PDA

View Full Version : Jaya The Cat



AART
3 december 2007, 20:11
Ontzettend vette skapunk band, nog relatief onbekend, maar hun muziek is zeker het checken waard! Je kan hun hele nieuwe album luisteren op www.jayathecat.com, vooral Blur en Voice of the Poor vind ik echt ontzettend vette nummers.

Ik ken ze van een optreden dat ze 2 of 3 jaar terug gaven in een overvolle(ze stonden buiten nog) Stortebeker in Arnhem. Had nog nooit van ze gehoord maar ze gaven echt een ontzettend vette show weg en hun ssingle final solution brak echt de hele tent af, tot 2 keer toe. Sindsdien ben ik verkocht, check ze uit!

De zanger komt oorspronkelijk uit Boston, maar inmiddels zijn ze gevestigd in Amsterdam. De helft van de band bestaat ondertussen uit (ex)green lizard leden volgens mij.

Lexvandoef
3 december 2007, 20:24
Hele coole band idd, ik ken de bassist (steven) nog van de bandjesruimte/muziekschool waar hij stageliep. Superchille gozer ook.

Zeker de moeite waard.

AART
3 december 2007, 20:32
Hele coole band idd, ik ken de bassist (steven) nog van de bandjesruimte/muziekschool waar hij stageliep. Superchille gozer ook.

Zeker de moeite waard.

Jan Jaap(Jay?) van Green Lizard doet toch ook veel bass werk voor ze, of was dat alleen als invaller?

Edit: Wacht, hij doet de keys tegenwoordig.

Luke-wannabe
3 december 2007, 20:40
Volgens mij hadden skabouter en Valentijn een gig met ze gedaan pas.

skabouter
3 december 2007, 20:59
klopt idd! tis een coole band, hoewel ik ook wel weer leukere ska/reggae ken. maargoed, voor een band zijn ze echt wel tof! leuke mannen ook!

vraag valentijn er eens naar anders, die zit nu in hun management (via zn stage)

Lexvandoef
3 december 2007, 21:04
Jan Jaap(Jay?) van Green Lizard doet toch ook veel bass werk voor ze, of was dat alleen als invaller?

Edit: Wacht, hij doet de keys tegenwoordig.

Jep, steven is nu de huidige bassist bij ze, die gozer van green lizard deed eerst wel basswerk voor zo.

AART
3 december 2007, 21:19
klopt idd! tis een coole band, hoewel ik ook wel weer leukere ska/reggae ken. maargoed, voor een band zijn ze echt wel tof! leuke mannen ook!

vraag valentijn er eens naar anders, die zit nu in hun management (via zn stage)


Koel. Ik vind hun muziek op een of andere manier meer aansprekend dan andere skapunk/reggae. Misschien wat poppier of iets cathyer, maar het heeft gewoon iets wat de rest blijkbaar mist. Voor mij iig dan.

BTW, weet iemand wat voor amps ze gebruikt hebben voor de high gain stukekn op de nieuwe plaat(voice of the poor)? Ik dacht dat ze endorsed waren door koch dus zal wel iets als Powertone of Multitone zijn denk ik?

Misery Signals
5 december 2007, 20:12
Het is daarmee dat, op de case van Mesa Dual Rectifier van Green Lizard die ik gehad heb, een Jaya the Cat sticker hing...

AART
5 december 2007, 20:17
Het is daarmee op de case van Mesa Dual Rectifier van Green Lizard die ik gehad heb een Jaya the Cat sticker hing...

Hmm, die zin snap ik niet helemaal, maar er zat een sticker van jaya op de DR die je van greli gekocht hebt?

Greli heeft ook een vette sound imo, maar is wat losser dan de high gain bij Jaya.

Misery Signals
5 december 2007, 20:34
Op de case zat die sticker dus van Jaya...

Valentijn
6 december 2007, 10:43
ja, zijn zeker coole gasten. Ook lekkere muziek :)

We hebben laatst met ze in Hoorn gespeeld, en spelen misschien binnenkort weer met ze, maar dat is nog niet zeker. Teen die tijd hroen jullie het wel.

Je kan ook luisteren op http://www.reverbnation.com/tunepak/artist_49816 of www.myspace.com/jayathecat (daar staat die reverb nation player ook op)

Ik heb hier even geleden ook een topic over geplaatst, maar alle aandacht is goed natuurlijk. Waar heb je er over gehoord?
Qua amps, de bassist speelt over een ampeg kast (Is tegenwoordig steven, was inderdaad eerste Jay, die nu toetsen doet en inmiddels gestopt is met Greli)

De gitarist speelt over Koch (moet je Ska vragen watvoor..) en de zanger speelt over een heel klein ampje... volgens mij roland ofzo... maar dat weet Ska ook beter.

catmanx28
11 december 2007, 21:49
Muziek is super man. .Alright
Laat ze lekker grooven en riffen.
Reggae is altijd goed man.

Hoe dat te spelen trouwens, is 't beter te bespelen
met een beetje delay of lekker droog btw?

Op een of andere manier moet ik ook denken aan
the mighty mighty bosstones. als ik deze band
hoor. Geen idee waarom.

Ghostface
12 december 2007, 14:47
Dit was het eerste bandje waar ik ooit monitoring voor heb gedaan, ongeveer 2 maand geleden. De gitarist speelt inderdaad over een Koch, en de zanger over een Roland Cube 60 geloof ik.

Was toen trouwens ook een heel leuk optreden, na de tijd toen we hun spullen aan het inladen waren wou de drummer (die ondertussen aardig dronken was) met me zoenen.. Heb ik em toch maar even vriendelijk bedankt..

Raffel
12 december 2007, 17:02
inderdaad lekkere muziek. Heb ze in mei/juni in de Effenaar mogen zien met Less Than Jake. Vond ik er toch nog wel een partij bovenuit steken persoonlijk. Maar ja, what's in a flavour.

Valentijn
14 december 2007, 13:25
maar less than jake is ook puur de lol die het moet uitstralen, het spel is echt verschrikkelijk (maar heb meestal wel lol als ik ze zie)

en catman, de afterbeat wordt droog gespeeld, als je dat bedoelt. Hoe jij de klank ervan maakt is weerf heel wat anders, verschilt bij bijna elke ska/reggae band. Kan lekker warm, kan ook heel schel. Heel kort of wat langer...

Valentijn
18 januari 2008, 08:50
jaya heeft nu trouwens hun videoclip op hun myspace staan. Is wel grappig, opgenomen in Hilversum

drap
18 januari 2008, 11:01
Yep yep, ik ben nu ook overtuigd, alhoewel hun studio albums lang niet de energie uitstralen dan hun live werk. Valt me ook op dat ze steeds ruiger worden in hun muziek per album. Steeds meer punk dan reggae, wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind.

Twee februari in Utreg trouwens. Gaan er nog meer mensen heen?