komt het signaal zeer slecht over. Als je een akkoord speel hoor je alleen gekraak en geen toon.

Nu heb ik ook de Asio-4-all drivers gedownload. Maar zodra ik deze instel in amplitube reageert de software er niet op. Ik hoor wel keurig m'n gitaar, maar welke versterker of preset ik ook kies, het geluid blijft hetzelfde. Ik weet zeker dat ik de juiste channels heb gekozen, en heb inmiddels alle variaties geprobeerd.

Petekay
20 december 2007, 09:15
update:

Het werkt nu. Ik heb de asio-4-all drivers gedeinstalleerd en heb de interface opnieuw geinstalleerd (deze heeft ook asio drivers). Het werkt nu wel. Alleen nog even finetunen, en expirimenteren met de boss me50