PDA

View Full Version : toekomstige Fender Jazzmaster zelfbouw :D



The red Strat.
3 december 2007, 20:29
hey iedereen, ik ben van plan om (na de examenperiode :( )
zelf een jazzmaster te bouwen.
hij zou er ongeveer zoals deze moeten uitzien:
http://i227.photobucket.com/albums/dd291/dorian5150/Jazzmaster.jpg

zoals de eerste gitaar dus he, zoals je ziet heb ik me laten inspireren door SRV's lenny strat.

aangezien ikzelf linkshandig ben, zal ik dus ook een lefty j-master bouwen, zal dit enige extra problemen geven ?
ik ben een complete beginner als het over gitaarbouw gaat, dus hoop ik hiermee wat tips en handige links te krijgen :)

ik ben vooral op zoek naar een bouwplan van een jazzmaster, maar post ook gerust om het even wat dat mij kan helpen !

bedankt op voorhand :)

barno
3 december 2007, 21:03
alleszins al succes gewenst
beetje zoals deze :http://www.sonicyouth.com/mustang/eq/gtr28a.jpg
ik zou zelf wel geen gewone strat headstock nemen.

The red Strat.
3 december 2007, 21:18
danku :)

mwa de enige overeenkomst lijkt me dat het alletwee jazzmasters zijn :D

waarom niet ? ik vond een standaard jazzmaster headstock het mooiste...

Mr.Fingers
3 december 2007, 22:20
jazzmasters rulen big time!!!