PDA

View Full Version : probleem met gitaarstuds



Orpheo
4 december 2007, 00:40
Ik heb hier thuis een LP met trem, maar de studs van de trem zitten los. Ik snap nu dat dit de kern is van het probleem van onstemmen bij deze gitaar (ik kwam er bij toeval achter). Ik heb GEEN idee hoe dit op te lossen is. De studs zijn er gewoon zo, op, met de hand eruit te trekken. Grotere studs erin zetten is heel onpraktisch denk ik, en opvullen met een stuk rondhout en dan opnieuw boren zie ik niet zitten, omdat ik geen held ben qua houtwerk. Is het een optie om de studs te omwikkelen met een strookje fineer?

Mattia
4 december 2007, 07:17
Epoxy kan ook. Moeten ze er wel met soldeerbout uitgehaald worden.

Orpheo
4 december 2007, 07:33
Epoxy kan ook. Moeten ze er wel met soldeerbout uitgehaald worden.

ik heb hier thuis kit contactlijm liggen. Denk je dat dat ook kan werken?

Kim Wilson
4 december 2007, 07:52
Weer problemen met één van je Gibsuns? :)

Orpheo
4 december 2007, 09:08
Weer problemen met één van je Gibsuns? :)

haha ik heb geen gibsuns meer, maar dit is een van de warmoths. tja, komt ervan he, als je een trem neemt. geeft gewoon wat meer problemen, maar ik snap nu wel waar het ontstemmen van komt. maar goed, ik ga 't probleem netjes oplossen, en dan doet ie t weer perfect.

Kim Wilson
4 december 2007, 09:09
Koop anders een tube pu-lijm. Daarmee zet je de boel ook wel vast.

Mattia
4 december 2007, 11:43
Koop anders een tube pu-lijm. Daarmee zet je de boel ook wel vast.

Is alleen veel moeilijker los te krijgen (met hitte) dan epoxy. Zo duur is een tube araldite niet.

Kim Wilson
4 december 2007, 11:44
Het moet toch ook vast blijven zitten? :D

Orpheo
4 december 2007, 18:55
mijn schoonvader kwam met een veel mooier plan ipv lijm. ik heb in het gat 3 strookjes fineer gezet, en de stud erin gehamerd. De stud zit nu echt MUURvast, en komt met geen mogelijkheid meer los voorlopig. Ik heb er geen lijm ingedaan nu, doe ik pas als 't echt nodig is.



secondenlijm dus.