PDA

View Full Version : Eeuwige zoektocht naar de gitaaramp



lindos
3 december 2007, 19:09
Hoi medegitaarverslaafden, even een opinie delen voor de mensen die eveneens een hele tijd op zijn of geweest naar een 'droomgitaarversterker'

Ik ben al geruime tijd aant zoek naar deze amp, heb al een tweed super amp getest, een 64 Vibroverb, een Bassman en Bandmaster Piggy Bag en een Vibrolux.

Nu onder dit lijstje waren al enkele droomversterkers zoals de tweed maar jammer genoeg veel te duur, de Piggy's klinken super maar hebben dan weer geen reverb, weet iemand wat een ideale Fender amp die zijn geld (prijs/kwaliteit) waard is?

stonerdaf
3 december 2007, 19:51
Hangt er een beetje vanaf hè ?

Wat voor stijl speel je ?

Ik ben zelf zéér te spreken over de Bassman Ten, heb ik gekocht voor 600 euro, maar is volgens mij vast wel goedkoper te vinden.

But then again, as I said, veel hangt natuurlijk af van wat voor genre/stijl je speelt.

jacky
3 december 2007, 22:30
Bassman RI koop je in tweed tweede hands voor rond de 7 a 800 euro.
Daarna weer sparen en een stand alone reverb kopen van dezelfde maker.

Maar alleen als tweed je droom tone was he

succes

Eko
3 december 2007, 22:48
Lindos,
Er zijn kleine bouwers van versterkers die een Bassman bouwen met een reverb er op. Die staat bij mij op de nominatie voor over twee weken. Ik heb al een Marble met en enkele 15 inch , maar de 4 x 10 komt er bij. Gretsch er voor en gaan!

lindos
4 december 2007, 22:24
Lindos,
Er zijn kleine bouwers van versterkers die een Bassman bouwen met een reverb er op. Die staat bij mij op de nominatie voor over twee weken. Ik heb al een Marble met en enkele 15 inch , maar de 4 x 10 komt er bij. Gretsch er voor en gaan!

Ja klinkt wel interessant , wat kosten die Marble dingetjes?

Eko
6 december 2007, 20:30
Ligt er aan in welke samenstelling. Ik heb een Clubreverb, die is er met een 12 inch Jenssen voor 1500 ongeveer en met mijn Custom Eminence 15 inch in een grotere kast voor 1700. Een Roadking zal ongeveer 2000 kosten met 4 x 10 Jenssen. voor ongeveer 2300 met Webers. Er is ook nog een hele kleine met een 10 inch speaker en er is nog een grote broer ( Guitarman).
Van de Roadking heeft al eens een test gestaan in de gitarist.
Er zijn diverse dealers. Vox Humana is er een van.

Rocketman
6 december 2007, 21:56
Fender Dual Showman Reverbs........ lijken me ook redelijk betaalbaar.

Sjel
7 december 2007, 19:39
Ik speel al jaren op een '76 Silverface Deluxe Reverb (dus niet te verwarren met HotRod Deluxe).
Ben ik qua geluid supertevreden over, alleen als het echt hard moet gaan, hou je dat ding echt niet clean (is 20watt of zoiets). Om die reden was ik langer op zoek naar iets zwaarder. Gisteren dus een '75 Silverface Super Reverb in huis gehaald. Suuuuupercoole versterker.

Misschien allebei wel de moeite waard om eens te checken?

lindos
9 december 2007, 13:56
Ik speel al jaren op een '76 Silverface Deluxe Reverb (dus niet te verwarren met HotRod Deluxe).
Ben ik qua geluid supertevreden over, alleen als het echt hard moet gaan, hou je dat ding echt niet clean (is 20watt of zoiets). Om die reden was ik langer op zoek naar iets zwaarder. Gisteren dus een '75 Silverface Super Reverb in huis gehaald. Suuuuupercoole versterker.

Misschien allebei wel de moeite waard om eens te checken?


Hey inderdaad! Lijkt me een prachtige aankoop, je kunt hem gemakkelijk 'blackfacen' als je dat wil en je betaalt niet zoveel als een echte.
Ik had bijna de Pro Reverb van '66 gekocht maar 2450€ lijkt me toch wat veel voor zo een amp..

Sjel
9 december 2007, 15:57
Hey inderdaad! Lijkt me een prachtige aankoop, je kunt hem gemakkelijk 'blackfacen' als je dat wil en je betaalt niet zoveel als een echte.
Ik had bijna de Pro Reverb van '66 gekocht maar 2450€ lijkt me toch wat veel voor zo een amp..

Da's inderdaad wel veel. Sommigen zullen vinden dat hij het waard is, maar ik ben niet echt onder de indruk van een Pro. De Deluxe en Super zijn veel meer mijn ding en nog een pak goedkoper ook :)

Toaster
10 december 2007, 11:25
ik heb ook een blackface Pro Reverb en die dingen zijn gewoon geniaal!

Niet te vergelijken met silverfaces.

Ze worden nog veelzijdiger als je er een mid knop in de eq laat toevoegen (handig bij distortiepedalen)

en als je met een push pull het vibrato kanaal kan afkoppelen krijg je nog meer ballen in je sound!

Mr.Jay
11 december 2007, 17:24
Hey inderdaad! Lijkt me een prachtige aankoop, je kunt hem gemakkelijk 'blackfacen' als je dat wil en je betaalt niet zoveel als een echte.


Klinkt helaas ook niet als een "echte" Blackface, never de never.

JaY

johnnyz
11 december 2007, 21:12
Klinkt helaas ook niet als een "echte" Blackface, never de never.

JaY

En in dit geval ook helaas dat Jay als om Fenderamps gaat vaak gelijk heeft! :)

crapton
1 januari 2008, 14:33
Supersonic

levi
2 januari 2008, 19:44
probeer eens een vibroking. Die heeft me gitaar lerar ook. Hij heeft heel veel fender amps geprobeerd maar heeft toch de vibroking gekocht. Het enige nadeel hij is erg duur en is niet zo goed voor distortion (misschen als je er een pendaal op aan sluit??)