PDA

View Full Version : Nieuw nummer van Timo !! *PHUNKYOUBITCH!*



TimoSomers
3 december 2007, 21:09
Hey guys !!
Ik heb een nieuw nummertje gemaakt, het is een van mijn persoonlijke favorieten moet ik zeggen.
Erg funky slagpartijen gemengd met gave effecten, melodieuze dubbelstemmige solo's en stevige bluesrock solo's.
Hier en daar ook een onvoorspelbare twist.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden !!

Comments en feedback zou erg chill zijn =].

Linky: http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/ daar; PhunkYouBitch!

Thanks !

Rinze
3 december 2007, 21:28
Mooie gitaarpartijen, leuke afwisseling, lekker freaky. Persoonlijk zouden de gitaren van mij wel iets meer naar voren en uit de delay mogen om het wat meer in your face te krijgen..

TimoSomers
3 december 2007, 21:37
Thanks Rinze ! :)
Ja klopt , moet nog een beetje kijken wat ik met de mix doe.

JvD.
3 december 2007, 21:44
damn, de riff op 3:14 (pi ?) is echt vet!
leuk dat je niet meer duizend noten speelt.

ik vind dat gestoorde geflipte geluid helemaal top dat de lead gitaar doet.
ik zou idd die gitaar ietsje meer in your face neerzetten.

top stuk! en nu weer aan je huiswerk zouden de ouders zeggen (of niet?)

Luke-wannabe
3 december 2007, 21:48
Hey Timo klinkt weer lekker! Die eerste riff klinkt wel een beetje als die van mijn band :seriousf: Cross the Crimson sky, die je zo vet vond weet je wel.
Waar maak jij je gitaar geluid mee? KLinkt echt super lekker!

Hardguitar
3 december 2007, 21:53
:rockon: Echt weer een top nummertje timo!;) en dat stuk op 1:12 klinkt ook helemaal te gek

TimoSomers
3 december 2007, 21:58
@JvD: Thanks dude ! :) Haha, eerst gitaar dan huiswerk :rockon:

@Luke: Mwaha, ik zat mee te spelen met dat nummer en kreeg ineens een ingeving wat zichzelf uitte in dit nummer, dankzij jou was ie er dus nooit geweest. I love you <3 :p .
M'n record gear is een Ibanez K7, Guitarport met riffworks(heb ongeveer 3 uur zitte kloten met de equalizers, ben nu wel tevreden met mn sound) en een boss gt-6 voor de wahwah e.d.
Thanks btw :)!

@Hard: Thanks =]!

Luke-wannabe
3 december 2007, 22:02
Whaha nou thnk you!!!

Wat is riffworks precies? Heb je dat gedownload of gekocht? En in het 2de geval: is het duur?

TimoSomers
3 december 2007, 22:05
Whaha nou thnk you!!!

Wat is riffworks precies? Heb je dat gedownload of gekocht? En in het 2de geval: is het duur?

Ik kocht Guitarport en Riffworks samen in 1 bundel.
Het is een SUPERMAKKELIJK programma om op te nemen.
Enige wat je hoeft te doen, is een tempo kiezen, drums eronder zetten (zijn al voorgeprogrammeerd, zijn er flink wat, als je er meer wil kun je ze bijkopen) en dan kun je meteen opnemen.
Hij neemt op in blokjes, bijv. een blokje van 12 maten, of hoeveel je ook wil.
Erg handig dus.
Ook zitten er echt FCKING veel effecten in (zoals je in mijn nummers wel kan horen) en ong. 200 sound presets, iets van 30 amp models, etc.
De bundel met guitarport en riffworks samen kostte volgensmij 200 euro, das echt een spotprijsje als je het vergelijkt met andere programmas.

benwave
3 december 2007, 22:45
Het gitaarwerk is weer geweldig..ik vind ook die riff vanaf 3:14 erg sterk.
Compositie technies vind ik het niet veel.
Probeer iets moois te maken met zòn idee als 3:14. Dat uitbouwen tot een geweldig nummer.
Ga op zoek naar een goede zanger zou ik zeggen.

Een ding is zeker je bent een nieuwe adriaan van de berg denk ik.

TimoSomers
4 december 2007, 07:16
Het gitaarwerk is weer geweldig..ik vind ook die riff vanaf 3:14 erg sterk.
Compositie technies vind ik het niet veel.
Probeer iets moois te maken met zòn idee als 3:14. Dat uitbouwen tot een geweldig nummer.
Ga op zoek naar een goede zanger zou ik zeggen.

Een ding is zeker je bent een nieuwe adriaan van de berg denk ik.

Thanks ben:).
Ik vind componeren nogsteeds erg moeilijk, maar dat komt op den duur wel goed.

guitarchris
4 december 2007, 22:55
Ik vind dat je er meer in groeit, je begrijpt eindelijk hoe je de delay moet toepassen :) je sound gaat vooruit, je gebruikt iets minder techniek en iets meer gevoel, je laat uiteraard wel horen wat je kan op momenten, zo moet het ook verdeeld zijn vind ik! Je mag het best laten horen, zolang het niet over the top is, als je constant op volle snelheid tekeer gaat dan heb je ook niet de 'solo' in het nummer, je verteld er dan niets extra's meer mee.. Let maar eens op de composities van satch.. Die heeft een hoofd thema, vaak ook een brug en daarna de 'solo'...

keep it up!!

TimoSomers
4 december 2007, 22:55
Anders nog iets? :sssh: