PDA

View Full Version : Combinatie Delayla XL en Diamond Memory man



Marshallover
3 december 2007, 22:41
Ik zoek een delay pedaal met zowel een slapback functie zoals de Delayla XL van Carl Martin die heeft en waarmee je delay in volume toe kunt laten nemen als een Modulation functie zoals de Diamond Memory Lane die heeft.

(Zie ook Diamond Memory Man filmpje op Youtube:)

http://nl.youtube.com/watch?v=aGl-ryaMwfk&feature=related

Iemand een suggestie?

Mitch
3 december 2007, 22:59
Dat stuk over modulatie en volume moet je nog eens opschrijven, op deze manier begrijp ik niet s van je vraag. Die twee hebben namelijk niets met elkaar te maken. :???:

Marshallover
4 december 2007, 09:12
Modulatie en volume hebben idd ook niks met elkaar te maken en zo staat het er ook niet.

Ik wil dus een delay met modulation mogelijkheden zoals dat ding van Diamond die heeft.

én

Ik wil zo'n volume optie waarmee je de delay in volume automatisch toe kunt laten nemen (de tweede noot klinkt harder dan de eerste of neemt in volume toe) (Dit is volgens mij bij de Delayla XL mogelijk)

10Man
4 december 2007, 09:59
Ik heb de delayla xl een tijdje gehad, maar je kunt de delay niet in volume laten toenemen. Je kunt de eerste delay wel even hard laten klinken als het origineel (en misschien ietsie harder, dat weet ik niet meer), maar hij neemt daarna altijd af in volume

Slapback is iets heel anders, die geeft bij de xl alleen een korte vertraging op de delay, in schema:


o d s d s d s .....

waarbij o=origineel, d=delay, s=slapback.
Je kunt het volume van de slapback t.o.v. de delay regelen, en de timing van de slapback

Einzeln
4 december 2007, 10:19
Hij bedoelt denk ik modulatie, swell en slapback

Rutger
4 december 2007, 11:26
Ik denk dat je dit zoekt:

http://www.pigtronix.com/products/Phi.htm

Mitch
4 december 2007, 13:17
Modulatie en volume hebben idd ook niks met elkaar te maken en zo staat het er ook niet.
Zo staat het er wel, alleen het woordje 'ook' ontbreekt. Dan is de zin ineens volledig begrijpelijk ;)



Ik wil dus een delay met modulation mogelijkheden zoals dat ding van Diamond die heeft.

Daar zijn nie zo heel veel mogelijkheden voor, tenminste niet in pedaalvorm. De Jacques Prisoner comes to mind en natuurlijk een digitale bak als een DD20 of een DL4



Ik wil zo'n volume optie waarmee je de delay in volume automatisch toe kunt laten nemen (de tweede noot klinkt harder dan de eerste of neemt in volume toe) (Dit is volgens mij bij de Delayla XL mogelijk)
Nee, dat kan niet bij de Delayla. Over het algemeen wordt het ook als een kwaal gezien als en delay juist harder klinkt... er is niet zo veel, je zou kunnen kijken naar een delay waar de wet/dry volledig te regelen is. Wordt al gauw 19"...
Als ik het me goed herinner kan de SIB Mr. Echo het trouwens wel.

Marshallover
4 december 2007, 15:06
Hij bedoelt denk ik modulatie, swell en slapback

Ok, ik dacht dat slapback en swell hetzelfde betekenden.

Swell en Modulatie dus in 1 delay maar zoals het er nu er naar uit ziet wordt het de Diamond Memory Lane en nog een swell-achtig pedaal

Marshallover
4 december 2007, 15:08
Ik denk dat je dit zoekt:

http://www.pigtronix.com/products/Phi.htm
Wat een afgrijselijk klinkend ding zeg!

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

Thoon_Loque
4 december 2007, 21:11
echopark van line6 evt een optie Heeft ook een swell

Marshallover
4 december 2007, 22:48
echopark van line6 evt een optie Heeft ook een swell

Top!

Dat wordt 'm!

MarkS
5 december 2007, 13:10
Boss DD-6 heeft de Warp mode, neemt ook toe in volume.
Alleen geen modulatie.