PDA

View Full Version : ProCo Kabels: waar haal ik ze ?



Mitch
3 december 2007, 22:32
Ik heb me al helemaal suf gegoogled......ik kan geen Europese dealers vinden. Amerikaans is ook niet erg, maar dan kom ik alleen maar op sites die niet internationaal verzenden.

Waarom dan per se ProCo ?
Ik had een tijd terug eens een Proco kabel, de 'goede' van de goedkope lijn, Excellines en dat ding was zó prettig ! Goede sound, net iets langer dan 6m en vooral erg lekker dun en niet te krullen. Maar ja, die fijne is helaas kwijtgeraakt op een gig, podium gedeeld met andere bands, sja...
Surfend op de site kwam ik dan hun andere kabels nog tegen, de LifeLines etc. met extra ground-slimmigheidjes etc. dus ik wil ze dolgraag eens proberen.
Wie helpt me aan een adres ?

Wizz
3 december 2007, 23:28
De Excellines zijn niet meer wat het geweest is, dus daar missen we niet zoveel aan. Wel goed zijn snoeren die zowel als Ernie Ball, Fender als Ibanez op de markt zijn(in die prijsklasse).
Pro Co wordt geimporteerd door Electric Instruments, maar zij voeren vnl. de Rat-pedalen, de snoeren zouden te duur zijn om succesvol te zijn naast Monster Cable, Planet Waves, Spectraflex, etc.

Wizz

Mitch
4 december 2007, 08:43
Ah, een hoop andere namen dus... thanx voor de info, kan ik het óf uit mijn hoofd zetten óf kijken of er iemand wil verzenden.

Chris Winsemius
4 december 2007, 11:37
Mitch, volgens mij kan ik er nog wel aan komen maar dat zal waarschijnlijk wel nieuw zijn...

Mitch
4 december 2007, 13:03
Thanks, ik mail je later ;)

Wizz
4 december 2007, 22:02
Nogmaals, de oude excellines -met glimmende pluggen- waren erg goed, we hebben ze in de winkel als demo-snoeren en zelfs daar houden sommige het al vijf jaar probleemloos uit. Het nieuwe type -met matte pluggen- is echt dramatisch. Het was op mijn aanraden dat ze niet meer geïmporteerd worden, omdat ik geen slechte snoeren boven de tien euro wil verkopen en deze zelfs boven de twintig zouden komen. Ik heb het niet verzonnen : De oude Excellines zag ik nooit terug met klachten, met het nieuwe plugje kwam ineens bijna iedereen terug...

Wizz

Chris Winsemius
4 december 2007, 22:08
Dank Wizz!

@Mitch: kijk anders even bij NLM voor goeie kabels of bij mij.

Mitch
4 december 2007, 23:22
(Heb je net gemaild Chris)

Maar goed.... op de site staan nog de 'oude' dus. Glimmende pluggen, blauwe stress reliefs. Dat kreng was écht prima, krulde niet, sterk en een prima sound.