PDA

View Full Version : snaren??



kenx
3 december 2007, 21:55
hey hallo iedereen, heb ffe een vraagje. Kan het kwaad voor de nek van een gitaar om die zonder snaren te laten staan?

mvg,

kenny neave

Ic3gl0vE
3 december 2007, 21:59
Nee hoor, dat kan zo'n hals wel hebben. Als je er eenmaal weer snaren op zet, moet je de hals een dagje (of 2) gunnen om weer op de juiste kromming te komen en daarna moet je 'm mogelijk wat bijstellen. Bijstellen is niet moeilijk, gewoon voorzichtig zijn.

vulvasonic
3 december 2007, 22:12
hey hallo iedereen, heb ffe een vraagje. Kan het kwaad voor de nek van een gitaar om die zonder snaren te laten staan?


Mocht je het snode plan hebben opgevat het instrument daadwerkelijk te bespelen op een wijze die niet als onorthodox mag worden beschouwd, dan is het raadzaam de gitaar in kwestie tóch te voorzien van een setje snaren.
Of de nek, als vitaal onderdeel van de gitaar, zonder snaren staat, danwel ligt, doet in feite niet ter zake.

kenx
4 december 2007, 07:49
Mocht je het snode plan hebben opgevat het instrument daadwerkelijk te bespelen op een wijze die niet als onorthodox mag worden beschouwd, dan is het raadzaam de gitaar in kwestie tóch te voorzien van een setje snaren.
Of de nek, als vitaal onderdeel van de gitaar, zonder snaren staat, danwel ligt, doet in feite niet ter zake.


nee hoor, dat bedoel ik niet, het gaat er gewoon om dat ik nu de snaren er wil af doen, en volgend weekend er nieuwe wil opzetten.

Kim Wilson
4 december 2007, 07:53
No problemo. Daar overkomt hem niks van. :)

vulvasonic
4 december 2007, 13:30
Werkelijk een zeer bijzondere ervaring voor mij dit........
Ik krijg het beangstigende gevoel serieus genomen te worden.

Doodeng. Welk een wereld herbergt zoveel wezens onder stenen?!?!??!?! :eek:

Makor1966
4 december 2007, 13:44
Wordt je toch nog een ouwe lul :sssh: ;)

Nevaratoiel
4 december 2007, 13:56
Ik vraag me af waarom je de snaren eraf wilt halen als je nog geen nieuwe snaren hebt. Waarom zou je 'm niet gewoon met de oude snaren erop laten en dan pas eraf halen als je de nieuwe erop gaat zetten. Ik zie de logica daar niet echt van....

omni
4 december 2007, 16:13
Bijvoorbeeld als je iets wil veranderen aan je gitaar, nieuwe pickups o.i.d.
Dat is geen probleem hoor, zolang hij niet naast de kachel of in bad ligt ;)

kenx
4 december 2007, 19:05
zijn er ook minder roestbare tot onroestbare snaren en zijn die dan duur?

Onmeunig Hans
4 december 2007, 19:06
Ik vraag me af waarom je de snaren eraf wilt halen als je nog geen nieuwe snaren hebt. Waarom zou je 'm niet gewoon met de oude snaren erop laten en dan pas eraf halen als je de nieuwe erop gaat zetten. Ik zie de logica daar niet echt van....

Ja ik zit ook met die gedachtel. Van het afhalen van snaren wordt je over het algemeen niet zo moe dat je aan het opzetten van nieuwe niet toekomt.

Kakihara
4 december 2007, 19:12
zijn er ook minder roestbare tot onroestbare snaren en zijn die dan duur?
Dan heb je het over gecoate snaren, waarbij de snaren omgoten zijn met een metaal dat minder gevoelig is. Ik dacht dat o.a. Elixir en Optima/Maxima die dingen op de markt brengen. Ze kosten iets meer dan "gewone" snaren, maar het verschil is niet onoverkomelijk

Nevaratoiel
4 december 2007, 20:06
Bijvoorbeeld als je iets wil veranderen aan je gitaar, nieuwe pickups o.i.d.
Dat is geen probleem hoor, zolang hij niet naast de kachel of in bad ligt ;)Maar dan haal je toch de snaren er pas af als je dat gaat doen? En niet een tijdje omdat je van plan bent om er iets mee te gaan doen.... Of zie ik dat nou heel krom?

kenx
4 december 2007, 20:20
Maar dan haal je toch de snaren er pas af als je dat gaat doen? En niet een tijdje omdat je van plan bent om er iets mee te gaan doen.... Of zie ik dat nou heel krom?

het is zoals gezegd b
ik ga de gitaar een grondige poetsbeurt geven want ik heb zaterdag niet veel tijd en heb ze dinsdag al nodig